Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Switch 2 leverans diskussioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Paket anlände vid ombud 11:52 🙏 blir att hämta upp det efter jobbet!

Fick det äntligen lämnat nu, blir en promenix bort

Permalänk

Nu fick jag svar från nintendo och det verkar som att jag kommer inte få en ny order utan får tillbaka pengarna och så måste jag läggs en ny beställning? Fan vad surt..

Kan inte lägga en ny beställning heller på bundlen för det är ju 1 per kund. Nu blev det här inte så roligt längre. Funderar starkt på att skita i nintendo 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Nu fick jag svar från nintendo och det verkar som att jag kommer inte få en ny order utan får tillbaka pengarna och så måste jag läggs en ny beställning? Fan vad surt..

Kan inte lägga en ny beställning heller på bundlen för det är ju 1 per kund. Nu blev det här inte så roligt längre. Funderar starkt på att skita i nintendo 😔

<Uppladdad bildlänk>

Du får be dem ta bort begränsningen för ditt konto. Vet att man kunde göra det när Nintendo höll på att skicka ut UK laddare först. Då avbeställde folk, skrev till Nintendo och sen kunde de lägga ny order. Tror dock de är slut just nu men osäker.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Du får be dem ta bort begränsningen för ditt konto. Vet att man kunde göra det när Nintendo höll på att skicka ut UK laddare först. Då avbeställde folk, skrev till Nintendo och sen kunde de lägga ny order. Tror dock de är slut just nu men osäker.

Jättebökigt, jag skickade tillbaka fråga till dom så får se vad dom svarar. Tänkte att jag skulle beställa via nintendo irland men begränsningen finns där med.

Tack för hjälp ska se om ja får svar.
Aaa i värsta fall får jag beställa en vanlig och sen fysisk mariokart.. tråkigt jag har ju en order de kunde bara skicks om den ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Jag fick mail från Nintendo den 4 juni att mitt paket från Irland har skeppats, men sen efter det, inte ett ljud. Spårningslänken går bara till tracking.arvato med en spårningslänk till DHL. JD-numret går inte att söka på. Status är fortfarande processing. Någon mer som väntar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pege75:

Jag fick mail från Nintendo den 4 juni att mitt paket från Irland har skeppats, men sen efter det, inte ett ljud. Spårningslänken går bara till tracking.arvato med en spårningslänk till DHL. JD-numret går inte att söka på. Status är fortfarande processing. Någon mer som väntar?

Då borde du hört något vid detta laget. Funkar koden på DHL.de? Pröva där annars.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av pege75:

Du får ett sms/mejl från DHL när de hämtat upp paketet, och så får du ett spårningsnummer som funkar att söka på

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av pege75:

Testa skriv in ditt nummer på dhl irland
https://www.dhl.com/ie-en/home.html

Jag var tvungen att använda tyska dhl etc.

Permalänk
Medlem

Team Polski! Har ni fått hemkörning eller ombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmpi:

Team Polski! Har ni fått hemkörning eller ombud?

Ombud, valde det själv med länken från DHL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ombud, valde det själv med länken från DHL.

Samma här, fick det idag, beställde från Irland. Fick också en ganska sparsam information om vad som hände med paketet. Kul att bryta upp den anonyma lådan och upptäcka insidan! 😀
Skall bli kul att leka med i helgen.

Permalänk

WOOP WOOP!

Nu har BRING fått ta del av Spanska Amazons spårningsnummer. Fick SMS i morse av BRING att välja mellan hemleverans eller utlämningsställe. Självfallet valde jag det sistnämnda för då blir leveransen på mina villkor istället för deras.

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Beställde från Fnac 🇫🇷 natten till söndag. Dök upp i Postnord appen igår (tisdag) kväll.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Beställde från Fnac 🇫🇷 natten till söndag. Dök upp i Postnord appen igår (tisdag) kväll.

