Amazon - dela med er av era erfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Egentligen ska man ju vara glad när någonting kommer tidigare än lovat, det har hänt flera gånger med Amazon när jag beställt. Problemet är bara att jag arbetar på nätterna och planerar att få varan då jag kan vara hemma. Oftast har jag hunnit flytta fram leveransen i appen när man ser meddelandet att de ändå kommer att leverera den för tidigt, nu senast gjorde jag det som vanligt, men ändå ringde airmee på i porttelefonen (som går till min mobil) kvällen jag inte kunde ta emot.
Han fick ställa det utanför min dörr, vilket är nervöst även om jag sett att andra grannar ofta har paket utanför sina dörrar, så risken är nog liten att den blir snodd egentligen. Jag åkte dock hem under natten och ställde in den så jag fick lite sinnesfrid.

Jo det är samma här, att paket kommer tidigare än förväntat. Vilket oftast är en glad överraskning.
Jag bor i villa så inte fasen ringer någon leverantör på varken dörr eller mobil, utan dom lämnar det bara på förstukvisten.
Även paket som (kanske inte från amazon, men ändå samma speditörer) kräver påskrift. Det skiter dom i i nio fall av tio och bara droppar utanför dörren.
Jag förstår precis hur du kände när du åkte hem och ställde in paketet. Jag fick en oväntad leverans när jag var i Riga men som tur var så var husvakten här då så det gick bra.
Det är väldigt sällan jag beställer något som faktiskt är dyrt, men det vet ju inte eventuella tjuvar om.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem

Varför beställer ni inte bara till instabox ? Det är bättre än stressa dom kommer på tider som inte passar er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Varför beställer ni inte bara till instabox ? Det är bättre än stressa dom kommer på tider som inte passar er.

för man får inte alltid valet att själv välja

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det var, som jag skrev i mitt inlägg, precis det jag gjorde 😆
Och det var väl halva gnället, utöver att paketet kom en vecka tidigare.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.