Razer avtäcker spelmusen Deathadder V4 Pro

Permalänk
Melding Plague

Razer avtäcker spelmusen Deathadder V4 Pro

Det nya pekdonet kommer med uppdaterad trådlös teknik, 45 000 DPI och väger in på knappa 56 gram.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Aldrig igen Razer, deras Synapse-mjukvara är så otroligt dålig.
Kör Logitech istället nu, och även om deras mjukvara inte är superbra så funkar den mycket bättre hittills.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

När fasen har man behov av 45000 DPI....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett bra alternativ till mus om jag sätter datorn vid TV:n, släpper de trådlösa tangentbord oxå?:D

Permalänk
Medlem

Köpte en ny Deathadder v2 igen "begagnad" på tradera, kommer inte köpa varken v3 eller v4 när den saknar musknapparna på toppen som jag använder till keybinds.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Varför har Razer slutat med deras pulserande gröna-ton på Razer-loggan och skrollhjulet? som dom hade på V2 t.ex.
Känns som dom tappat deras identitet lite och blivit tråkiga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en Viper V2 Pro men fick skicka tillbaka den efter cirka tre månader då scrollhjulet slutade fungera. Den ersatta har fungerat sedan dess.

Köpte även ett BlackWidow V4, som jag nu har skickat tillbaka tre gånger på grund av dubbelklick på flera tangenter. Ska skicka tillbaka det en fjärde gång nu pga trippelklick.

Aldrig mer Razer.

Permalänk
Musikälskare

Har en deathadded v2 pro som fungerar utan problem i några år, väldigt nöjd med mjukvaran också

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Inkluderade features:
Musknapp 1/2 börjar dubbelklicka eller slutar fungera helt inom 1-2 år.
Scrollhjulet börjar antingen dubbelscrolla eller rycker fram och tillbaks inom 1-2 år.
Random synapsebuggar.

Som pedantisk och extremt försiktig ägare av ett 10-tal olika razermöss senaste 15-20 åren så är detta mina erfarenheter av samtliga.
Returnerade 2 st ProClick möss pga dubbelclickande högerknappar.
Har en v1 Diamondback Plasma från 2007 som fortfarande fungerar väl än idag. v1 Magma/Plasma var nog de sista välfungerande razermössen jag ägt.

Köp Logitech istället.

Permalänk
Medlem

Har bara kört Razer möss sedan 2020 och varit nöjd varje gång. Viper originalformen var min favorit då den var härligt platt i handen. Tyckte passformen tog ett steg tillbaka med V3.

Körde tidigare Zowie EC2-A och den var väldigt bra, dock för tung. Blev lite sugen på att gå tillbaka till något liknande, aka Deathadder V4, men priset är sannerligen för högt. Begagnad V3 kanske är the way.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Trist att det blir svårare och svårare att hitta bra möss med AA/AAA-batteri.

Senaste mössen har jag haft i så många år (5+) så kommer aldrig köpa med inbyggt batteri, särskilt när det bara håller i 150 timmar.

Man ska byta sitt laddbara AA/AAA-batteri en gång i halvåret, det är sen gammalt. Möss med inbyggda batterier är ingen förbättring.

Det där om vikt är skitsnack, så många gram gör det inte om resten av musen är bra konstruerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

De kanske gör sig redo för 8K-skärmar?

Har bara 8500 DPI på min Razer Viper Mini, men skulle lätt kunna tänka mig det dubbla på en 1440p Ultrawide. Min sambo som jobbar med Illustrator gillar att enkel kunna växla mellan precision och snabbhet.

Permalänk
Medlem

Gillar min Deathadder Pro v2, men gummit slits ner för snabbt och batteritiden är bedrövlig, så tack men nej tack. Kör denna tills den död sen blir det något annat märke, kanske Logitech, om det finns något trevligt där.

Permalänk
Medlem

Känns inte som det var länge sedan Deathadder V3 Pro kom. Grym mus tekniskt sett men passar bäst för större händer. Som Linux användare önskar jag också att alla körde som wooting typ, config via browser istället.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

har en v3 fick den till riktigt bra pris, men skulle aldrig lägga 2000 på en ny mus när det finns gott om möss med samma form/funktioner till bättre priser

Permalänk

Har blivit beroende av desthadders form och haft deras möss i åtminstone 15år, så vant mig vid att inte kunna klicka med scrollen då alla (7st om man räknar med reklamations byten) jag haft gått sönder inom första året.

