Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerEsko:

Helt klart viktigaste delen av min hörna.

Ja, själv har jag köket alldeles bredvid där jag sitter (bor i en etta), så det är några få steg till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerEsko:

Lite trångt och tyvärr är högra högtalaren gömd bakom skärmen. Behöver större skrivbord..
Men man trivs ändå.

https://i.imgur.com/RW4T0Kj.jpeg

Kaffebryggaren gjorde min morgon. Tror jag ska flytta min gamla kapselmaskin till skrivbordet bara för det. (bra musiksmak med)

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 2x MSI 27CQ6F, 1x AOC modell äldre "27. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk

Min och barnens lilla hörna på 1.20x2.50 , eget fönster samt ventilation i taket , man får offra sin yta när barnen behöver mer , men trivs perfekt där ille !

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
MSI30" UW 165hz -[Logitech G502 HeroAsus Rog Poker Vortex 65% White

Permalänk
Medlem

Nytt chassi ny bild, det gamla var ett Define S.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Nytt chassi ny bild, det gamla var ett Define S.
<Uppladdad bildlänk>

Trodde du hade en airfryer under skrivbordet först

Permalänk
Medlem

Vårt hemmakontor/arbetsrum:

Har försökt att få det både stilrent och funktionellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vårt hemmakontor/arbetsrum:

<Uppladdad bildlänk>

Har försökt att få det både stilrent och funktionellt.

mycket stilrent och snyggt.
får man fråga hur lång du är? sitter inte skärmen lite för högt upp?
har alltid velat ha ett sådant bildskärmsställ men man har ju läst att skärmen ska vara ungefär i samma ögonhöjd när man sitter rak.,

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

mycket stilrent och snyggt.
får man fråga hur lång du är? sitter inte skärmen lite för högt upp?
har alltid velat ha ett sådant bildskärmsställ men man har ju läst att skärmen ska vara ungefär i samma ögonhöjd när man sitter rak.,

Tack! Jag är lika lång och ståtlig som vår statsminister

Skärmen går att sänka ganska rejält i foten, men hade nog inte justerat höjden vid fototillfället.

Skrivbordet är 74 cm högt och stället i sig bygger på 14 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Trodde du hade en airfryer under skrivbordet först

Mycket tåbira som ska torkas!

Det är en gammal fotpall som jag vilar fötterna på i bland!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerEsko:

Lite trångt och tyvärr är högra högtalaren gömd bakom skärmen. Behöver större skrivbord..
Men man trivs ändå.

https://i.imgur.com/RW4T0Kj.jpeg

Snyggt! Vad kör du för sidoskärm? Storlek?

Permalänk
Skrivet av Err0ld:

Snyggt! Vad kör du för sidoskärm? Storlek?

Det är en 31.5" Lenovo. 4K C32u-40 tror jag den heter. Köpte på Amazon under julrean.
Huvudskärmen är en 27" Samsung Odyssey 1440p. Hade dom tvärtom förut men gillade inte riktigt att spela på större skärmen.

Permalänk
Medlem

Har nu satt upp mina högtalare och köpt en ny hutch. Nu ska jag bara kabelsanera skrivbordet och flytta in ljudkortet samt förstärkaren i hutchen. Ska också sätta upp akustikförbättring runt högtalarna.

Permalänk
Medlem

Uppstädad datorhörna.

Städade upp mitt skrivbord en aning. Hade tidigare en 65" 120Hz 4K QLED TV som bildskärm och en Mac mini samt en PC med RTX 5080 inkopplade. Men jag kunde inte riktigt komma över hur "mycket" det blev med allt. Jag har länge velat slimma ner min setup och jag använder Mac till 90% och PC endast för gaming. Efter att ha testat cloud gaming ett tag och blivit riktigt imponerad så fick PCn till sist ryka. Och till skillnad från gaming på en fysiskt närvarande PC så bara fungerar allt med cloud gaming. Ingen setup, inga uppdateringar, inget krångel. Och bäst av allt så slipper jag Windows. Mac och *nix är livet. ❤️

Dålig upplösning på bilderna.
Permalänk
Skrivet av affeiorby:

<Uppladdad bildlänk>

Min och barnens lilla hörna på 1.20x2.50 , eget fönster samt ventilation i taket , man får offra sin yta när barnen behöver mer , men trivs perfekt där ille !

