25 gb surf gick åt hemma. Hur?

Permalänk
Medlem

Det är nog Lånarna som snålåker på ditt abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phiphler:

Det är nog Lånarna som snålåker på ditt abonnemang.

Nu väckte du ett film-minne som var förträngt! Tack!

Permalänk
Medlem

"Hejsan du pratar med Leffe på Tele2 vad kan jag stå till tjänst med?".....

lol du har påbörjat en omöjlighetsprocess, blir trött bara jag tänker på att dra den med supporten på Tele2, kudos till dig som försökte!

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk
Medlem

Tele2 och alla andra mobiloperatörer har loggar på vilka basstationer som en enhet ansluter till, så om det är fuffens från tredje part på gång (typ klonat SIM-kort) har informationen loggats. Om loggarna fortfarande finns kvar och går att få tag i utan att polisen frågar är en annan sak, men om du frågar och får nej är du tillbaka i samma situation som nu.

Annars skulle en möjlighet kunna vara Windows Update som har startat datorn och uppdaterat i smyg. Inte helt 100 på att Windows gör det men skulle knappast förvåna.

Sedan framgår det inte vilken modell det är på modemet. Är det ett USB-modem eller en liten WiFi-router ansluten med USB? I det senare fallet så kan det vara en annan enhet som har anslutit medan datorn har varit avstängd, stationära datorer och laptops med inkopplad laddare ger i många fall fortfarande 5V på vissa eller alla USB-portar.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazman:

"Hejsan du pratar med Leffe på Tele2 vad kan jag stå till tjänst med?".....

lol du har påbörjat en omöjlighetsprocess, blir trött bara jag tänker på att dra den med supporten på Tele2, kudos till dig som försökte!

Minns när man hade Tele2 för många år sedan. Osäker på vad ärendet gällde, men personen jag pratade med vägrade totalt att hjälpa mig om vi inte följde deras "checklista" först. >.<