Bör man vara orolig över läckan?

Permalänk
Medlem

Bör man vara orolig över läckan?

Jag ber om ursäkt för att jag garanterat postat detta i fel kategori. Jag undrar om någon vet exakt vad det innebär att varit anställda inom dessa kommuner? tenta vakt? folk som arbetat som lärare m.m? 🤔. Någon som gjort ett uppdrag för kommunen m.m?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kontrollerat alla dokument, men då min fru jobbar inom kommun som är drabbad så ville vi veta vad det faktiskt är för uppgifter som är läckta och i hennes fall (och resten av den kommunen) så är det enbart namn, personnummer, adress, när anställningen startade och även "Ramtid Dagar" som läckte. Vissa hade telefonnummer också såg jag, men inga andra "känsliga" uppgifter vad jag kunde se.

Visa signatur

Stationär: R7 9800X3D - B850 Aorus Elite WiFi7 - 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB G5 + Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 1000W 80+ Gold - Corsair Frame 4000D ARGB - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 17 Pro Max

Permalänk
Medlem

Verkar vara samma som ändå finns på hitta.se eller mrkoll.se typ.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Näe, det är väl uppgifterna för personer med skyddad identitet som är den riktigt jobbiga biten.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Jag hittade mitt namn och personnummer. That's it.
Privatanställd sen 25 år.
Andra på mitt företag hade nånslags rehab-dagar-redovisning såg jag.

Utan att ha kollat andra filer än mitt företags, så misstänker jag att mängden info i läckaget hänger ihop lite med vad de har valt att dela med sig av. Alltså kan det ju finnas mer eller mindre redan-offentlig info, samt sekretess-info, gissar jag iaf.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Tack alla, jag uppskattar alla svar. Inget att oroa sig över med andra ord 🙂