Vore förbannat trevligt om dom lade lite mer fokus på hållbarhet istället för en högre DPI siffra på kartongen

Permalänk
Medlem

Älskar att det i alla trådar om att Razer släpper produkter dyker upp dessa "superförsiktiga" personer som ätit sig igenom 100 000 Razer produkter som alla uppvisat samma fel gång på gång. samtidigt sitter jag med att endast en av mina Razer-produkter någonsin gått sönder; en begagnad deathadder vars scroll-hjul började slira.
Inget av de övriga tangentbord, möss, eller headset jag haft har annars gått sönder (annat än att konstläder slits efter ett par år)

EDIT OT: tycker det är synd att de slutat med ladd-docka dock, en av de bästa features de haft på möss; att alltid börja med en fulladdad mus är amazing (har aldrig kopplat sladd till min DA V2 pro eller till min Naga PRO)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Senast jag köpte en mus var när Overwatch var nytt och då kostade min zowie 600kr om jag minns rätt. Det var i den övre prisklassen på den tiden. Tänkte för ett par månader sedan att det kanske är dags för ett nytt pekdon men efter att ha sett priserna så la jag ner den tanken. Allt vettigt verkar kosta över 1000kr nu för tiden om inte det dubbla. Sen kanske det är lite att kasta sten i glashus eftersom jag köper tangentbord för över 2000kr men man har ju inte råd till allt man vill ha när det är dyrt.

Bara ägt en Razer och som många andra så upplevde jag dubbelklick och extra scrolling åt både ett och två håll så har aldrig rört märket igen. Trist att de inte verkar ha fixat det hela på så många år. Bygger inte förtroende.

Permalänk

Hart hört att Razers möss håller kass kvalitet!

Permalänk
Medlem

Återstår att se om de har fixat scrollen, min DAV3 Pro är nästan oanvändbar nu när man scrollar då den hoppar upp och ner samt känns oprecis.
Batteritiden måste de också fixa då den är usel jämfört med min gamla GPX.
Personligen så tvivlar jag på att de löser dessa problem samtidigt som de höjer priset.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

endast en av mina Razer-produkter någonsin gått sönder; en begagnad deathadder vars scroll-hjul började slira.

Är telekinesi inblandat när du använder datorn? 😅

Permalänk
Medlem

Undrar om den symetriska Viper kommer få samma uppdatering?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Sitter med Blackwidow V3, Viper V3 Pro och Firefly V2 Pro.

Men steget till V4 ser inte värd ut till skillnaden när jag gick från Deathadder V2.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Fan va kul! har de 3 St Deathadder V2 på hyllan, de ryker ibland när det går dåligt på CS2. Bästa musen dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cronix91:

Köpte en Viper V2 Pro men fick skicka tillbaka den efter cirka tre månader då scrollhjulet slutade fungera. Den ersatta har fungerat sedan dess.

Köpte även ett BlackWidow V4, som jag nu har skickat tillbaka tre gånger på grund av dubbelklick på flera tangenter. Ska skicka tillbaka det en fjärde gång nu pga trippelklick.

Aldrig mer Razer.

Detta var också varför jag slutade använda razer, deras quality control är fruktansvärt dålig, var lotteri med varje produkt om man fick måndags exemplar eller inte. Tyvärr kan jag inte påstå att jag haft så mycket mer tur med scroll hjul från andra tillverkare heller så är inte direkt unikt för razer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kör Logitech istället nu, och även om deras mjukvara inte är superbra så funkar den mycket bättre hittills.

Lika dålig som ungefär alla andras programvaror. Logitech är inte bättre. De kinesiska high-end mössen har dock börjat använda webb-baserad programvara vilket är nice.

Skrivet av Flutters:

Aldrig, men det är vad sensorn klarar. Teknik utvecklas och blir bättre. Är inte det bra?
Den är bättre även vid lägre dpi än äldre generationer.

Skrivet av Oliver91:

Köpte en ny Deathadder v2 igen "begagnad" på tradera, kommer inte köpa varken v3 eller v4 när den saknar musknapparna på toppen som jag använder till keybinds.

Du köper fel produkt. Den är inte till för dig helt enkelt.

Skrivet av rewoX:

Varför har Razer slutat med deras pulserande gröna-ton på Razer-loggan och skrollhjulet? som dom hade på V2 t.ex.
Känns som dom tappat deras identitet lite och blivit tråkiga.

De har fortfarande produkter med RGB-ljus. Men denna mus inriktar sig till high-end competative segmentet och där vill man inte ha sådant.

Skrivet av cronix91:

Aldrig mer Razer.

Själv har jag haft flertalet Razer produkter utan problem. Däremot har jag haft problem och skickat tillbaka flera Logitech produkter.

Skrivet av 0verseer:

Inkluderade features:
Musknapp 1/2 börjar dubbelklicka eller slutar fungera helt inom 1-2 år.
Scrollhjulet börjar antingen dubbelscrolla eller rycker fram och tillbaks inom 1-2 år.
Random synapsebuggar.

Som pedantisk och extremt försiktig ägare av ett 10-tal olika razermöss senaste 15-20 åren så är detta mina erfarenheter av samtliga.
Returnerade 2 st ProClick möss pga dubbelclickande högerknappar.
Har en v1 Diamondback Plasma från 2007 som fortfarande fungerar väl än idag. v1 Magma/Plasma var nog de sista välfungerande razermössen jag ägt.

