Skärmen slocknar lite då och då

Permalänk
Medlem

Skärmen slocknar lite då och då

Hej!
Som rubriken lyder så slocknar skärmen ibland, bara någon sekund och kommer tillbaka. Detta händer endast i windows när jag kollar på Spotify, surfar runt på nätet (Edge browser) (11).
Dock aldrig i när jag spelar eller kollar på film.
Det jag vill veta är om det är skärmen eller grafikkortet som spökar.
Jag har öppnat Loggboken men vet inte vad jag ska titta efter.
Finns det någon som kan hjälpa mig att felsöka detta? Hade varit väldigt tacksam.

Så här ser loggboken ut.

Tack!

MVH Mattias

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

Testa med en annan skärm, t.ex. koppla datorn till tv och se om problemet kvarstår.

Det kan likväl vara sladden som gett upp/glappar, så att testa en annan certifierad kabel kan också vara värt ett försök.

Testat både DP och HDMI?

Testat annan webbläsare?

Vilken drivrutinsversion från Nvidia kör du? Testat annan?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min skärm slås av/på när någon tänder lampan på toaletten.

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Rekordmedlem

Beror ofta på dålig kabel så prova med en certifierad kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Testa med en annan skärm, t.ex. koppla datorn till tv och se om problemet kvarstår.

Det kan likväl vara sladden som gett upp/glappar, så att testa en annan certifierad kabel kan också vara värt ett försök.

Testat både DP och HDMI?

Testat annan webbläsare?

Vilken drivrutinsversion från Nvidia kör du? Testat annan?

Skärmen har bara HDMI
Har inte testat en annan webläsare, får göra det. Tack för tipset! Problemet uppstår i Spotify också.
Ja jag har testat flera.

Skrivet av tonii:

Nej

Skrivet av Javis:

Haha ja den e jobbig!

Skrivet av mrqaffe:

Beror ofta på dålig kabel så prova med en certifierad kabel.

Tack för tipset!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Javis:

Dags o riva badrummen!

Permalänk
Skrivet av Schattiz:

Hej!
Som rubriken lyder så slocknar skärmen ibland, bara någon sekund och kommer tillbaka. Detta händer endast i windows när jag kollar på Spotify, surfar runt på nätet (Edge browser) (11).
Dock aldrig i när jag spelar eller kollar på film.
Det jag vill veta är om det är skärmen eller grafikkortet som spökar.
Jag har öppnat Loggboken men vet inte vad jag ska titta efter.
Finns det någon som kan hjälpa mig att felsöka detta? Hade varit väldigt tacksam.

Så här ser loggboken ut.

<Uppladdad bildlänk>

Tack!

MVH Mattias

Får man fråga vilken skärm du har? för har samma problem men generellt så händer det, inte på något specifik. Har själv testat andra kablar men problemen kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikosmaximus:

Får man fråga vilken skärm du har? för har samma problem men generellt så händer det, inte på något specifik. Har själv testat andra kablar men problemen kvarstår.

Jag har en LG 24MR400-B Kan inte rekommendera denna skärmen! Jag fick den för 995:-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet verkar var löst. Jag stängde av FreeSync på skärmen och detta verkar ha löst problemet.
Tack för all hjälp!

Visa signatur