Snabbkoll: Ska du spela Battlefield 6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur är det med spelarbasen? Zergar inte dom flesta vidare till NextShit(TM) efter ett år?
Kanske inte är ett problem för er pro gamers?

Min känsla är att vill man som causual noob inte bli totalt överkörd så är det _inte_ en bra plan att spela spel som funnits i några år, då känslan är att det bara är dom mest inbitna fantasterna som är kvar?

Nja, snarare problem i mindre spel. Så många som lirar efter något år att det inte blir så farligt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Nix.

Battlefield-serien har gett mig bland mina bästa spelminnen, men serien är helt död för mig nu.

BF3 var det sista riktigt bra (Kharg Island i en stridsvagn liksom! 🤩), BF4 var helt OK, BF1 var väl OK till fuskare släpptes helt fria utan att EA rörde ett finger för att göra någonting åt det under väldigt, väldigt lång tid. BFV lolwut, BF2042 uähh cringe, BF6 too little too late. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej menhoppas alla som spelar blir nöjda.
Känns som BF behöver bli bra nu annars är det kört.

Betan var ju hur kul som helst. Så spelet lär ju inte bli tråkigare.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nej. Inte spelbart på linux och nog inget jag skulle betala mer än 150 kr för.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Hade tänkt lira men med flytt precis nu i början av månaden så är inte ekonomin på topp för ett dyrt spel. Nästan 800kr är pengar jag hellre lägger på mat denna månaden.. Får se om det blir spel framåt december istället men då förhoppningsvis med många patchar med prestandafixar och annat, det var ändå helt ospelbart för mig i betan med Arc B580.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Lägger inte 800kr på en normalstor BF-karta och hoppet om fler i framtiden. Köper om eller när det finns en handfull riktiga BF-kartor samt server browser.

Permalänk

Har samlat bf3-ligan till helgen men det var väldigt lätt att gå tillbaka till arma reforger när bf6 betan var slut. Tror inte det blir många timmar totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Betan var ju hur kul som helst. Så spelet lär ju inte bli tråkigare.

Det fanns väll folk som även gillade 2042.
jag tänker mer att ett bolag som EA kan ha orimligt höga krav av hur många som ska tycka om och spela spelet och hur mycket drar in.
om en (nog) stor massa tycker spelet är bra så blir det grönt ljus för EA fortsatt sattsning på Battlefield eller vad man ska säga.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Inte spelat ettan än...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av xfade:

Finns det Campaign eller singelspelar läge?

Med lite tur så har jag ett 4070 ti i kväll, kan bli kul att testa något nyare spel.. = )

Kampanj är utlovat, och vad jag har förstått så ska det vara mycket bättre än tidigare halvhjärtade försök.

Permalänk
Medlem

Har definitivt lust att spela spelet.. har mindre lust att betala 700 spänn för det.

Jag har fru, barn, båt, katt, två bilar och ett jobb som kommer i första hand så blir tyvärr lite svårt att motivera kostnaden.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Har definitivt lust att spela spelet.. har mindre lust att betala 700 spänn för det.

Jag har fru, barn, båt, katt, två bilar och ett jobb som kommer i första hand så blir tyvärr lite svårt att motivera kostnaden.

Jag tänker tvärtom, den lilla tid jag har för hobbies så är detta en av dom billigaste jag kan komma på. Priset per timme kommer inte i närheten av allt med motorer även om det blir försvinnande lite spelande nuförtiden.

Visa signatur

#1:
AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI RTX 4070 Super

#2:
AMD Ryzen 5 9600X || 32GB @ 6000Mhz || Radeon 6800 XT "FE"

Permalänk
Medlem

Någon som brukar börja med kampanjen innan ni kör MP?
Kommer själv nästan aldrig till skott med kampanjerna då jag vill in i MP så fort som möjligt

Permalänk
Skribent

Helt klart blir det att spela nu på fredag!

Ett av få spelsläpp jag ser fram emot som kommer från en spelserie, om inte enda faktiskt sedan WoW-intresset dog ut

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp men kommer att köpa det via EA PlayPro för 205kr/mån istället. Tänker inte lägga 770kr för ett spel och tvivlar på att jag kommer att spela det längre än 1 månad oavsett.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Nej. Jag har tappat intresset helt för multiplayer/pvp spel, så det är inte min kopp te numera. Jag brukade spela BF längre tillbaka (BFBC2, BF3, BF4), men idag skulle jag nog inte ta i den här typen av spel med tång ens. Singel player ftw!

Permalänk
Medlem

När jag lirade det sist så kändes det väldigt lovande jämfört med 2042.
Kommer köpa det på releasedagen, ingen förbokning.

Skrivet av Henkepenke:

Jag har ARMA Reforger..varför skulle jag köpa BF6?

Skulle säga att de är två olika kategorier av spel.

Reforger är väl några snäpp seriösare, man kan tycka om bägge samtidigt.

