Battlefield 6 får systemkrav inför den öppna betan

Permalänk
Medlem

Det är tur att det mänskliga ögat inte kan se mer än
30 FPS, eller hur var det nu? 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Men man orkar bara Tetris så länge. Sedan installerar man Windows igen, alla har haft sin Linux-period. Hade min för 20-25 år sedan när Linux skulle erövra desktopvärlden inom kort.

BF6 ser ljust ut, core BF-spelaren vill i de flesta fall köra nutidsteknik/vapen.

Man får konstatera att du var några decennier före i tid.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ändlöst resurser? Källa på det? Stämmer uppenbarligen inte, det som behövs göras är att aktivt inte sabotera/blockera för Proton så är vi där.

Om man nu skulle vilja ha sådant skrot på sin dator vilket jag inte rekommenderar. Tickande säkerhetsbomb som bara väntar att missbrukas.

Apex utvecklarna tog bort linux stöd för att linux är det största problemet när det kommer till fusk så jag tror nog det är något man får räkna med framöver.
https://x.com/PlayApex/status/1852019667315102151

Permalänk
Skribent
Skrivet av Marre021:

Om jag har en 5600x med ett intel arc b580 kommer det funka bra? Eller ska man försöka buda hem en ryzen 7?

Tror inte en CPU-uppgradering kommer göra någon större skillnad i ditt fall. En Ryzen 5600(X) har mer än tillräckligt med kräm för att hantera Battlefield-spelen, inklusive den senaste titeln. Det är dessutom en snabbare processor än vad konsolerna använder, och de ska ju klara att hålla 60 FPS som minimum.

När det gäller grafikdelen handlar det troligen mer om drivrutiner än om själva hårdvaran. Ett Arc B580 uppfyller åtminstone minimum-specifikationerna sett till ren prestanda, landar dock något kort om rekommenderat. Det återstår att se hur väl DICE har optimerat för annat än Nvidia, samt hur mycket krut Intel väljer att lägga på spelspecifika uppdateringar för Battlefield 6.

Jag skulle rekommendera att testa spelet under någon av de två öppna betahelgerna som är på gång – 9–10 respektive 14–17 augusti 🙂

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Om jag har en 5600x med ett intel arc b580 kommer det funka bra? Eller ska man försöka buda hem en ryzen 7?

Jag kör en sliten i5 12600K från 2021, förvisso snabbare än 5600X. Tipset till alla är att testa betan med nuvarande setup och känna efter och sen uppgradera. Jag byter inte upp mig iallafall på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Man får konstatera att du var några decennier före i tid.

Nix, vill bara belysa att vissa saker "har varit påväg att explodera" länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Nix, vill bara belysa att vissa saker "har varit påväg att explodera" länge.

Ja det är lätt att vara lite före i tiden.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber011:

Jag tror också det kommer bli bra! Jag spelade pre Alpha och körde allt ställt på högsta utan Dlss 1080p native, allt uppställd och hade 120+ hela tiden,12700k,32gb cl14,4080,nvme lite snabbt 1080p ips 165hz. fick spela två maps och destruktion va sjukt och kändes verkligen som ett annat spel från 2042, som jag förköpte och blev besviken.
Jag har spelat sen innan BF3 men det är favorit spelet men känns som ett BF spel igen! Är så glad! Kommer pre order! jag kommer stötta DICE sålänge dom överlever detta är nog sista chansen. Och jag gillar fast gameplay och BR så hoppas det kommer bli bra! Och singelplayer /campaign för er som gillar det. Men detta kan jag säga som spelat Alpha detta är inte 2042...

Och ni som trash talkar Jackfrags väx upp han är bättre på er på alla spel handsdown därför han kan starta vilket spel som helst och göra sjuka kills. Och han snackar vad han tycker om COD osv också sen ska han också tjäna pengar men han ljuger inte i videon. Men om alla vi som blivit gubbar nu och ska tjuta och "det här är inte som BF3" nej! inget kommer vara så bra som när du satt med 60hz skärmen och hade toalettpappret på bordet. Jag är optimistiskt bara ljudet i spelet är grymt, allt känns som det ska, maps och hur många gubbar som inte lägger cash som avgör kanske. Och secure boot är ett måste för anti cheat går inte annars, och ni som är fin drickare och endast kör endast Linux gör det, bara ni som missar något haha...

