Steam Summer Sale 2025

Permalänk
Medlem

Steam Summer Sale 2025

Har precis satt igång, spejat några guldkorn än så länge? Själv har jag funderat på Battlefront II som är på 90%, ska tydligen ha fått en uppsving i spelarantal nyligen.

Permalänk
Medlem

Tänkte slå till på Broken Sword Reforged men Steam verkar ligga nere.
Förhoppningsvis lugnar det ner sig ikväll.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Ville ha något avkopplande, blev Crash Bandicoot N. Sane Trilogy.

Permalänk
Hedersmedlem

Orkar inte gå in där första dagen.
Laddtider from hell för att alla ska in samtidigt ;).

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Slutade precis att spela och möttes av sommarrea sidan. Dock gick det som vanligt i stort sett inte att navigera den (extremt seg). Får testa att kolla senare.

(lite off topic, men kan tipsa om att GoG också kör sommarrea just nu)

Permalänk
Medlem

Har slutat köpa spel på sånna här reor då det alltid slutar med att jag aldrig spelar dom

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk
Medlem

sons of the forest, stalker 2, red dead redemption remastered, oblivion remastered

finns många

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

sons of the forest, stalker 2, red dead redemption remastered, oblivion remastered

finns många

Red Dead hade jag missat rean på, inte kört sen 360-tiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Har slutat köpa spel på sånna här reor då det alltid slutar med att jag aldrig spelar dom

Men det är ju en bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Avkopplande?!
Finns nog få spel som får än att vilja skicka kontrollen mer än Crash Bandicoot. Känns som Hugo via telefon typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Avkopplande?!
Finns nog få spel som får än att vilja skicka kontrollen mer än Crash Bandicoot. Känns som Hugo via telefon typ...

1-3 är inte så farliga men det kanske beror på att jag växte upp med dem.

4 är värre än Dark Souls. Ren ondska.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

1-3 är inte så farliga men det kanske beror på att jag växte upp med dem.

4 är värre än Dark Souls. Ren ondska.

De var jävligt redan när de kom. Tur att PS1 kontrollerna var byggda som tanks, haha.

Permalänk
Medlem

Jag tänker köpa följande spel.

1: Journey

2: Northern Journey

Permalänk
Medlem

Gris och Little Nightmares 2, kostar ju mindre än vad en burgare gör. Synd att Little Nightmares inte är på rea med.

Permalänk
Medlem

Glöm inte GOG Summer Sale som @Erik. rapporterade om för en vecka sedan

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Moderator
Moderator

"Nej jag har en alldeles för lång backlog för att köpa ännu fler spel, skall kolla lite snabbt vad på min wishlist som är nedsatt... för skojs skull bara, jag lovar, inte köpa mer."

...

"Huj GRIS för 16:- *hnngflrplp* jaaa ok då, man måste få göra undantag ibland."

...

"Hmm The Midnight Walk är ju nytt och fräckt och nedsatt... och Myst + Riven är båda nedsatta och dessutom lite extra rabatt om man köper båda och... och... ..."

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hello Kitty island adventure

Visa signatur

- 5090

Permalänk

Har 50h i Caveblazers, mycket trevligt spel för 78 cent just nu.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

"Nej jag har en alldeles för lång backlog för att köpa ännu fler spel, skall kolla lite snabbt vad på min wishlist som är nedsatt... för skojs skull bara, jag lovar, inte köpa mer."

...

...

"Hmm The Midnight Walk är ju nytt och fräckt och nedsatt... och Myst + Riven är båda nedsatta och dessutom lite extra rabatt om man köper båda och... och... ..."

Haha, ja sinnet är så svagt... har en backlogg som räcker många livstider.
Såatte. Little nightmares 2 för 2.99 !! Måste köpa!! Vilket jag gjort. Suck.

Permalänk
Medlem

Snälla gör om frågan till "vad spelar du över semester/sommar" själv kör jag assassins creed valhalla nu fast från ubisoft

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört Humble Bundle sedan 2019 och antingen köpt många spel jag verkligen varit intresserad av eller spelat dem på Game Pass dag ett i 4-5 år så är sommarrean mestadels ointressant. Har letat runt en del, men de spel jag är mest sugen på har för liten rabatt (20-30%) för att kännas värda pengarna.

Permalänk
Medlem

Köpte Ghost of a Tale för 30 kr, såg ut som ett trevligt spel.

Kan även tipsa om Jurassic World Evolution 2 för 30 kr, vill man inte spendera pengar på DLCs till det så kan man ignorera dem och bara köra grundspelet.

Permalänk
Skrivet av twit:

...

...

Kan verkligen rekommendera The Midnight Walk - från en ny spelstudio i Göteborg som har skulpterat majoriteten av alla assets i spelet av lera och kartong. De har också tagit fram helt fantastisk musik! Har inte spelat klart det än, men det är väldigt stämningsfullt, och går man på Steams recensioner så är det inte bara jag som tycker det

Permalänk
Medlem

Robocop: Rogue city kan jag rekommendera till alla som är sugna på 80-tals-sci-fi. Ett av få spel jag faktiskt spelat igenom hela de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Köpte Ghost of a Tale för 30 kr, såg ut som ett trevligt spel.

Kan även tipsa om Jurassic World Evolution 2 för 30 kr, vill man inte spendera pengar på DLCs till det så kan man ignorera dem och bara köra grundspelet.

Ghost of a Tale är en underskattad pärla.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem

"The Midnight Walk" är nedsatt 20% även till PS5, det har ju PSVR2-stöd så tänkte ge mig på det i VR

Annars är "Silent Hill 2"-remaken nedsatt 40% på Steam. Hade min dator pallat med det hade det blivit ett köp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av InteIdiot:

Robocop: Rogue city kan jag rekommendera till alla som är sugna på 80-tals-sci-fi. Ett av få spel jag faktiskt spelat igenom hela de senaste åren.

Köpte detta på en rea tidigare i år men spelar igenom det först nu. Rekommenderas varmt.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Jepp, tror det paradoxalt sett blir billigare om man köper de få spelen man spelar till fullpris, och sedan struntar i att köpa en massa spel som ändå hamnar i ens backlogg. Dock så kan det ju vara av intresse att kolla över wishlisten om det just är rea på nån av dessa som man ändå varit sugen på att köpa 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Från min önskelista så har bl.a. dessa bra pris under rean:

Black Mirror (2017) för 2.99€
Encodya för 2.49€
Everspace 0.99€
Forgotton Anne 1.99€

...sen har vi några som kanske inte har en fantastisk sänkning, men som ligger ganska högt på min vill ha lista:

Dragon's Dogma 2 för 27.29€
Ashes of Malmouth (Grim Dawn DLC) för 10.79€
Forgotten Gods (Grim Dawn DLC) för 7.89€
Star Wars Outlaws för 34.99€
Titan Quest Anniversary Edition för 4.99€, men om man vill ha alla DLC också så går den på 19.54€

Tror dock inte det blir nåt köp just nu, för jag har precis börjat spela ett spel (Death Stranding 2) som kommer att ta lång tid att bli klar med. Vill inte köpa på mig för mycket bara för att det är "billigt" som jag inte vet att jag kommer att spela ganska omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Det spelet blev tvärtom för mig... så sjukt frustrerande ibland...

Visa signatur