Snabbkoll: Använder du lösenordshanterare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Ja, då var det faktiskt precis som jag tänkte mig, att det helt enkelt skulle vara några procent fler som använder det nu.
Men med "inte hänt mycket" syftade jag på att det inte hänt några tekniska revolutioner inom lösenordshantering. Det är så att säga samma gamla hipster-verktyg som användes 2024 som gäller.

Fast användarantalet har ju ökat kraftigt kan jag tycka, vilket inte är negativt på något sätt.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Använder Googles just nu men ska migrera till något självhostat typ vaultwarden inom kort.

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk

Har kört med Microsoft Authenticator, men nu ska lösen bort där och läggas i edge istället, vilket jag också kör men ställer ju till det i alla andra appar
Inte bestämt mig dock vad jag eventuellt ska byta till istället :/

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

En annan kör oldschool. Allt står i en bok nedskrivet. Enda gången det är dåligt är om man får inbrott o dom tar just den boken som inte är uppmärkt enda gången jag behöver lösenorden är när jag är hemma vid min pc.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nej. Behöver komma åt vissa saker på olika datorer så måste komma ihåg lösenordet.

Vill inte bli bekväm så jag glömmer mina lösenord heller.
Man kör ju med samma lösen med små variationer. Enklast så.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]