Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Amazon Prime Day 2025 – hitta hårdvarufynden med SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Aha. Det var alltså:
"Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless hörlurar - Bluetooth-headset för kristallklara samtal med adaptiv brusreducering, 60 timmars batteritid, anpassningsbart ljud och lättviktsdesign, svarta, Over Ear "
https://www.amazon.se/Sennheiser-MOMENTUM-Wireless-h%C3%B6rlu...

och inte:
"Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless hörlurar - Bluetooth-headset för kristallklara samtal med adaptiv brusreducering, 60 timmars batteritid, anpassningsbart ljud och lättviktsdesign, svart koppar, Over Ear"
https://www.amazon.se/Sennheiser-MOMENTUM-Wireless-h%C3%B6rlu...

Beskrivningen av produkten är i princip IDENTISK.

Momentum 4 finns i olika varianter. Wireless, Copper, Denim, Dragon och Pride. Skillnaden verkar vara utaeendet. Ordinariepriser hos sennhaiser verkar skilja några hundralappar. Men det är det som var min poäng, de jämför med lägst pris de haft på Amazon de senaste 30 dagarna. Fortfarande ett ok pris, men hade du betalat 2000 kr mer för lite kopparaccenter? Om den normala hade gått ner till 1500 kr så hade det varit en myclet bättrre deal ä, men bara ~25% rabatt. Därför blir det så missvisande i de fall folk bara skriver hur många procent något är nedsatt.

Permalänk

Är det någon som vet ifall det finns en ruta man kan kryssa i ifall man vill ha grejerna fraktat i en kartong? Har letat men hittar inte.

Har handlat rätt mycket och nästan alltid fått grejerna i kartong men nyligen fick jag en dyrare datorpryl som kom i originalkartong som var rätt tilltufsad.

Skrev till kundtjänst och fick till svar att jag inte klickat i rutan med ytterkartong. Kunde välja mellan ny ersättningsprodukt, skicka tillbaks eller 10% rabatt på ordern så det löstes galant av kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Är det någon som vet ifall det finns en ruta man kan kryssa i ifall man vill ha grejerna fraktat i en kartong? Har letat men hittar inte.

Har handlat rätt mycket och nästan alltid fått grejerna i kartong men nyligen fick jag en dyrare datorpryl som kom i originalkartong som var rätt tilltufsad.

Skrev till kundtjänst och fick till svar att jag inte klickat i rutan med ytterkartong. Kunde välja mellan ny ersättningsprodukt, skicka tillbaks eller 10% rabatt på ordern så det löstes galant av kundtjänst.

Brukar finnas i kassan. Brukar stå om varan skickas i originalkartong där också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

30 dagar prime fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Amazon är helt fantastiskt bra, köper nästan allt jag beställer online från dem de senaste 2 åren. Allt från småprylar, cyckelgrejor och kläder till hela färdigmonterade datorer

de fåtal gånger det varit något problem, har de varit precis som att handla på Ikea, de har ordnat till det direkt, snabbt och utan massa onödiga frågor, kunden går först.

Leveranserna har jag endast någon enstaka gång upplevt någon försening.

I mina ögon är de nummer 1 just nu i Sverige med stor marginal.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

30 dagar prime fungerar inte.

Hade också problem ett tag men löste sig genom att gå in på valfri kampanj produkt i sortimentet så fanns knappen för att skaffa Prime istället för köp knapp, om det nu är samma problem för dig?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Visste inte att det fanns Amazon-fanboism

Det är såklart hemskt att stötta företag som Amazon med så stora som de är och problem kring de.

Men de har bra priser och grymt stort utbud, för mig spelar de större roll.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Och det som sas då var sant. Dessbättre har de helt lyckats ändra på hemsidan, och med det följde succén. Hade de inte ändrat på hemsidan hade de aldrig lyckats.

Personligen handlar jag en hel del därifrån, för de andra drakarna på marknaden är ändå utländska. Undantaget är rena datorprylar, där är det uteslutande Inet som gäller.

Vad gjorde de för något? Kommer ihåg översättningar var hemska och content/varor var bristfälligt. Men själva hemsidan verkar vara detsamma?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Aldrig Amazon, föder inte den gubben

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det var ett så kallat "Prime Day" pris, men Intel Core i5 14400F låg ute för 1289kr igår och nu är det borttaget, så möjligtvis?.. Och NetOnNet hade prismatchat med det, så för att inte stödja amerikansk kapitalism mer än nödvändigt, så köpte jag självklart från NetOnNet istället. Blir en bra och billig upgrade från min antika 8700K.

