Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig.

Visste inte riktigt under vilken del jag skulle ställa den här frågan, så klaga på det om ni känner att det är viktigt för er.

För några veckor sedan köpte jag lite nya saker till min dator:
AMD T-bird 1200mhz
Abit Kt7 133 moderkort
Kingstone 512 sdram.

Mitt probem är det att datorn hänger sig rätt ofta. Först hade jag win2k, då hängde den sig hipp som happ. Nu har jag bytt till win98, och den hänger sig även nu hipp som happ. Det verkar som att den hänger sig oftast när jag ser på filmer.

Den är inte för varm, och jag körde Prime95 i ca 12h utan något fel. Vad kan det vara som är fel? Det är grymt störande.

Permalänk
Medlem

hehe ja skaffade win XP.....

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

tror du att det är det det hänger på?

Permalänk
Medlem

Kastat in 4in1, välj P10 istället för DMA och köra memtest...

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

min dator blev helt felfri när ja fixa XP, de va alla grabbsen här som hjälpte mig!!! TACK alla

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

Senaste bios till moderkortet och senaste drivrutiner till alla komponenter brukar vara en bra idé.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv så misstänker jag att det är grafikkortet som inte riktigt hänger med i svängarna. Det är 5-6 år gammalt. Ska byta hade jag tänkt. På tal om det, vad kan jag köpa som åtminstone duger till något, för under tusenlappen?