Bra tips med jackfrags video den gick genom det mesta och han är grym!

Som jag längtar efter BF6
Har spelat BF sedan 1942 men hoppade över fiaskot 2042. Nu ser det ut som det ska se ut
Sen har du helt rätt om Jack Mr BF him self Han är utan tvekan nr 1 när det kommer till vettiga åsikter om BF och CoD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Tyvärr utan rootkit nivå så är antifusk lika användbart som ett pappersparaply i ösregn.

Skrivet av lsociety:

Utan anti-cheat på kernel nivå får du idag ett multiplayer som totalt förstörs av fuskare.

Att de skulle skippa detta eller lägga ändlöst med resurser för att även få det att fungera på Linux som knappt 1% av spelarbasen använder sig av är vansinne. Sedan ska det även underhållas och uppdateras i takt med att fuskutvecklarna kringgår systemet.

Nä, nånstans får man nog acceptera vad man gett sig in på.

Server side anti-cheat är enda sättet att gör det på. Analysera spelarens reaktioner, rörelsemönster, sikta genom väggar, etc. Spara alla rörelser för att analysera senare…

Vad folk kör på sin dator är faktiskt nästan inte intressant. Har ni någonsin sett skärmen på någon som lirar Q3 proffesionellt? Det är som att de spelar ett helt annat spel än för oss vanliga dödliga

Finns värre exempel men detta är ett:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror inte en CPU-uppgradering kommer göra någon större skillnad i ditt fall. En Ryzen 5600(X) har mer än tillräckligt med kräm för att hantera Battlefield-spelen, inklusive den senaste titeln. Det är dessutom en snabbare processor än vad konsolerna använder, och de ska ju klara att hålla 60 FPS som minimum.

När det gäller grafikdelen handlar det troligen mer om drivrutiner än om själva hårdvaran. Ett Arc B580 uppfyller åtminstone minimum-specifikationerna sett till ren prestanda, landar dock något kort om rekommenderat. Det återstår att se hur väl DICE har optimerat för annat än Nvidia, samt hur mycket krut Intel väljer att lägga på spelspecifika uppdateringar för Battlefield 6.

Jag skulle rekommendera att testa spelet under någon av de två öppna betahelgerna som är på gång – 9–10 respektive 14–17 augusti 🙂

Tack för svar! Min känsla är att det kommer lira bra , var snarare om det kan göra skillnad att få fler kärnor. Spelar idag i 1080 och har haft tanke på att gå upp i 1440 och kanske blir mer aktuellt med Ryzen 7 i andra spel 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jag kör en sliten i5 12600K från 2021, förvisso snabbare än 5600X. Tipset till alla är att testa betan med nuvarande setup och känna efter och sen uppgradera. Jag byter inte upp mig iallafall på ett tag.

Har du kört BF2042 sen dom införde nya antifusket?
Sett flera klaga på att det verkar dra mer CPU-kraft efter det. Dom kanske optimerar implementeringen lite mer tills BF6 dock.

Permalänk
Medlem

Hahaha än kan man köra rekommenderat med 2080 och 5600x

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Sett flera klaga på att det verkar dra mer CPU-kraft efter det. Dom kanske optimerar implementeringen lite mer tills BF6 dock.

Jag kör 2042 dagligen och inga problem med secure-boot / TPM och Windows 11 med min gamla 12600K. Är det på Reddit du läst om det, så ta saker och ting med en nypa salt, där hänger så mycket troll som gnäller om precis allt inkl Enders.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jag kör 2042 dagligen och inga problem med secure-boot / TPM och Windows 11 med min gamla 12600K. Är det på Reddit du läst om det, så ta saker och ting med en nypa salt, där hänger så mycket troll som gnäller om precis allt inkl Enders.

Okej låter bra då!
Hoppas bara servrarna håller trycket den 7:nde!

Permalänk
Medlem

Ser ut som att jag får en så kallad cinematisk upplevelse om jag försöker spela det!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Okej låter bra då!
Hoppas bara servrarna håller trycket den 7:nde!