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Amazon är helt fantastiskt bra, köper nästan allt jag beställer online från dem de senaste 2 åren. Allt från småprylar, cyckelgrejor och kläder till hela färdigmonterade datorer

de fåtal gånger det varit något problem, har de varit precis som att handla på Ikea, de har ordnat till det direkt, snabbt och utan massa onödiga frågor, kunden går först.

Leveranserna har jag endast någon enstaka gång upplevt någon försening.

I mina ögon är de nummer 1 just nu i Sverige med stor marginal.

Håller med upplever samma sak, köper hellre från amazon än någon annan svensk ÅF. I veckan hade jag problem med ett minneskort jag köpte för ca ett år sedan, hör av mig till amazon och förklara problemet - inga konstigheter. Bara skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det kallar jag service i världsklass

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Corsair SSD gen 5 till överkomligt pris

Visa signatur

Må ditt kaffe vara starkt och din dag vara produktiv!

Permalänk

Här kom man och tänkte: "Kul! Kanske man kan hitta några kap som annat folk hittat!". Nä, såklart fylls tråden av en massa bittra jävlar, varav hälften knappt vet vad de pratar om. Gudars skymning alltså.

Jag tänker inte försvara något företag på blind tro. Det jag däremot vet, är att Amazon har billigaste streamingtjänsten (som dessutom ger dig Prime-medlemskap på köpet), dessutom har de den överlägset bästa kundtjänsten jag varit med om.

Jag fick hem ett tangentbord där förseglingstejpen var bruten (tangentbordet var dock helt i nyskick), jag kontaktade Amazon direkt. De erbjöd mig, på ett bräde, retur av produkten och pengarna tillbaka, eller behålla tangentbordet och få 50% åter (1000:-!), jag tog pengarna och behöll tangentbordet!

En annan gång skulle jag returnera en datormus för 1800:-, men av någon anledning gick den produkten inte att returnera.. Så då fick jag pengarna åter och fick behålla musen(!). "Ge den till en vän" sa killen på kundtjänst. Jag behöll den och använder den än idag, och fick pengarna åter.

Övriga ärenden har skötts helt perfekt.

Det ni ska kika efter är om varan säljs och/eller skickas av Amazon. Så länge den skickas av Amazon kan ni sköta ärenden med amazon. Säljs och skickas den av något obskyrt kinesiskt företag så får man skylla sig själv om det blir strul. Upp till var och en det där. Men vissa missar nog att det står på varje produkt ganska långt upp.

Jag är sjukt nöjd med Amazon.

Det vore ju trevligt om denna tråd faktiskt kunde handla om deals på rean, istället för en massa jävla skitkastning.

Fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Briarback:

Det vore ju trevligt om denna tråd faktiskt kunde handla om deals på rean, istället för en massa jävla skitkastning.

Du kan ju kolla i någon av fyndtrådarna istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Briarback:

Här kom man och tänkte: "Kul! Kanske man kan hitta några kap som annat folk hittat!". Nä, såklart fylls tråden av en massa bittra jävlar, varav hälften knappt vet vad de pratar om. Gudars skymning alltså.

Jag tänker inte försvara något företag på blind tro. Det jag däremot vet, är att Amazon har billigaste streamingtjänsten (som dessutom ger dig Prime-medlemskap på köpet), dessutom har de den överlägset bästa kundtjänsten jag varit med om.

Jag fick hem ett tangentbord där förseglingstejpen var bruten (tangentbordet var dock helt i nyskick), jag kontaktade Amazon direkt. De erbjöd mig, på ett bräde, retur av produkten och pengarna tillbaka, eller behålla tangentbordet och få 50% åter (1000:-!), jag tog pengarna och behöll tangentbordet!

En annan gång skulle jag returnera en datormus för 1800:-, men av någon anledning gick den produkten inte att returnera.. Så då fick jag pengarna åter och fick behålla musen(!). "Ge den till en vän" sa killen på kundtjänst. Jag behöll den och använder den än idag, och fick pengarna åter.

Övriga ärenden har skötts helt perfekt.

