Permalänk
Medlem

Jag förbokade Phantom Edition direkt.

Två månader kvar!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Fick mycket BF4 vibes från gårdagens event och det är positivt! Ser faktiskt ut som ett kul spel till skillnad från 2042 som mer bara var en snygg fasad.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Det är en BETA, jag har spelat BETAN förra veckan och det som visades upp igår var BETA.
Men där är även PRE-ALPHA och ALPHA klipp på tuben som har åkt ner.

Ok?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberz:

Det är det inte alls

Allt du sett på YT är i princip pre alpha/alpha.
Snart blir det öppen beta

Permalänk
Medlem

Vart ser man betan för oss som har skapat konto på bf labs för länge sen? Ser vissa ha det i en lista redan men jag ser det ingenstans..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Vart ser man betan för oss som har skapat konto på bf labs för länge sen? Ser vissa ha det i en lista redan men jag ser det ingenstans..

På måndag om jag har förstått det rätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

För första gången sedan BF4 känns det som att vi kommer få ett riktigt Battlefield! Alldeles för taggad på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

För första gången sedan BF4 känns det som att vi kommer få ett riktigt Battlefield! Alldeles för taggad på detta.

Dock utan serverbrowser... Vi får se om Portal har blivit bättre

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Ja serverbrowsern gillade man 😁

Permalänk
Medlem

All som köpte 2042 borde få rabatt på nya. Med det sagt.. Jag har förbokat.. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Trailers och hype i vanlig ordning är såklart alltid imponerande från DICE. MEN, efter tittat på lite gameplay från releasen är det många punkter som tyvärr får mig att tveka.

• Alla klasser kan ha granade launcher? Hade köpt idén om det inte hade varit så att den totalt förstör fiender höger och vänster. Den ser alldeles för kraftfull ut för att användas mot infanteri. Går snabbt att ladda om och svår att missa med. Hade hellre sett att den gör väldigt mycket mindre skada på infanteri men ska användas som ett taktiskt element som skjuta sönder väggar, murar mm. Detta påminner för mycket om gamla COD MW2 tyvärr

• Efter att spelat HLL där en squad inte kan ha för många av samma klass så såg jag en som spelade breakthrough där alla var recon-klassen i squaden med smgs och respawn beacons. Totalt värdelöst att alla i squaden kan använda beacons samtidigt? I HLL är det bara en i squaden i taget som kan använda ett beacon. Blir otroligt svårt att trycka tillbaka ett lag där hälften spawnar tillbaka på varandra oavbrutet.

• Varför i hela fan har vi instant adrenalinsprutor? Återigen COD svammel. Köper tanken att dra dig ur strid och få tillbaka hälsa, men då ska det ta några sekunder att göra det, typ 5 sekunder får du stå still och vänta. Nu springer dem runt med två sprutor som ger nästan instant full hälsa direkt.

• Varför får motståndare en ENORM skylt ovanför sig större än stoppskylten när dem blir pingade? Den hänger också med alldeles för länge

Behövde skriva av mig och hoppas på att fler ser dessa eller några av samma problem genom all hype för det här är för mig fortfarande ett grötit COD

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

Och där kom invite till Early Open Beta, iom man har varit med i Labs och reggade innan 31:e Juli. Ses på slagfältet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Och där kom invite till Early Open Beta, iom man har varit med i Labs och reggade innan 31:e Juli. Ses på slagfältet!

Nice. Kom den på din mail eller?

Och på tal om något annat. Det här med signatur vapen eller låsta vapen som vi skulle få testa i betan. Det är bekräftat att det inte bara är betan, utan dom kommer ha båda alternativen i spelet vid release. Så det tackar jag för iaf.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nice. Kom den på din mail eller?

Och på tal om något annat. Det här med signatur vapen eller låsta vapen som vi skulle få testa i betan. Det är bekräftat att det inte bara är betan, utan dom kommer ha båda alternativen i spelet vid release. Så det tackar jag för iaf.