Köp Logitech istället.

Har du ens läst nyheten? De optiska brytarna är till för att undvika dubbelklick problem, även med scrollhjulet och ojämnt scroll.
Logitech har haft massor av problem med dubbelklicka i deras mekaniska brytare. Logitech är varken sämre eller bättre.
Rent tekniskt är Logitech sämre. Sen handlar det mycket om otur och tur. Razer och Logitech är båda stora företag som riktar sig till den stora massan. Med den enda skillnaden att Razer pushar den tekniska biten.

Skrivet av Charles Finley:

Trist att det blir svårare och svårare att hitta bra möss med AA/AAA-batteri.

Senaste mössen har jag haft i så många år (5+) så kommer aldrig köpa med inbyggt batteri, särskilt när det bara håller i 150 timmar.

Man ska byta sitt laddbara AA/AAA-batteri en gång i halvåret, det är sen gammalt. Möss med inbyggda batterier är ingen förbättring.

Det där om vikt är skitsnack, så många gram gör det inte om resten av musen är bra konstruerad.

Finns massor av möss som använder sig utan AA/AAA batterier?
Sedan är detta en high-end competative produkt. Vikten minskar och ska minska för att minimera så många hinder som möjligt.
Finns gott om tyngre möss om man vill ha sådant.

Skrivet av Dinkefing:

Hart hört att Razers möss håller kass kvalitet!

Precis lika kass som alla andra stora märken. Ibland har man tur, ibland otur. Sedan varierar det mellan produkter. Produkt C kanske har mer problem än produkt B. Medans produkt A är nästan felfri över tid. Varierar så hos alla företag.

Nej jag är ingen Razer fanboy. Bara trött på gammalt tjat som inte helt stämmer. Jag äger en Razer produkt just nu men den använder jag knappt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Själv har jag bestämt mig för att aldrig röra Logitech igen. Deras QA är helt värdelös (har 2st trasiga g703 möss bakom mig). Deras mjukvara är katastrofal. På båda mössen var batterinivåerna alltid felaktiga. Ägde ett pro X 2 headset i 2v, aldrig vart med om sämre mjukvara kopplat till den. Du kan inte stänga av deras egna "sound enhancements", dessa triggas per automatik och även om du slår ihjäl detta via Windows självt kommer du vid reboot få tillbaka detta. https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/xkgp9u/g_pro_x_wi...

Aldrig Logitech igen för min del.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Återstår att se om de har fixat scrollen, min DAV3 Pro är nästan oanvändbar nu när man scrollar då den hoppar upp och ner samt känns oprecis.
Batteritiden måste de också fixa då den är usel jämfört med min gamla GPX.
Personligen så tvivlar jag på att de löser dessa problem samtidigt som de höjer priset.

Hittade en hack på nätet, kanske fungerar för dig med?
Det kommer ned smuts och damm till dekodern för scrollhjulet.
Blås med tryckluft etc. Vänd musen upp och ned tryck scrollhjulet hårt mot musmattan och rulla fram och tillbaka en stund så släpper smutsen.
Repetera med jämna mellanrum. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Hittade en hack på nätet, kanske fungerar för dig med?
Det kommer ned smuts och damm till dekodern för scrollhjulet.
Blås med tryckluft etc. Vänd musen upp och ned tryck scrollhjulet hårt mot musmattan och rulla fram och tillbaka en stund så släpper smutsen.
Repetera med jämna mellanrum. 😁

Har gjort det, även tagit isär musen och rengjort men det fungerar inte särskilt länge.

Det roliga med Razer och kvalitet är att jag inte har haft nämnvärda problem med mössen tidigare mer än att en Boomslang fungerade nån dag innan den helt slutade fungera många år sen. Jag har en DA Elite som fungerar felfritt, min mamma använder min gamla DA 3.5 som tagit rejält med stryk över åren och den fungerar ändå felfritt.

Det absolut vanligaste problemet jag har haft med möss annars är att de börjar dubbelklicka.

Permalänk
Medlem

Är en som är väldigt nöjd med mina razermöss och mjukvaran med.
Leker ibland med musacceleration och att ha det inbyggt i mjukvaran är nice 👍.
Haft en scroll som krånglat, men fått den att fungera igen genom rengöring.
Vare sig haft mer eller mindre problem med razer vs andra märken, känns mer som ett lotteri. Och faktum att de säljer mest kommer leda till fler negativa problem, och det är ju alltid problemet som lyfts på nätet. 😁
Sedan skriks det kanske högre om man köpt en mus för 1500 spänn, än om man köpt på kinamus för 500-600?
Har nog 20-25 gamingmöss från olika tillverkare och de är nog lika bra/dåliga allihopa, förutom de coolermaster jag har, de är dåliga i kvalitet på riktigt. 😂