Det ni ska kika efter är om varan säljs och/eller skickas av Amazon. Så länge den skickas av Amazon kan ni sköta ärenden med amazon. Säljs och skickas den av något obskyrt kinesiskt företag så får man skylla sig själv om det blir strul. Upp till var och en det där. Men vissa missar nog att det står på varje produkt ganska långt upp.

Jag är sjukt nöjd med Amazon.

Fan.

Jag tycker det är det är tvärtom; Alltför många som säger att Amazon är 100% bra (varav en del säkert är shills); INGET företag är 100% bra eller sköter allting 100% korrekt. Amazon är inget undantag. Jag handlade av dem första gång runt år 1999-2000 ungefär och har sedan dess både haft goda och dåliga erfarenheter av dem; tyvärr alltför många dåliga erfarenheter för att jag ska vara nöjd med dem. Den senaste dumheten de hittat på är att skicka saker med hemleverans trots att jag valt leverans till ombud (det finns en diskussion om det i tråden om Amazon). Det är minst sagt osmidigt av dem att göra så.

Nåja, tillbaka till trådens egentliga ämne: Prime day fynd; Jag lade märke till att Amazon ökade rabatterna litegrand på en del produkter med låg rabatt den sista dagen av förra sommarens Prime Day; Det kanske skulle kunna tänkas att de likadant i år så det kan kanske löna sig att "ha is magen" och vänta med köp tilldess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det finns gott om artiklar och videos på nätet som beskriver hur Amazon behandlar sina anställda.

Jag förstår inte vad Inet har med Amazon att göra? Nån whataboutism?

Nu pratar vi om Sverige på ett svenskt forum, så din "whataboutism" om hur anställda i andra länder arbetar kan du ta någon annanstans.

Han nämnde specifikt att inte handla av stora butiker.
Vilka ska man handla av då? Direkt från Nvidia, AMD eller Intel? Knappast...
Vill man handla av mindre företag blir det då mindre butiker såsom Inet, med flera.

Och helt ärligt så är skillnaden I SVERIGE för de anställda rätt liten oavsett vilken arbetsgivare man har. Jag känner flera som arbetar på lager och specifikt Amazon och det skiljer sig inte nämnvärt från andra lagerarbeten.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Kan vi inte sprida desinformation (utöver offtopic), tack? ("Lite" solidare källa än en 5 år gammal tråd på SweC med jäkla massa spekulationer och hörsägen. Enligt dem själva är kollektivavtal något de välkomnar.)

Men för all del, skapa gärna en ny tråd om det och motsäg det med källor så kan vi diskutera det vidare där - inte rätt ställe att ta den diskussionen här. En tråd som primärt handlar om Amazon.

INET har inte kollektivavtal, dock har de som arbetar på lagret det (samma upplägg som Amazon men Amazon har inga butiksarbetare eller liknande alls i Sverige så ej jämförbart egentligen).

Inet svarar själv i forumet: #18297762

Skrivet av Inet:

Godmorgon!

Inet som företag avstår från att gå in i den här typen av diskussioner som vi upplever mer handlar om politik och personliga åsikter och rör inte oss specifikt utan snarare huruvida medlemmarna här på Sweclockers tycker kollektivavtal är bra eller dåligt och sina olika erfarenheter kring det.

Det har redan framkommit i tråden att vi inte har kollektivavtal vilket naturligtvis inte är något hemligt, däremot så har vår logistikpartner det, alltså all lager och produktionspersonal som hanterar vårt gods.

Det är idag inte lika självklart med kollektivavtal och orsakerna kan vara många, googlade lite snabbt och hittade lite förvisso gammal statistik.
https://www.foretagarna.se/innehallsbank/riks/2016/mars/sa-ma...

Vi kommer inte svara något ytterligare i tråden men är det någon specifik fråga till mig så går det bra att ringa, 0708-652702

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Vänliga hälsningar
Erik / Inet

Vad har du själv för källa annat än en länk till Arbetet?
Om man ska anklaga någon för fake news får man nog ha mer kött på benen.

Med det sagt bryr jag mig personligen inte om kollektivavtal egentligen och det behöver inte vara något fel att inte ha det.
Men tycker det är onödigt att kasta skit på Amazon om att de i vissa uppmärksammade fall behandlat anställda dåligt, det sker inte i Sverige och ingen lider för att man skulle välja att köpa en produkt där istället för i någon mindre butik.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Blir lite skumt med denna moral som man ska ha, menar telefonen i handen har metaller barnarbetare har brutit ut.. vill man stötta det?

