Permalänk
Medlem

Miranda - MSN

Får ett meddelande ett par gånger per dag från ".NET Messenger Service" som säger :
"Den Messenger-version du använder behöver omedelbart uppdateras av säkerhetsskäl. Besök http://messenger.msn.se/Help/Upgrades.aspx och uppdatera."

Kör ju MSN-plugin på Miranda, så det är inte direkt så att jag tänkte uppdatera vanliga MSN. Så hur blir jag av med skiten? Har försökt blocka, men utan resultat.

Permalänk
Medlem

undrar samma., kanske det finns en ny verision av msn pluginet? orkar inte kolla

Permalänk
Medlem

Välj Preferences-> Network -> MSN - > Bocka för Use MSN v.8 protocol.

FIxat

Saknar du rutan eller får messen fortfarande så uppdatera dll:en till den nya på Mirandas hemsida.

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Aah, detta har irriterat mig hela dagen

Permalänk
Medlem

Kör trillian istället

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

fuck trillian....
Miranda äger

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Jag la bara till den i listan och satte den på ignore.

Permalänk

Tyvärr är detta bara en tillfällig lösninf, från och med 15 oktober så kommer M$ att kräva uppgradering till MSN v.9 protokollet. Detta gör att tredjeparts klienter kommer att sluta fungera, om det inte kommer på ett sätt att gå runt det hela förstås.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Tyvärr är detta bara en tillfällig lösninf, från och med 15 oktober så kommer M$ att kräva uppgradering till MSN v.9 protokollet. Detta gör att tredjeparts klienter kommer att sluta fungera, om det inte kommer på ett sätt att gå runt det hela förstås.

Så var det med v 8 av msn-protokollet också (tror jag), och det stekte dom ju hur lätt som helst.

Edit: tryckfelsnisse.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Tyvärr är detta bara en tillfällig lösninf, från och med 15 oktober så kommer M$ att kräva uppgradering till MSN v.9 protokollet. Detta gör att tredjeparts klienter kommer att sluta fungera, om det inte kommer på ett sätt att gå runt det hela förstås.

Det är bara att analysera paketen som skickas och sen kopiera detta i tredjepartsklienten.
Inga större problem.

Permalänk
Medlem

BigMomma, men även olagligt?

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu

BigMomma, men även olagligt?

Om det står specifikt att du får inte kolla vad för sorts paket som skickas så är det olagligt, men än så länge gör det inte det.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk

Senaste versionen av Miranda är 0.3.1

Senaste versionen av Miranda är 0.3.1
Funkar fin, fint... men inte om man har någon kompis som kör Kopete för Linux!

Visa signatur

//SurfDiver