Ser trevligt ut.
Det ser ut som ett Ikea Bekant underrede? Hur djup är bänkskivan?

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Skrivet av surrogate activity:

Ser trevligt ut.
Det ser ut som ett Ikea Bekant underrede? Hur djup är bänkskivan?

Det duger till dem få timmarna man sitter där bänkskivan är 52cm djup.

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
MSI30" UW 165hz -[Logitech G502 HeroAsus Rog Poker Vortex 65% White

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashraf84:

Städade upp mitt skrivbord en aning. Hade tidigare en 65" 120Hz 4K QLED TV som bildskärm och en Mac mini samt en PC med RTX 5080 inkopplade. Men jag kunde inte riktigt komma över hur "mycket" det blev med allt. Jag har länge velat slimma ner min setup och jag använder Mac till 90% och PC endast för gaming. Efter att ha testat cloud gaming ett tag och blivit riktigt imponerad så fick PCn till sist ryka. Och till skillnad från gaming på en fysiskt närvarande PC så bara fungerar allt med cloud gaming. Ingen setup, inga uppdateringar, inget krångel. Och bäst av allt så slipper jag Windows. Mac och *nix är livet. ❤️
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Cleant 👍
Vilken helomvändning från tidigare 😮

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag kan ju lova att alla som lägger upp bilder här har städat sina skrivbord innan de tog bilden ;)... för att sedan efter 5 min ha skräpigt igen.

Utan att städa ser det ut här. Skrivbordet är något gammalt skräp jag fick av mina föräldrar, haft sedan jag flytta hemifrån för 20 år sedan 😄

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Min å sambons kontorsplats.
Egen gjort skrivbord med skiva gjord av björk råstock samt ben svetsade av fyrkantsprofiler Skulle dock behöva en avdamning ser det ut som på bilderna.

Permalänk
Medlem

Hemmakontoret. Vi ville ha det cleant och standardiserat så då fick det bli så här.

Obs att det faktiskt är lite stök på sambons sida men det får stå för henne! I övrigt ser det faktiskt ut så här till vardags, tro't eller ej. Enda förberedelserna inför fotot var att ställa till tangentbordet rakt.

Skrivborden är elektriskt höj och sänkbara Ikea Mittzon och stolarna är också Ikea (Alefjäll).

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Flyttade till ny lägenhet med ett stort städförråd och en städskrubb. Istället för att förvara dammsugare och golvmoppar så såg jag potential till kontor/battlestation.
Monterade ner städskrubben, målade om förrådet och satte in skrivbord, dator, monitor mm. Insåg direkt när jag slog igång allt att man satt i en gigantisk resonanslåda. Så för mitt och grannarnas välbefinnande ut med allt prylar igen och införskaffade mig akustikpaneler och satte in även en heltäckningsmatta. Blev galet bra skillnad på ljudet efter detta!
Sjukt nöjd över heltäckningsmattan där jag kan sitta barfotad på morgonen/kvällen utan att frysa fötterna på ett iskallt golv.

Städskrubben innan mayhem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

Flyttade till ny lägenhet med ett stort städförråd och en städskrubb. Istället för att förvara dammsugare och golvmoppar så såg jag potential till kontor/battlestation.
Monterade ner städskrubben, målade om förrådet och satte in skrivbord, dator, monitor mm. Insåg direkt när jag slog igång allt att man satt i en gigantisk resonanslåda. Så för mitt och grannarnas välbefinnande ut med allt prylar igen och införskaffade mig akustikpaneler och satte in även en heltäckningsmatta. Blev galet bra skillnad på ljudet efter detta!
Sjukt nöjd över heltäckningsmattan där jag kan sitta barfotad på morgonen/kvällen utan att frysa fötterna på ett iskallt golv.

