Permalänk
Medlem

Bäst TV-tjänst

Om man vill se på vanlig TV med bästa möjliga bildkvalitet och saknar tillgång till kabeltv-nät, vilket operatör ger mest pixlar per sekund? Vintersport, världsmästerskap, simning, friidrott och dylikt. LG-TV samt Apple-TV finns, om det ger en fördel så även öppen för box eller alternativ till AppleTV.

Bredbandet är på 250 Mb/s.

Permalänk
Medlem

Du får nog kolla vad du kan få från vilken leverantör som Telenor, Telia, Tele2, Boxer (Tele2), Allente och jämföra priserna och paketen vad som skulle passa dig bäst.

Permalänk
Medlem

Vill du ha bäst möjliga bildkvalite linjärtv (vanlig tv) så ska du köra på en box med parabol från tex Allente. Ska du du köra IPtv eller OTT tror jag inte det är någon större skillnad mellan de olika operatörer.

Permalänk
Medlem

"Pixlar/sekund" säger ingenting om kvalitet, det är bits/sekund du ska titta på, samt vilken codec som används.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

"Pixlar/sekund" säger ingenting om kvalitet, det är bits/sekund du ska titta på, samt vilken codec som används.

Obsera det finns något tyvärr boxar som är dålig på att skala upp bild . Då är det nog bättre att du låter tv:n göra det istället

Permalänk
Medlem

Jag har Boxers TV Hub Mini med abonnemanget TV & Streaming Plus för 249 kr/mån. Jag tror dom kör på Tele2, för man får Tele2 Play på köpet. Även Disney+, men jag valde till utan reklam för 40 kr/mån. Jag valde även till V series & film för 219 kr/mån, då ingår Viaplay också. Jag betalar 508 kr/mån totalt.

Det går ju välja till V sport, V premium och V sport golf för att få sportkanaler också.

Permalänk
Skrivet av Meta83:

Vill du ha bäst möjliga bildkvalite linjärtv (vanlig tv) så ska du köra på en box med parabol från tex Allente. Ska du du köra IPtv eller OTT tror jag inte det är någon större skillnad mellan de olika operatörer.

Frågan är om det finns några tester som är gjorda . De boxarna som operatörerna skickar ut de kan kan ha betydelse . Om det också skulle vara skillnad på hur mycket data som skickas av operatörerna För bilden så skulle det kunna vara skillnad också
Jag pratar nu om iptv från Telia Tele2 Telenor och så vidare
Via satellit och kabel-tv där hade ju kanaler 1080 i . Och i boxarna för de så kan också sätta in den upplösningen .
. För boxarna för Telia eller Tele2 ip tv . Där verkar du inte alls kunna ställa in 1080 i
. Telia säger till och med att de flesta kanalerna är i 720p. Förtningsvis har de inte bara konverterat en 1080 i kanal till 720p

Skriv inte helt rätt
Permalänk
Skrivet av Pruttmuff:

Jag har Boxers TV Hub Mini med abonnemanget TV & Streaming Plus för 249 kr/mån. Jag tror dom kör på Tele2, för man får Tele2 Play på köpet. Även Disney+, men jag valde till utan reklam för 40 kr/mån. Jag valde även till V series & film för 219 kr/mån, då ingår Viaplay också. Jag betalar 508 kr/mån totalt.

Det går ju välja till V sport, V premium och V sport golf för att få sportkanaler också.

Om du betalade 219 så har nog Atlente lägre pris för v film series .. skillnaden är väl att hos dem så ser det väl alla filmer de serier via Viaplay appen . Och inte playkanal för vi film och series Jag har inte det kanalpaketet men jag har ändå playkanalen för v-film och series . Observera jag har Tele2

Det är väldigt lite reklam på Disney och reklamen är kort
Det är absolut inte som TV4 Play

Skrev fel
Permalänk
Skrivet av dlq84:

Boxen du får av operatören kan också ha betydelse för bilden
sen tekniska detaljer tex om bilden är konverterad eller inte konverterad
Är det tv-kanalen som har kodad signalen och sen operatören bara skicka den vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel100:

Om du betalade 219 så har nog Atlente lägre pris för v film series .. skillnaden är väl att hos dem så ser det väl alla filmer de serier via Viaplay appen . Och inte playkanal för vi film och series Jag har inte det kanalpaketet men jag har ändå playkanalen för v-film och series . Observera jag har Tele2

Det är väldigt lite reklam på Disney och reklamen är kort
Det är absolut inte som TV4 Play

Jag kan inte ha Allente. Man får väl inte med nån TV-dongel med dom, utan måste ladda ner deras app på en Smart-TV? Jag har en projektor utan appar, med bara HDMI-ingångar, så därför valde jag Boxer. Men jag är nöjd med dom.