[Windows 11] Problem med tangentbordsinmatning för tangenter som väntar på sekundär knapptryckning
Hej allesammans,
Har brottats med ett problem nyligen med Windows 11 på den stationära datorn, och endast där av någon anledning. Problemet har med tangentbords-tangenterna som väntar på en sekundär inmatning att göra, dvs. knapparna ´ samt ¨
Kör med vanligt svensk ISO layout såklart, och vanligtvis när man trycker på den knappen, väntar den på att man trycker in en till knapp, t.ex kan man trycka på den två gånger för att få ¨¨, alternativt håller man i SHIFT, blir det ^, och ^^ om man trycker dubbelt, samma sak med Alt Gr för ~ och ~~. På sistone har den knappen inte fungerat som den ska, och trycker man på den en gång, blir det direkt ¨¨, och ^^ med SHIFT. Med andra ord så är det något som inte står rätt till med hur den väntar på en till knapptryckning. Har provat tangentbordstestningsprogram, och kan inte se på att det sker dubbla knapptryckningar, i alla fall inte fysiskt.
Har även provat med andra tangentbord än mitt Wooting 80HE som jag använder som huvudtagentbord, och samma problem uppstår på just den här datorn, så jag tror att problemet gäller det mjukvarumässiga. Har avinstallerat Wootings mjukvara och problemet kvarstår. Har även provat att ominstallera det svenska språkpaketet. Känner inte till något annat språk som har samma beteende som den svenska layouten, så jag har inte provat med något annat språk ännu.
Har någon förslag på vilka möjliga mjukvaror eller inställningar som kan vara bovarna i dramat?
Tack på förhand!