Skrivet av Myllerman:

Någon som brukar börja med kampanjen innan ni kör MP?
Kommer själv nästan aldrig till skott med kampanjerna då jag vill in i MP så fort som möjligt

Multiplayer är roligast när man har en hel squad med kompisar.
Singleplayer försöker jag klämma in vid de tillfällen då ingen annan är sugen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Släpps det DRM-fritt så kör jag.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte är som reklambyårn 2042 när man startar det.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Nej, absolut inte. Hatar flerspelarspel och onlinespel. Sen verkar det ha ett fuskskydd som är det mest extremt långtgående hittills, rena bakdörren.

Det ska alltid gnällas, tror du på allvar att din dator inte redan har en bakdörr eller är enkelt att ta sig in i, om man nu vill? Kalle Anka...

Permalänk
Medlem

Med tanke på deras nya ägare så kommer jag avstå.

Permalänk
Medlem

Ngnstans är jag sjukt sugen men med tanke på hur alla releaser sett ut sedan jag hoppade på tåget med BF2 så vettefasen...

Ett evigt patchande innan det var ens spelbart, detta har ju gällt varenda release från Dice.

Ovanpå detta nu så ska man ev supporta Saudiarabien nu om EAs försäljning blir av.

Detta är min stora stötesten med tanke på hur deras syn på kvinnor och mänskliga rättigheter i allmänhet ser ut.
.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Var lite sugen, men hade en allt annat än problemfri test under betan samt att de stora banorna lyste med sin frånvaro hade mig lite avvaktande. Nu med nya uppköpet dock så näe, jag avstår tack.

Permalänk
Medlem

"Antifusk" med kernel privileges som körs i saudi arabisk regim med backning av Trumpfamiljen?

Alltså saudi-styrsel över dev pipelines, uppdateringar, server backends, klientmjukvara, anti-cheat/DRM i en kerneldriver/service som kan observera och interagera med exakt ALLT i OS (processer, drivers, minne, io etc) och sedan skicka tillbaks det som "fin telemetri"?

Tack, men nej tack.

Permalänk
Medlem

Sheesh vad många butthurt och tjurandes linuxfolk det finns, som att Linux inte är erat aktiva val 😂

Klart man ska köra på releasen!

Permalänk
Medlem

Uppgraderade själv datorn inför BF6. Fixade en pre order efter betan

Skrivet av PunkFstr:

Sheesh vad många butthurt och tjurandes linuxfolk det finns, som att Linux inte är erat aktiva val 😂

Kan garantera dig att ett gäng om inte dom flesta kommer tillslut att köpa spelet om det blir en succé

Visa signatur

Ryzen 9800x3d | MSI Pro B850-S | Arctic Liquid Freezer III 280 | MSI 4080 | 32 GIG ram | Corsair 850W | Phanteks XT

Permalänk
Medlem

Köper nog för kampanjen om ett par år när det är realisation.
Senast jag spelade mp var bf3 då var det kul men nu är det passé för mig.

Visa signatur

rx6400 elit player

Permalänk
Medlem
Skrivet av PunkFstr:

"butthurt"? Frågan var om vi ska spela det, och svaret är då nej eftersom att jag inte kan.

Skrivet av adillboy:

Uppgraderade själv datorn inför BF6. Fixade en pre order efter betan

Kan garantera dig att ett gäng om inte dom flesta kommer tillslut att köpa spelet om det blir en succé

Varför skulle t.ex jag köpa ett spel jag inte kan spela för att det skulle vara en "succé"?

Förbeställ gärna inte digitala varor, det förstör verkligen industrin.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

"butthurt"? Frågan var om vi ska spela det, och svaret är då nej eftersom att jag inte kan.

Varför skulle t.ex jag köpa ett spel jag inte kan spela för att det skulle vara en "succé"?

Förbeställ gärna inte digitala varor, det förstör verkligen industrin.

Nu var det inte dig specifikt jag syftade på utan mera generellt, har sett liknande från folk tidigare i t.ex. wow etc där dom säger "aldrig igen" och sen ser man alla online regardless.

Förklara gärna varför du tycker att det förstör industrin? Vet redan själv att jag kommer spela spelet dag 1 oavsett så varför inte förbeställa då?

Visa signatur

Ryzen 9800x3d | MSI Pro B850-S | Arctic Liquid Freezer III 280 | MSI 4080 | 32 GIG ram | Corsair 850W | Phanteks XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Nu var det inte dig specifikt jag syftade på utan mera generellt, har sett liknande från folk tidigare i t.ex. wow etc där dom säger "aldrig igen" och sen ser man alla online regardless.

Förklara gärna varför du tycker att det förstör industrin? Vet redan själv att jag kommer spela spelet dag 1 oavsett så varför inte förbeställa då?

Varför köpa grisen i säcken? Gång på gång (på gång...) Släpps trasiga spel, som inte går att spela på dagar, t.om veckor. Utgivarna behöver inte oroa sig så mycket, dom har ju redan fått betalt. Varför betala för något innan du får din produkt, när det inte heller ger dig någon fördel? (Du får inte varan tidigare, det finns ingen risk att varan tar slut eftersom den är digital).

Digitala förbeställningar är ett riktigt otyg och borde egentligen inte tillåtas kan jag tycka.

Videon är 12 år gammal men ändå relevant.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841