Vapnen ska vara per klass punkt.
Stör mig otroligt på dessa n00bs som abusar Mackay med sin grabbling hock och tar sig dit man inte ska på kartor och snipar sönder allt och alla.

Jag är van vid att spela ett vapen PER klass sedan begynnelsen.

Spelar jag Assault, då använder jag assault vapen, inte sniper eller lmg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Stör mig otroligt på dessa n00bs som abusar Mackay med sin grabbling hock och tar sig dit man inte ska på kartor och snipar sönder allt och alla.

håller med till 100%

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Funderar på vart jag ska köpa spelet. Enligt en faq på deras hemsida så krävs inte EA App om man köper spelet på steam.

Alla andra BF ligger i EA app (tidigare Origin) så blir ju att bryta setet om jag ska köpa det här på steam. Steam känns dock som en klart bättre plattform att ha spel på...

Hur tänker ni andra?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Bra inlägg då vet vi det.

Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Vad ända in i helvete, man kan allså köpa XP bost pack. Det var spiken i kistan för all framtid.

Men vad ända in i helvetets helvete varför varför varför. Helvetes satans jävla skit. hur i helvete kan man vara så dum i huvet så att man ens tänker tanken att kan ska slänga in nått sånt i spelet.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Minns ni när man fick kämpa i alla fall lite för att låsa upp en del vapen, det tyckte jag var ett väldigt kul inslag i det där spelet. Så borde det vara, man måste göra något svårt om för att få ett vapen och det ska ta lång tid att låsa upp och man ska inte få nått om man bara virrar runt utan egentlig tanke så som många faktiskt gör.

I BF2 tror jag så var man tvungen att döda fem på raken utan att dö annars satt man fastlåst vid en level. I trean så gjorde man nått mysko för att få den där bågen, det var också udda och kul. Minns också nått vagt om nån kod vid nått hus, det var lampor som lös och det var koden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

ja det och det måste basveras mer på Squader med squadleders som man kan och måste spawna på annars ska det bara gå att spawna i DEPOT., det ska vara tydliga fördelar att samarbeta. Det skall ge mindre hälsoåtervioning ju längre bort man är från squaden, Squadledern skall kunna kicka folk ur laget om dom inte sammarbetar eller beter sig störigt. man ska kunna vara lonlywolf som sniper på det där taket men då tappar man fördelarna som squaden ger. Exempel att man hamnar långt bort om man dött och måste gå hela vägen. man ska inte kunna låsa upp vapen bara genom att snipa. men man skall kunna vara nått mindre sniperteam. Sniper kan vara bra om det används rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Bra inlägg då vet vi det.

Vad ända in i helvete, man kan allså köpa XP bost pack. Det var spiken i kistan för all framtid.

Men vad ända in i helvetets helvete varför varför varför. Helvetes satans jävla skit. hur i helvete kan man vara så dum i huvet så att man ens tänker tanken att kan ska slänga in nått sånt i spelet.

Inget nytt att det kan följa med en xp-boost för ett par timmar, och det fick man även in-game i bf4. Va väl även i bf 2042. Cod har det, Delta force har det. Skulle nog säga att dom flesta fps spel har nån form av xp boost man kan få ta på.

Exakt samma sak med battlepass tiers, finns till alla battlepasses.

Så det är inte direkt att dom kommit på något nytt här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Inget nytt att det kan följa med en xp-boost för ett par timmar, och det fick man även in-game i bf4. Va väl även i bf 2042. Cod har det, Delta force har det. Skulle nog säga att dom flesta fps spel har nån form av xp boost man kan få ta på.

Exakt samma sak med battlepass tiers, finns till alla battlepasses.

Så det är inte direkt att dom kommit på något nytt här.