Jag beställde från Fnac i fredags plus ett fysiskt spel och ett fodral. Alla tre skickas i separata paket. Spelet och väskan är skickade (också igår kväll) men Switchet har fortfarande inte behandlats 🫣 Känns bra att veta att någon som beställde den efter mig fått den skickad iaf. För nu står det på produktsidan att nästa batch kommer in den 18e... Får hoppas dom paxat för dom som redan beställt och att det packas idag 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av huggeMugg:

Jag beställde från Fnac i fredags plus ett fysiskt spel och ett fodral. Alla tre skickas i separata paket. Spelet och väskan är skickade (också igår kväll) men Switchet har fortfarande inte behandlats 🫣 Känns bra att veta att någon som beställde den efter mig fått den skickad iaf. För nu står det på produktsidan att nästa batch kommer in den 18e... Får hoppas dom paxat för dom som redan beställt och att det packas idag 🤞

Hmm märkligt. Jag tog Mario Kart bundlen om det gör någon skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Hmm märkligt. Jag tog Mario Kart bundlen om det gör någon skillnad.

Samma här. Igår kväll stod det även att dom hade dom i lager så lite oklart. Får höra med dom.

Permalänk

Jag blir så less, nu fick jag svar från Nintendo om att min order kommer återbetalas och att jag inte får en ny order, eller kompensation för att det har blivit fel.

Den är ju helt slut på nintendos hemsida oavsett språk/land så då har jag inte möjlighet att lägga en ny order heller.

Tacksam om någon i tråden ser ett bra pris på någon annan sida, annars kanske jag måste betala fullt pris ändå :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Jag blir så less, nu fick jag svar från Nintendo om att min order kommer återbetalas och att jag inte får en ny order, eller kompensation för att det har blivit fel.

Den är ju helt slut på nintendos hemsida oavsett språk/land så då har jag inte möjlighet att lägga en ny order heller.

Tacksam om någon i tråden ser ett bra pris på någon annan sida, annars kanske jag måste betala fullt pris ändå :/

Kolla Irland
https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-P00153

edit: Tyskland har också (utan MKW)
https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2-P00153

Permalänk

Tack!

Jag kan inte beställa någon tills min order har återbetalats och att dom tagit bort begränsningen på mitt konto. Så just nu är jag helt fast om jag vill beställa via Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Tack!

Jag kan inte beställa någon tills min order har återbetalats och att dom tagit bort begränsningen på mitt konto. Så just nu är jag helt fast om jag vill beställa via Nintendo.

Aha, surt! Då skulle jag hålla koll på Amazon.fr och kanske .de (men där behövs inbjudan tror jag). Begränsningen borde de kunna fixa inom något dygn dock. Eller vill de vänta tills de fått returen?

Permalänk
Skrivet av doomas:

Aha, surt! Då skulle jag hålla koll på Amazon.fr och kanske .de (men där behövs inbjudan tror jag). Begränsningen borde de kunna fixa inom något dygn dock. Eller vill de vänta tills de fått returen?

Ja verkligen, riktigt surt.

Jag håller koll på Amazon.fr och Amazon.de, har begärt inbjudan till .de så vi får se.

Japp, dom vill vänta tills dom fått returen och återbetalningen har gjorts, då kan dom ta bort begränsningen.

Permalänk
Skrivet av huggeMugg:

Samma här. Igår kväll stod det även att dom hade dom i lager så lite oklart. Får höra med dom.

Kollade mitt kort och förut hade dom reserverat beloppet för hela ordern. Men nu har reservationen på själva Switchen försvunnit och ersatts med två reservationer för dom andra två grejerna bara

Edit: nu har dom dragit pengarna igen och den står som "förbereds" på deras hemsida. Så var nog bara att vänta (men det är ju lättare sagt än gjort hehe 😅)

Permalänk

Semi-related, men jag beställde väska och pro kontroller från Spel&Sånt, 4 minuter efter beställning har jag bekräftelsemail, packat och klart mail och ett spårningsnummer från dom. Sånt älskar jag!

