Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Snabbkoll: Har du fler än en skärm vid din primära dator?

Permalänk
Medlem

4 skärmar uppsatta så här (siffror i tum):

65 24-32-24

65" och 32" är 4k
24" är 1920*1200

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk

28 Tums IPS 4 k från asus har funderat på att ha 2 men de känns onödigt.

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Medlem

2x 34" ultrawide över/under, 1x 27" 1080p vid sidan, sedan en 43" 4K lite längre bort på skrivbordet för simulator.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag föredrar det enkla och minimalistiska med en skärm. 27" 1440p. Mindre störningsmoment i långa loppet. Renare setup. Nu spelar jag iofs. enbart.

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Noctua | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk
Medlem

3 stycken 32" 4K skärmar där en till höger står på högkant och huvudskärmen i mitten är en oled.

Hade jag köpt idag tror jag valet fallit på en 5K skärm i mitten, en 4K skärm på högkant till höger och kanske en mindre till vänster. Den till vänster används mest för att ha fönster öppna när man testkör (är utvecklare), inte så ofta storleken behövs

Permalänk
Medlem

En till stationära och sedan laptoppen bredvid. Alt-tabbande är ofta bökigt tycker jag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag har en Philips 49" ultrabred skärm och en Philips 27". Men jag skulle behöva ytterligare en skärm att dedikera för mina webbappar.

Nackdelen med Philips 49":an är att den har en upplösning på 5120×1440 pixlar, vilket innebär att den bara har 1440 pixlar på höjden (motsvarande två 27" QHD-skärmar sida vid sida). Det hade varit betydligt bättre om den haft 2160 pixlar på höjden, alltså en vertikal upplösning motsvarande 4K/UHD. Tyvärr är utrymmet begränsat, vilket gör valet av en extra skärm lite svårare.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem

Jag brukade alltid ha tre skärmar, men sedan jag började använda tiling window managers har jag märkt att det är enklare att bara ha en skärm.
Om du behöver fler skärmar än en så behöver du egentligen en bättre fönsterhanterare.

Permalänk

Skulle säga att 2 skärmer är bäst om man jobbar hemmifrån och vill min maxa(gaming samt jobb)allt över de är överkill känns de som.

Alt att man kör med en väldigt stor skärm 28 och uppåt

Personligen skulle jag nog se en andra skärm som väldigt distraherande,speciellt om man redan sitter på en 28

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Medlem

Kör 49" Samsung som många andra. Funkar riktigt bra med Windows PowerToys.

Visa signatur

Gaming, work: 14700k | 4070 ti super | 64GB RAM | 4+1TB nvme
Sim racing, flight sim: 49" Samsung, Quest 3, 3xAOC 1440p 144Hz

Bahnhof 10GbE (8/7) | Unifi UDM SE | 10GbE | WIFI 6e | TrueNAS 24TB | Proxmox computes | Plex Intel Quick Sync Video encoding
Sim servers: DCS, IL-2, ACC

Permalänk
Medlem

Har tre skärmar, körde fyra ett litet tag men det blev för mycket.

27" - 34" - 24" Vertikal

Naturlig uppgradering är väl Oled, men kan inte betala så mycket för en skärm.

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Skrivet av tapcatfan:

På kontoret en ultrawide på 48", inget behov av mer skärmutrymme där.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt
Viktigaste frågan, gillar du lurarna, är sugen på att byta mina sennheiser till Hifiman

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av snurrekanin:

Snyggt
Viktigaste frågan, gillar du lurarna, är sugen på att byta mina sennheiser till Hifiman

Kan inte rekommendera HiFiman till någon. Ljudet är bra, men är på mitt 4e exemplar. Riktigt riktigt dålig kvalitet. Nu är garantin slut och jag ber till HiFi gudarna varje dag att de inte slutar fungera. När dom pajar nästa gång skaffar jag HD 800 istället.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 3970X | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT | Corsair Vengeance LPX 128GB (4x32GB) 3600MHz | MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X | Samsung 980 Pro series 4TB (2x2TB RAID 0) M.2 | Corsair MP600 PRO 1TB M.2 | Seagate Exos 128TB (8x16TB) | 80TB LaCie d2 Professional (10x8TB) | Corsair HX1000i 1000W | Fractal Design Define 7 XL Svart

Permalänk

Ledsen att lura dig till off topic tack för infon, väldigt bra att veta om kvalitén på dyra produkter.

on topic
kör själv en 49" och möjligtvis så är det arbetets bärbara skärm som ytterligare finns på skrivbordet.

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tre exempel från i år och resten mellan 2-5 år sedan.
Visst kunde man kanske forcera ett "huvudsakliga" någonstans, men det är ett vedertaget begrepp för en specifik särskiljning, och med den spridningen så känns det som ett liiiiiite långt kast från "hela tiden" och "nästan alltid".

Men på tal om anfall(?) så är det väl bara fortsätta gasta att saker är AI osv.

Jag trodde du skulle hugga tillbaks😁
Fördomar men du är helt ok 👍
Nämnde AI för folk är ju lata av sig (fördom igen)

Jag gjorde en sökning av ordet primär här på sweclockers och mellan 2000 till 2019 hittade jag bara nån enstaka träff.

Simma lugnt 🏊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan_86:

jo, alla idag har mer än en primär dator idag.
om man ska va noga, så har alla typ minst 2st.
väldig får som bara ha 1st primär dator hemma.

Mobil Telefon, Surfplatta, Miniräknare, Spel Konsoler.
det är även en dator det med... haha.. xD

om du menar dator som PC = Windows, Linux eller Mac, som en dator.
så blir det konstigt eller fel det med. för en dator är en maskin som kan räkna, så enkelt är det.
så länge den kan räkna, så är det en dator. sen finns det olika typer av datorer helt klart. du har digitala dator och analoga dator.
så med det sagt, så har nog dom flesta mer än en primär dator hemma.

här har man, man totalt 10st om man ska va noga.
3st Mobil, 3st stationär PC/server, Router, Nas, 2st Laptop.
detta är datorer och dom är digitala sådan med.. xD

Skönt att ha en dator i varje rum för vem orkar gå till ett annat rum bara för datorn skull 😁

Heter du joakim von anka ? 😁
Tröttnar du på en dator så skänk den till mig ♥️

Permalänk
Skrivet av Dragonflame:

Skönt att ha en dator i varje rum för vem orkar gå till ett annat rum bara för datorn skull 😁

Heter du joakim von anka ? 😁
Tröttnar du på en dator så skänk den till mig ♥️

nopp, inte alls. men det är sjukt vanligt många har fler än en dator hemma idag.
glömde säga med, dagens TV är med idag en dator med.
så redan där kan man nog höja det till, många har nog minst 3st datorer hemma typ.

edit:
svar: nopp, kommer inte tröttna alls. men skulle jag så kan du få min miniräknare helt klart... hahaha.. xD

glömde svara på om sista delen i svaret till mig.
Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan_86:

nopp, inte alls. men det är sjukt vanligt många har fler än en dator hemma idag.
glömde säga med, dagens TV är med idag en dator med.
så redan där kan man nog höja det till, många har nog minst 3st datorer hemma typ.

edit:
svar: nopp, kommer inte tröttna alls. men skulle jag så kan du få min miniräknare helt klart... hahaha.. xD

Går det att köra doom på den 😉

Permalänk
Skrivet av Dragonflame:

Går det att köra doom på den 😉

nopp, den kan man inte köra Doom på... =/ haha.. xD

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )