Gamingdator 15-20k 1440p, vattenkyld
Hej,
Nu är det dags att byta ut gamla datorn till en nyare som klarar av dagens standard och förhoppningsvis även framtida krav. Just nu kör jag på 1080p, men kommer att uppgradera till 1440p sinom tid på 2 skärmar. Jag föredrar smidighet (därav att Inet ska montera datorn) och har möjlighet att tumma på budgeten om det innebär en större skillnad i prestanda/smidighet/ljud.
Det finns en Inet-butik i närheten, om det den informationen skulle vara behjälplig.
En annan fråga; blir det betydligt billigare att köpa ihop prylarna från diverse återförsäljare och hitta en tredje part som monterar datorn? Tänker att Inet erbjuder en viss garanti som kan vara bra att ha.
Önskar köpråd för dator i prisklassen 15-20k med följande krav:
Windows ska ingå
Datorn ska vara vattenkyld (främst p.g.a. att man kommer ner i dB-tal)
Inet ska installera och montera datorn
Datorchassit ska helst inte ha en bredd på mer än 200 mm om möjligt (går att tumma på en aning)
Inga fläktar på vänster sida av chassit (om man har datorchassit med fronten mot sig), anledningen är att den ska stå mot en vägg
LED och flashigt utseende är lågt prioriterat
Minst 1 TB SSD, gärna en extra plats för en annan SSD jag redan äger idag som jag kan montera dit i efterhand
Låga dB-tal får gärna prioriteras
Det är tänkt att datorn ska klara av spel som Call of Duty, Battlefield, League of Legends, World of Warcraft och Path of Exile 2.
Tack på förhand!
MVH