Rykte: 192 MB L3-cacheminne på kommande Ryzen-processor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Om den tvingas ut på ram så tappar den väl egentligen hela vinsten med ccd?

Vinsten med CCD (Core Complex Die, d.v.s. AMDs chiplets) är att bygga på en mindre chipsyta och på det sättet öka sannolikheten att få en högre andel felfria CPU-kretsar. Det leder med andra ord till antingen lägre priser för oss konsumenter och/eller högre vinst för AMD. (Jag tror mer på det senare ) Vinsten i sin tur kan spenderas på kommande förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Vinsten med CCD (Core Complex Die, d.v.s. AMDs chiplets) är att bygga på en mindre chipsyta och på det sättet öka sannolikheten att få en högre andel felfria CPU-kretsar. Det leder med andra ord till antingen lägre priser för oss konsumenter och/eller högre vinst för AMD. (Jag tror mer på det senare ) Vinsten i sin tur kan spenderas på kommande förbättringar.

Jag menar med 3d cache och fel ccd. Om den ändå går mot ram

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Är väl bara att sitta lugnt i båten och invänta Zen 6 Förutsatt att det nu är gaming man sysslar med.

Visa signatur

7700X | RX 9070XT | 48GB 6000Mhz CL30 DDR5