Wolfenstein blir TV-serie

Permalänk
Melding Plague

Wolfenstein blir TV-serie

Produceras av Amazon och utvecklas av Patrick Somerville.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur dom totalt förstör källmaterialet i dessa serier 😑

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Discokungen

Lovande att det är folk från Machine Games involverade! Jag det fram emot mer nazistslakt och kamp för allas lika värde!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Att det är Amazon-producerat ger inte direkt några förväntningar om man säger så.

Men Patrick Somerville tänder ändå ett litet hopp!

Permalänk
Medlem

Vad folk förväntar sig: The New Order
Vad vi kommer att få: Youngblood

Permalänk
Medlem

Så länge det är övervåld mot nazister så är jag nöjd.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Hoppas serien blir betydligt mindre våldsam än Fallout. Jag tyckte den var så onödigt våldsam, särskilt menar jag skildringen av våldet, att jag inte ville fortsätta titta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Hoppas serien blir betydligt mindre våldsam än Fallout. Jag tyckte den var så onödigt våldsam, särskilt menar jag skildringen av våldet, att jag inte ville fortsätta titta.

Tveksamt, wolfenstein handlar väl till 99% av att döda nazister?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

RTCW! ❤️

Permalänk
Medlem

Kommer huvudpersonen få sidledes längst med väggarna och försöka öppna dom i jakt på hemliga rum med vapen.

Och kommer man möta alla roliga hitler-liknande bossar som i Wolf3D?

lim?

Om serien görs som filmen Hardcore Henry kanske den kan bli något.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein kommer absolut inte bli mindre våldsam än Fallout... Om den blir det så gör de något väldigt fel.

Permalänk
Medlem

Til Schweiger som B.J. Blazkowicz?

Permalänk
Medlem

Den är ganska tam med tanke på hur spelen brukar vara lol.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Den är ganska tam med tanke på hur spelen brukar vara lol.

Spelen är så pass stiliserade att jag inte berörs. Men Fallout-serien kunde jag inte se. Dessutom håller jag inte riktigt med om att den är tam. Serien skildrar lidande och utstuderat våld på ett sätt som jag inte hittills sätt i något av de fem Fallout-spelen jag sett. Det finns säkert enskilda exempel.
Om jag säger så här då, jag har inga problem med att se någon bli sprängd i småbitar av en granat men jag kan inte titta på tortyrscener. Är det mer förståeligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Lovande att det är folk från Machine Games involverade! Jag det fram emot mer nazistslakt och kamp för allas lika värde!

Är rätt tveksam att Amazon vågar ha med faktiska nazister…
Ser framför mig samma symboler och tanke som man körde hos Man in the high castle

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Bästa scenen från Wolfenstein måste ändå vara när en nazist soldat stannar två KKK medlemmar och det slutar med att han frågar hur man säger "Danke Shoen". Hoppas den scenen är med i Amazons serie.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Alan Ritchson är typ den enda som skulle passa som huvudkaraktären sett till utseende, längd och rent muskelmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ska bli spännande att se hur dom totalt förstör källmaterialet i dessa serier 😑

jaaa. Det kommer bli massor med bra content på youtrube där man kan garva åt ännu ett misslyckade från amazom.
När ska de lära sig.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Alan Ritchson är typ den enda som skulle passa som huvudkaraktären sett till utseende, längd och rent muskelmässigt.

Ja varför inte. 😃

Permalänk
Medlem

Spelen är så pass stiliserade att jag inte berörs. Men Fallout-serien kunde jag inte se. Dessutom håller jag inte riktigt med om att den är tam. Serien skildrar lidande och utstuderat våld på ett sätt som jag inte hittills sätt i något av de fem Fallout-spelen jag sett. Det finns säkert enskilda exempel.

Nu vet jag iofs inte hur du tacklar spelen, men det är relativt lätt att hitta dina s.k. "enskillda exempel".

Skillnaden ligger nog snarare i att tv:serier ser mer realistiskt ut än samtliga spel.

Om jag säger så här då, jag har inga problem med att se någon bli sprängd i småbitar av en granat men jag kan inte titta på tortyrscener. Är det mer förståeligt?

Fortfarande tamt om vi jämför med gtaV - där tvingas du välja tortyrmetod flera gånger och det går inte att spela genom huvud-storyn utan att utföra detta. (iofs kanske det går att modda bort.)

i GTA's fall gick det för långt enligt mig.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Nu vet jag iofs inte hur du tacklar spelen, men det är relativt lätt att hitta dina s.k. "enskillda exempel".

Skillnaden ligger nog snarare i att tv:serier ser mer realistiskt ut än samtliga spel.

Fortfarande tamt om vi jämför med gtaV - där tvingas du välja tortyrmetod flera gånger och det går inte att spela genom huvud-storyn utan att utföra detta. (iofs kanske det går att modda bort.)

i GTA's fall gick det för långt enligt mig.

Jag spelade inte GTAV. Det är ju lite meningslöst att diskutera detta eftersom jag själv är facit. Det är inte så att man kan matematiskt räkna ut hur någon ska reagera eller att man kan övertyga någon om att den "reagerar fel".
Jag kan inte förklara skillnaden på något bättre sätt än jag gjort men så här är det för mig.
Det kan ha att göra med att jag ser mycket lidande i mitt arbete. Om man sitter framför en datorskärm och programmerar på dagarna har man kanske mer reserv för lidande i TV-serier.

Permalänk
Medlem

Jag spelade inte GTAV. Det är ju lite meningslöst att diskutera detta eftersom jag själv är facit. Det är inte så att man kan matematiskt räkna ut hur någon ska reagera eller att man kan övertyga någon om att den "reagerar fel".
Jag kan inte förklara skillnaden på något bättre sätt än jag gjort men så här är det för mig.
Det kan ha att göra med att jag ser mycket lidande i mitt arbete. Om man sitter framför en datorskärm och programmerar på dagarna har man kanske mer reserv för lidande i TV-serier.

Det är inget fel att ha något annat exempel (även om det kanske finns något bättre exempel).
För övrigt verkar du ha missförstått miin poäng. Spelen låter dig "se mer lidande" om vi räknar tidsmässigt.

YMMV, Allting är relativt, o.s.v. - Du måste inte tycka likadant som någon annan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av srgb:

Tänkte just att han skulle passa…

Permalänk
Medlem

John Cena? 😂😂😂

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Det är inget fel att ha något annat exempel (även om det kanske finns något bättre exempel).
För övrigt verkar du ha missförstått miin poäng. Spelen låter dig "se mer lidande" om vi räknar tidsmässigt.

YMMV, Allting är relativt, o.s.v. - Du måste inte tycka likadant som någon annan.

Jag har blivit citerad när jag skriver hur jag upplever något. Om det är nåt annat som ska diskuteras passar jag på frågan.

Permalänk
Medlem

Arnold Schwarzenegger som B.J. Blazkowicz vore något xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

Arnold Schwarzenegger some B.J. Blazkowicz vore något xD

LOL! xD

William J. Blazkowicz

Nationality

American
Polish-Jewish ancestry

According to Tom Hall, and John Romero, William Blazkowicz was the grandfather of Commander Keen, and ancestor of Doom Guy (B.J. Blazkowicz (Doom)/Doom Slayer) (Commander Keen's grandson)

Permalänk
Medlem

Dolph Lundgren hade passat..

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Haha, finns ju några underbara cut-scenes 😅

Permalänk
Medlem

"Produceras av Amazon" där försvann intresset efter 2 sekunder.

Dödat både lord of the ring och wheel of time. Har inga förhoppningar att Wolfenstein blir bättre på något sätt