Jag har hyfsat många XP boost kvar i BF4.. 😅

Permalänk
Medlem

Ouch prislappen var lite saftig, inte så förvånande men blir nog att vänta ett tag. Ekonomin måste bli lite bättre först

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Nu kom min inbjudan också. Har jag otur måste jag dock spela på min ps5 först. För det står ju typ, använd samma plattform som du använde sist. Men det står ju också att ea kontot som är kopplat till mailet, redan har tillgång och man får early acces på ea appen, xbox, ps5 och steam.

Så jag hoppas att jag kan få använda min pc den här gången. Vi får väl se på måndag om jag kan ladda ner betan på datorn.

Edit: Jag har playstation och epic länkat på mitt Ea konto. Och Ea appen går ju inte att länka, så jag antar ju att dom förstår att man även har den, eftersom det är ea kontot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så taggad! Spelat alla BF sedan 2/3/4, men inte gillat vilket håll det rört sig. Blev nästan lite sentimentalt att se som en refresh av 3/4.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Early access mejlet till betan trillade in igår kväll!
Riktigt taggad!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det under BF Labs testerna på PS5 gick att lira med mus och tangentbord?

Försökte hitta info om det men framgår inte någonstans.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Någon som vet ifall det under BF Labs testerna på PS5 gick att lira med mus och tangentbord?

Försökte hitta info om det men framgår inte någonstans.

Jag gjorde det. Men det va struligt att få det att fungera. Jag kunde inte använda mitt Ducky tangentbord och min Glorius mus samtidigt. Vet inte varför. Inte omöjligt att det har med all rgb o göra och att usb portarna är för klena eller nåt. Men jag provade att koppla in med en usb hub som hade egen strömförsörjning också.

Men efter att ha grävt djupt i mina lådor, så hittade jag en lastgammal logitech mus, då menar ja verkligen lastgammal. ingen rgb, inga extra knappar på sidan, otroligt dålig sensor (jämfört med dagens). Men den fungerade ihop med mitt Ducky tangentbord.

Och vad jag kunde hitta i olika forum, så verkar det varit lösningen för dom flesta. En gammal mus ihop med nytt tangentbord. Kanske kan funka åt andra hållet med.

Har för mig att jag läste att det är ett känt "fel" från Sonys sida. Några fick det tydligen att fungera genom att koppla in det i en specifik ordning också.

Spelet i sig har fullt stöd för mus och tangentbord på konsol dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag gjorde det. Men det va struligt att få det att fungera. Jag kunde inte använda mitt Ducky tangentbord och min Glorius mus samtidigt. Vet inte varför. Inte omöjligt att det har med all rgb o göra och att usb portarna är för klena eller nåt. Men jag provade att koppla in med en usb hub som hade egen strömförsörjning också.

Men efter att ha grävt djupt i mina lådor, så hittade jag en lastgammal logitech mus, då menar ja verkligen lastgammal. ingen rgb, inga extra knappar på sidan, otroligt dålig sensor (jämfört med dagens). Men den fungerade ihop med mitt Ducky tangentbord.

Och vad jag kunde hitta i olika forum, så verkar det varit lösningen för dom flesta. En gammal mus ihop med nytt tangentbord. Kanske kan funka åt andra hållet med.

Har för mig att jag läste att det är ett känt "fel" från Sonys sida. Några fick det tydligen att fungera genom att koppla in det i en specifik ordning också.

Spelet i sig har fullt stöd för mus och tangentbord på konsol dock.

Tack för svar 👍 -

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Verkar vara noll fokus på fordon. Helikopter och jets ser helt bedrövliga ut att flyga, inget moment/inertia öht. Precis som allt annat, grovt förenklat och simplifierat. Kommer testa betan men lär inte bli något köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Verkar vara noll fokus på fordon. Helikopter och jets ser helt bedrövliga ut att flyga, inget moment/inertia öht. Precis som allt annat, grovt förenklat och simplifierat. Kommer testa betan men lär inte bli något köp.

Vad jag har hört från folk som testade flyg/heli under eventet, så va det kanon. Har personligen bara kört tanks. Och det kändes definitivt bra.

Visa signatur