Fick valet att få en grej levererad till ombud den 27:e (igår) eller hem, den 31:a (lördag).
Jag klickade i att få den till ombud, för att det stod klart och tydligt att den skulle fraktas med Bring. (Minns inte vem som skulle leverera direkt hem, men det är inte långt till ombudet)
Nån dag senare så var det helt plötsligt inte Bring längre, utan postnord. . . som skulle leverera. Visst, den kom i tid (kors i taket!) men hela hörnet på kuvertet, ni vet, dom där bruna, lite hårda pappkuverten som amazon skickar i, var helt bortrivet. Hålet var stort nog för att innehållet hade kunnat ramla ut. Jag tog till och med ut innehållet genom hålet, utan att öppna kuvertet det minsta.
Om valen står mellan att få paketet snabbt med postnord (lmao) eller några dagar extra med bring/budbee/instabox/etc. så väljer jag _alltid_ allt annat än postnord. Eftersom nio av tio paket som postnord levererar har mystiska 'transportskador', plus att det oftast tar flera dagar längre att komma fram.
Det kanske inte låter så illa så där i allmänhet, men när det står att firma xxx ska leverera och att dom sen väljer en annan firma, utan att kunden har någon som helst möjlighet att påverka beslutet.. Det är sånt som får mig att bli lite smått förbannad.
Glad lillördag på er, allesammans!