Jag reserverar mig för att dem inte gör det, med tanke på all hype. Men vi få en liten fingervisning på dem öppna betorna helt enkelt 🙏

Permalänk
Medlem

Måste säga att JackFrags video är mycket bättre än livestreamen som EA visade så kommer testa betan.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Måste säga att JackFrags video är mycket bättre än livestreamen som EA visade så kommer testa betan.

Ja men så är det med alla dem stora på YT, och senare kom det fram att Thebrokenmachine har varit med och utvecklat i 1.5 år i det tysta. Enders den stora bäbisen som gråter om exakt allt hade varit med i Labs trots allt, hade aldrig släppt in han för att testa något never ever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

har inga problem sedan tpm uppdateringen, inte ens märkt av den förrän det kommenterades om patchen här på SweC.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

har inga problem sedan tpm uppdateringen, inte ens märkt av den förrän det kommenterades om patchen här på SweC.

Kom på att den nog jobbar hårdare för att jag uppgradera GPU:n och inte för patch
När GPU:n pallar fler frames får CPU:n jobba mer helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Betan går att ladda ner på Steam nu om man har Labs eller fått kod. 35.7GB.
Gå in på BF6 Store Page och skrolla ner lite så finns "Join Playtest".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Betan går att ladda ner på Steam nu om man har Labs eller fått kod. 35.7GB.
Gå in på BF6 Store Page och skrolla ner lite så finns "Join Playtest".

Done! Blir en bra helg detta

Edit:
Det går att starta Betan och komma till menyn för att göra inställningar etc, för mig var det bra för då upptäckte jag att min secure boot var avstängd vilket jag trodde var på. Bra skit, slapp jag fixa med detta tills betan väl öppnar och bara att köra

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Done! Blir en bra helg detta

Edit:
Det går att starta Betan och komma till menyn för att göra inställningar etc, för mig var det bra för då upptäckte jag att min secure boot var avstängd vilket jag trodde var på. Bra skit, slapp jag fixa med detta tills betan väl öppnar och bara att köra

Var liknande för mig när jag började lira 2042 igen nån vecka sen. TPM/Secureboot aktiverat i BIOS men inte i Windows.
Fick köra reset på security keys i BIOS och aktivera VBS som jag inaktiverat då jag inte behövde det förr. Sen funka det.
Skönt att veta att även BF6 startar och fungerar.

Har jag förstått rätt att Betan börjar KL8 på morgonen på Torsdag? Tur jag har semester denna vecka

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Var liknande för mig när jag började lira 2042 igen nån vecka sen. TPM/Secureboot aktiverat i BIOS men inte i Windows.
Fick köra reset på security keys i BIOS och aktivera VBS som jag inaktiverat då jag inte behövde det förr. Sen funka det.
Skönt att veta att även BF6 startar och fungerar.

Har jag förstått rätt att Betan börjar KL8 på morgonen på Torsdag? Tur jag har semester denna vecka

Enligt Steam så öppnar betan på Lördag och stänger Söndag (9-10 Augusti)

Ediot: (hahaha)

Läste igen och såg with Early Access August 7-8

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Enligt Steam så öppnar betan på Lördag och stänger Söndag (9-10 Augusti)

Ediot: (hahaha)

Läste igen och såg with Early Access August 7-8

Precis, står "The Open Beta will unlock on their specified start dates at 8AM UTC / 1AM PT and close at 8AM UTC / 1AM PT."
Enligt google verkar det vara "8 am UTC is = 10 am in Sweden." Lite sovmorgon får man då iaf hehe.

Permalänk
Medlem

Hurrade först över att min burk fixar Rekommended, sen märkte jag attdatorn ställer in allt på Low och ändå får jag mellan 60-70 fps. Kan ju vara för att det är Beta men..hade ju hoppats på iaf medium och 60-70 fps. Det blir väl uppgradering till en webhallen cfg eller minmaxar ramverket till BF.

Att inte kunna spela med fint flyt (ca 100fps) på med/high i min favoritspelserie är inte acceptabelt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |