Teamgroup lanserar SSD med inbyggd datadestruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Precis. Då ligger datan tryggt kvar till förövaren kan löda på ett fint motstånd till ”destureraren”. Sen strömsätta o extrahera datan

” Man kan ju höra folk dunka på dörren, typ polisen. Det tar ju kanske 1-3min minst för dom att slå upp dörren, vem det nu är, så nog hinner man göra det. ”

Haha jag skulle vilja jobba på Teamgroups R&D. Skådespelare med lägenhet som är byggd i spånskivor som en inspelningsscen. Så sitter teknikerna där med tidtagar ur och ringer dit lokalpolisen att provenforcera dörren eller?? ”Ok, 2,31 minuter på en Bauhus dörr med Abloy lås. Nu kör vi test 2376, Hornbach dörr med Yaledoorman….

Hahha

Haha ja det låter som ett roligt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Då har man troligen även tid att slå sönder diskarna med en rejäl hammare också

nä!
Inte om man ska spola ner något och gömma 3 saker samtidigt

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Precis. Då ligger datan tryggt kvar till förövaren kan löda på ett fint motstånd till ”destureraren”. Sen strömsätta o extrahera datan

” Man kan ju höra folk dunka på dörren, typ polisen. Det tar ju kanske 1-3min minst för dom att slå upp dörren, vem det nu är, så nog hinner man göra det. ”

Haha jag skulle vilja jobba på Teamgroups R&D. Skådespelare med lägenhet som är byggd i spånskivor som en inspelningsscen. Så sitter teknikerna där med tidtagar ur och ringer dit lokalpolisen att provenforcera dörren eller?? ”Ok, 2,31 minuter på en Bauhus dörr med Abloy lås. Nu kör vi test 2376, Hornbach dörr med Yaledoorman….

Hahha

Kom hit en vecka istället..

Nämen förstår inte riktigt vad du menar med det?
Det jag sa är att man hinner det innan man blir rånad eller tagen av polisen för hen hävdade att man inte skulle hinna..

Hade det varit bättre om det handlade om något annat?
Tror du dom skådespelade alla scenarion som finns att komma på som användningsområde?

Det är det konstigaste jag läst i år iallafall,. Varför skulle dom skådespela det?

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Lite så jag tänker.
Mest vill jag ha den för att på skrivbordet kunna ha en stor röd knappen med texten "rör ej"

Vad har detta att göra med att jag sa att man hinner trycka på den innan man blir rånad eller tagen av polisen?
Jag svarade alltså på någon som hävdade att man inte skulle hinna innan man blir rånad

(En annan svarade så jag fattar nu. Missförstod det, my bad)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Kom hit en vecka istället..

Nämen förstår inte riktigt vad du menar med det?
Det jag sa är att man hinner det innan man blir rånad eller tagen av polisen..

Hade det varit bättre om det handlade om något annat?
Tror du dom skådespelade alla scenarion som finns att komma på som användningsområde?

Det är det konstigaste jag läst i år iallafall,. Varför skulle dom skådespela det?

Komma vart? Hit? Jobbar du på team group?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Komma vart? Hit? Jobbar du på team group?

Du citerade mig och jag frågar, som medmänniska och vuxen man: Vad menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Ska jag komma hem till dig i en vecka för att jag citerade dig?!? Jag hänger inte alls med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Ska jag komma hem till dig i en vecka för att jag citerade dig?!? Jag hänger inte alls med.

Ah okej du är yngre sorry!
I'll leave it

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Kan testa en gång till och se om du resonabel och vill prata som en vuxen person:

Du citerade mig och jag undrar, I och med att du citerade mig, vad det du skrev hade att göra med mitt citat som handlade om att man skulle hinna innan polisen kom in.

1-3min tog jag utifrån egen erfarenhet av att bo på ställen där det händer titt som tätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Kan testa en gång till och se om du resonabel och vill prata som en vuxen person:

Du citerade mig och jag undrar, I och med att du citerade mig, vad det du skrev hade att göra med mitt citat som handlade om att man skulle hinna innan polisen kom in.

1-3min tog jag utifrån egen erfarenhet av att bo på ställen där det händer titt som tätt.

Vuxen? Vi sitter på ett hårdvaru forum o skrattar åt en nishad hårdvaru lansering och du tar det personligt som detta vore sittplatserna i matsalen på kåken.

Jag cirerade det du sa och sen skojjade om ett scenario på Teamgroup, hur dom hittar användningsområden. Har väll inget med just dina erfarenheter att göra när kaptenröd slog ner din ytterdörr någongång. Du får nog tagga ner o ta forumet för vad det är. En sandlåda på internett

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Vuxen? Vi sitter på ett hårdvaru forum o skrattar åt en nishad hårdvaru lansering och du tar det personligt som detta vore sittplatserna i matsalen på kåken.

Jag cirerade det du sa och sen skojjade om ett scenario på Teamgroup, hur dom hittar användningsområden. Har väll inget med just dina erfarenheter att göra när kaptenröd slog ner din ytterdörr någongång. Du får nog tagga ner o ta forumet för vad det är. En sandlåda på internett

Inte min ytterdörr och det händer fan hela tiden i vissa trapphus.

Tack för att du berättade vad det handlade om, det uppskattas!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Jag ber om ursäkt att jag missuppfattade dig!

btw, kan bara inte släppa detta hhaha så here we go (sandlåda på internet):

Om detta vore sittplatserna i matsalen på kåken så skulle det jag sa vara det exotiska och det du sa skulle vara *the* go to för att starta ett bråk. Bara så du vet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Han undrar vad du menade när du skrev "Kom hit en vecka istället..".

(Vadå hit? hit var? Ditt jobb, ditt hem? )

*edit*
Men det svarade du ju på sen:
"1-3min tog jag utifrån egen erfarenhet av att bo på ställen där det händer titt som tätt."

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem

Är det touchinterface och röststyrning på enheten så att det verkligen är lätt att aktivera självdestruktion eller har den möjligen et död mans grepp ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Han undrar vad du menade när du skrev "Kom hit en vecka istället..".

(Vadå hit? hit var? Ditt jobb, ditt hem? )

*edit*
Men det svarade du ju på sen:
"1-3min tog jag utifrån egen erfarenhet av att bo på ställen där det händer titt som tätt."

Vi har rett ut detta men jag uppskattar faktiskt att du tog dig tid och förklarade!
Jag brukar göra detsamma faktiskt.
Tack!

Ps. Det jag frågade om var angående meddelandet han skrev även innan det meddelandet btw.
Jag trodde att dom citerade mig och skämtade om innehållet snarare än som dom gjorde - gjorde om citaten till sitt skämt bara. Vilket är helt fine, bara att jag inte hajade det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det touchinterface och röststyrning på enheten så att det verkligen är lätt att aktivera självdestruktion eller har den möjligen et död mans grepp ?

Det vore något! Alla som sitter på Espressohouse med laptopar!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Enligt Windows 11, så funkar ej Bitlocker på 11 Home. Funkar bara till Windows 11 Professional och Enterprise. Försökte själv på min dator. Finns aktivt i systemet, men kan ej genera en nyckel.

I stället så har Home den otroligt roliga Funktionen "Enhetskryptering" som säkrar dina data ifall datorn blir stulen....

Det är bitlocker med automagisk uppladdning av nyckel till ditt påtvingade Microsoft konto.

Skitkul när Kunden varken minns sitt Microsoft Konto (och dessutom har 3-4 st därför att elkedjan hen köpte datorn/plattan inte bryr sig och bara skapar ett nytt konto) eller några lösenord... (tror oftast att pinkoden är lösenordet)