Permalänk
Medlem

Bäst TV-tjänst

Om man vill se på vanlig TV med bästa möjliga bildkvalitet och saknar tillgång till kabeltv-nät, vilket operatör ger mest pixlar per sekund? Vintersport, världsmästerskap, simning, friidrott och dylikt. LG-TV samt Apple-TV finns, om det ger en fördel så även öppen för box eller alternativ till AppleTV.

Bredbandet är på 250 Mb/s.

Permalänk
Medlem

Du får nog kolla vad du kan få från vilken leverantör som Telenor, Telia, Tele2, Boxer (Tele2), Allente och jämföra priserna och paketen vad som skulle passa dig bäst.

Permalänk
Medlem

Vill du ha bäst möjliga bildkvalite linjärtv (vanlig tv) så ska du köra på en box med parabol från tex Allente. Ska du du köra IPtv eller OTT tror jag inte det är någon större skillnad mellan de olika operatörer.

Permalänk
Medlem

"Pixlar/sekund" säger ingenting om kvalitet, det är bits/sekund du ska titta på, samt vilken codec som används.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

"Pixlar/sekund" säger ingenting om kvalitet, det är bits/sekund du ska titta på, samt vilken codec som används.

Obsera det finns något tyvärr boxar som är dålig på att skala upp bild . Då är det nog bättre att du låter tv:n göra det istället

Permalänk
Medlem

Jag har Boxers TV Hub Mini med abonnemanget TV & Streaming Plus för 249 kr/mån. Jag tror dom kör på Tele2, för man får Tele2 Play på köpet. Även Disney+, men jag valde till utan reklam för 40 kr/mån. Jag valde även till V series & film för 219 kr/mån, då ingår Viaplay också. Jag betalar 508 kr/mån totalt.

Det går ju välja till V sport, V premium och V sport golf för att få sportkanaler också.