Akustikpanel är galet snyggt!
Är du tandläkare?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Satan så fint. Håller på med något liknande själv. Vad har du för skrivbord och vad är det för ledlist som sitter bakom bordet??

Permalänk
Skrivet av svalle:

Akustikpanel är galet snyggt!
Är du tandläkare?

Gillar akustikpanelen både till utseendet och att det tar ner ljudnivån!
Vad var det som avslöjade mig?

Skrivet av jlinde1:

Satan så fint. Håller på med något liknande själv. Vad har du för skrivbord och vad är det för ledlist som sitter bakom bordet??

Tack så mycket! Känns bra att lyckas förvandla städskrubben till något mer användbart än att ha städsakerna där.
Skrivbordet är ett Dpj skrivbord.
Och så Philips Hue ledlist 2 m och en Hue lampa i bordslampan. Det finns många bra alternativ till Hue men jag har sedan tidigare nästan allt uppbyggd kring Hue så jag fortsätter med dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

Gillar akustikpanelen både till utseendet och att det tar ner ljudnivån!
Tack så mycket! Känns bra att lyckas förvandla städskrubben till något mer användbart än att ha städsakerna där.
Skrivbordet är ett Dpj skrivbord.
Och så Philips Hue ledlist 2 m och en Hue lampa i bordslampan. Det finns många bra alternativ till Hue men jag har sedan tidigare nästan allt uppbyggd kring Hue så jag fortsätter med dessa.

Okej! Står i valet och kvalet att köpa ett sånt själv. Jag har ett fullt fungerande men villhöver en valnötsskiva och sen är mitt en aningen vingligt. Hur stabilt är bordet från DPJ?
Har du satt listen runt monitorarmen på baksidan av bordet då?

Permalänk
Skrivet av jlinde1:

Okej! Står i valet och kvalet att köpa ett sånt själv. Jag har ett fullt fungerande men villhöver en valnötsskiva och sen är mitt en aningen vingligt. Hur stabilt är bordet från DPJ?
Har du satt listen runt monitorarmen på baksidan av bordet då?

Bordet är stabilt. Hade tidigare gjort ett IKEA-hack där bordsramen var ett IKEA Bekant och bänkskivan var valnöt Karlby, funkade riktigt bra, men djupet var bara 64cm så då blev det ett nytt bord.
Listen går direkt mot bordsskivan sen så är monitorarmen monterad över listen, ska köpa ny skärm (så fort jag får fingrarna ur....) och då behövs det en kraftigare monitorarm och då är det smidigt att inte behöva ta bort hela led-listen och återmontera den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt och stilrent. Är själva "burken" lika stilren också eller är det ett akvarium med rgb ljusshow?

Här känner man ju spontant att typ ett Fractal Design North skulle passa in rätt bra.

Permalänk
Skrivet av KimKrigsdans:

<Uppladdad bildlänk>

Kan jag bara få tummen ur att byta chassi till ett svart Hyte Y70 med display och sätta Lian Li fläktar istället så är jag färdig Synd bara att "villhöver" inte alltid kan prioriteras :')

Skrivet av Echo Echo:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Vad har du för bord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echo Echo:

Jag är bara intresserad av att få svaret på denna frågan just nu.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Jag är bara intresserad av att få svaret på denna frågan just nu.

Gissningsvis att det hänger en tavla som visar ett tvärsnitt av en tand på väggen..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Havrefras_:

Gissningsvis att det hänger en tavla som visar ett tvärsnitt av en tand på väggen..

Plus en tavla med en himla massa tänder

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?