Permalänk
Medlem

Nu plingade det till i mobilen. Airmee är på väg, est. 4h20min. MKW bundle från amazon.fr, beställd 2a juni. Helt klar värt väntan någon helg för det ruskigt mycket bättre priset. Får hoppas man får en stabil konsol bara, inget exploderat batteri, nålad skärm, eller dylikt

Permalänk
Skrivet av Vegeta1990:

Ja verkligen, riktigt surt.

Jag håller koll på Amazon.fr och Amazon.de, har begärt inbjudan till .de så vi får se.

Japp, dom vill vänta tills dom fått returen och återbetalningen har gjorts, då kan dom ta bort begränsningen.

Riktigt sur historia... Väldigt dålig hantering av Nintendo.. Vill du beställa en ny beställning från Nintendo, innan de fått returen och betalat tillbaka, trots deras strul, finns ju alltid möjligheten att skapa ett nytt Nintendo konto och lägga en beställning, då den fysiska Switchen i sig inte är kopplad till det kontot du beställer den med. Såklart kommer ditt officiella konto inte få några reward points för köpet då, men de känns ju inte super användbara oavsett.

Permalänk
Skrivet av fellowtech:

Riktigt sur historia... Väldigt dålig hantering av Nintendo.. Vill du beställa en ny beställning från Nintendo, innan de fått returen och betalat tillbaka, trots deras strul, finns ju alltid möjligheten att skapa ett nytt Nintendo konto och lägga en beställning, då den fysiska Switchen i sig inte är kopplad till det kontot du beställer den med. Såklart kommer ditt officiella konto inte få några reward points för köpet då, men de känns ju inte super användbara oavsett.

Ja det suger verkligen, man tycker att dom borde kunnat hantera det lite bättre. Väldigt meckigt denna gång tycker jag. Man tycker att dom borde basta kunnat att lägga en ny order men tydligen funkar det inte så.

Ja asså den igen har slagit mig men om det ej finns i lager så spelar det ingen roll.

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Samma här! Verkar ha lämnat ” HUB NORD IDF D.R.O. IDF” idag vid lunch. Kan det betyda att det kommer fram till Sverige imorgon tro? Har iallafall höga förhoppningar om att det kommer fram senast fredag. Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Samma här! Verkar ha lämnat ” HUB NORD IDF D.R.O. IDF” idag vid lunch. Kan det betyda att det kommer fram till Sverige imorgon tro? Har iallafall höga förhoppningar om att det kommer fram senast fredag. Hoppas!

Min har varit där sedan 05:57 igår så jag har inte så höga förhoppningar!

Visa signatur

Permalänk

EDIT: Vad tror ni? "Will BRING bring it already today?!🤯"
Avståndet är cirka 69 (nice) mil från där det registrerades igår och dit det då ska tills idag senast kl.17:00.

BRING
Paketet är registrerat hos oss.
11 juni 2025 kl. 18:36
556 52 Jönköping

Nu är det nära!

Beräknad postombudsleverans imorgon!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk

Beställde hos nintendo Irland 9:e april. Det är en vecka efter release och har ännu inte fått den. Den skulle levereras på tisdag men inget skedde. Kontaktade dhl på onsdag då ingen leverans hände den dagen heller och deras svar är att den fraktas med lastbil och kommer komma imorgon om inget går åt skogen. Är väldigt säkert på att den inte kommer idag då den inte uppdaterats att den håller på att köras ut.
Vettefan varför den skickas med lastbil när saker normalt sett flyger upp när det är dhl express. Vet ej om det är nintendo som kör snålfrakt eller dhl som är dumma i huvudet.

Så ingen lyckad release här.

Edit: kontaktade dhl och dom säger det är nintendo som begärt att den ska fraktas via lastbil.. Bra att veta vilka man ska skylla på iaf. Fick också bekräftat ingen leverans idag utan mest troligtvis imorgon.