Hur som. Jag personligen har bara bra erfarenheter av Amazon också, de har verkligen ALLT! Sjukt smidigt samt supersnabb hemleverans. Så himla smidigt att ha så mycket på ett ställe.

Samt strular något får man hjälp direkt.

Buggar ett pris på deras sida, och man köper någon för billigt får man det för de priset

Sen tycker jag de har många bra erbjudanden på sin REA, köpte en NAS tex

Dock vissa såna billiga saker (skärmskydd osv till switch) är billigare på Temu och är exakt samma sak på vissa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

INET har inte kollektivavtal, dock har de som arbetar på lagret det (samma upplägg som Amazon men Amazon har inga butiksarbetare eller liknande alls i Sverige så ej jämförbart egentligen).

Inet svarar själv i forumet: #18297762
Vad har du själv för källa annat än en länk till Arbetet?
Om man ska anklaga någon för fake news får man nog ha mer kött på benen.

Med det sagt bryr jag mig personligen inte om kollektivavtal egentligen och det behöver inte vara något fel att inte ha det.
Men tycker det är onödigt att kasta skit på Amazon om att de i vissa uppmärksammade fall behandlat anställda dåligt, det sker inte i Sverige och ingen lider för att man skulle välja att köpa en produkt där istället för i någon mindre butik.

Alright, Inets lagerpersonal har åtminstone. Att således säga att Inet som helhet *inte* har kollektivavtal är felaktigt - där kvarstår min poäng.

Vad gäller "kött på benen" anser jag att etablerad media med tydligt angiven ansvarig utgivare är en förhållandevis trovärdig källa. (Då det är tämligen enkelt att granska och tillrättavisa en sådan, och de lyder under en rad publicistiska lagar och regler.) En forumtråd "något" mindre, för att uttrycka det milt. Ett officiellt uttalande i densamma väger förvisso givetvis tungt - men i det här fallet är inlägget 5 år gammalt, medan medieartikeln är 1½ år.

Ska vi släppa den diskussionen (alternativt starta en tråd om det, jag bryr mig inte tillräckligt för att göra det)? Då denna tråden handlar om vare sig Inet eller kollektivavtal.

Skrivet av esafesa:

Blir lite skumt med denna moral som man ska ha, menar telefonen i handen har metaller barnarbetare har brutit ut.. vill man stötta det?

Skrivet av flukke:

Nu pratar vi om Sverige på ett svenskt forum, så din "whataboutism" om hur anställda i andra länder arbetar kan du ta någon annanstans.

Han nämnde specifikt att inte handla av stora butiker.
Vilka ska man handla av då? Direkt från Nvidia, AMD eller Intel? Knappast...
Vill man handla av mindre företag blir det då mindre butiker såsom Inet, med flera.

Och helt ärligt så är skillnaden I SVERIGE för de anställda rätt liten oavsett vilken arbetsgivare man har. Jag känner flera som arbetar på lager och specifikt Amazon och det skiljer sig inte nämnvärt från andra lagerarbeten.

Att folk drar gränser är inget konstigt, det är inte antingen eller, ung. bojkotta allt vs. bojkotta inget.
Att moralisera över andras val kring sådant känner jag är mer galet än att göra valen i fråga. Amazon är ett globalt företag, och jag är inte riktigt med på resonemanget att försöka isolera deras svenska verksamhet så som formuleringen "Nu pratar vi om Sverige på ett svenskt forum" antyder.

Vill du handla på/försvara Amazon oavsett anledning, go right ahead. Jag håller i så fall inte med dig, och uttrycker det också gärna och även varför, men jag tänker inte säga att du inte får.

Kul att du känner folk som jobbar på lager, anekdotiskt bevis är dock inte särskilt relevant i diskussionen - på tal om det där med "kött på benen" du själv nämner ovan.

Permalänk
Medlem

Köpte en dammsugare med 74% rabatt.
Från 4300 till 1100.
Skönt att slippa springa runt med sladd när man måste ta ställen där roboten inte funkar.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0DW9B43FC

Fullänk (ref) redigerad - MOD