Permalänk
Medlem

Dremel eller ferm

Tjena... jag va inne på jula å kolla... jag ska ha ett "dremelliknande verktyg". Dom hade dremel och fermt.. Dremel'n gick på 995 me en motor på 125W och 40 tillbehör..
Ferm'en gick på 400 eller 500 utan tillbud... motor på 125W och 40 tillbehör... + att man får en "förlängningsarm" som verkade väldigt praktisk... och en hängarställning som man kan ha när man använder förlängningen... Jag ber om förslag och argument om de olika två... har inte hört så mycke om ferm men dremel dock... aja kom me förslag

(måste nog säga att de lutar mest åt fermen)

// Champ

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Köp en Toolmate Extra Multislip med 130W motor, 40 tillbehör, och en böjlig axel för 200

Permalänk
Medlem

Min Bruksbo för 199:- på Rusta har funkat bra. Men nu är den nog ganska sliten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuruX
Min Bruksbo för 199:- på Rusta har funkat bra. Men nu är den nog ganska sliten.

Kollade också på den nu, på nätet.. Kostar 299:- nu men vafan! Det enda jag blir lite bekymrad över, hittar inga skärplattor eller vad dem nu heter till den!

Finns det ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Det e väl bara att köra med dremel skivor, passar ju

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Avstängd

Passar med "vanliga", jag hittade några kapskivor från Bosch, funkar klockrent

Permalänk
Medlem

Okej, soft! Blir nog att köpa en sådan! Funkar dem bra att skära i chassi med?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Funderar också på att tjacka rustas.. är det kullagrerna som ger upp efter ett tag eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara man kör lugnt med den, tror jag den ska hålla..

www.jula.se har rea på en nu med! fast då blir det ju frakt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Weii! På clasohlson kostar ju en multimaskin 199:-

+ Att det finns i stan! Sån får det bli!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag beställde den mupp snackar om.. för 199 på clas., fick den idag..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk
Medlem

hittar inte "multimaskin" på classe, har nån länk?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är toppennöjd med min bruksbo... Nån som vet var man kan köpa en billig förlängare... En sån där böjlig grejj ni vet... Skall ha den till ett litet projekt...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

ah hittade nu
edit: Jaja, men art nr är 30-8622

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Länken funka inte, men men..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waxiz
jag beställde den mupp snackar om.. för 199 på clas., fick den idag..

Funkar bra eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jula ligger i stan så d e lungt för min del

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Hmm, vad får ni för tillbehör till multimaskinen från classe?

Permalänk
Medlem

ps... jag kollade va en "förlängningsarm" för dremel kosta... orginal då... gick på 700 spänn... HMMMMMMM undrar vad jag tar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan itne svara riktigt än om den funkar bra. provade slipa lite märken o sånt i ett gamalt plexi glas jag hade hemma det funkade den bra med..

tillbehör.. hmm
slip saker, kap skivor etc etc

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk
Medlem

Köpte den från classe idag, funkar fint. Kapskivorna man fick med var lite små bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en några år gammal Dremel Multi. Har misshandlat den bortom allt sans och vett (dränkt den i vatten och en del osundare vätskor, tappat den på diverse hårda underlag, fyllt den med betongdamm), och den går fortfarande som om den var ny. Den är bara lite repig och sliten till det yttre.

En billigare variant funkar säkert lika bra, frågan är om den funkar lika länge. En Dremel kan bli en kompis för livet...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

(Kör lite förstahjälpen på denna tråden!)

Jag ska ta och skaffa mig en dremel och har lite tajt ekonomi just nu så det får bli en dremel-kopia. Valet står mellan en CO/TECH för 199:- på classe eller en Bruksbo från Rusta för 299:-. Vilken är att föredra? Någon som testat båda?
Kan också nämna att den på Rusta är väldigt lik Julas "Ferm".

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."

Permalänk
Medlem

Jag har en co/tech, funkar bra men tillbehören är lite sådär. Fast det är ju bara att tjacka dremel-tillbehör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köpte rustas "dremel" idag, det följde med kapsivor med den.

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem

Jag e toppennöjd med min bruksbo...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lime87
köpte rustas "dremel" idag, det följde med kapsivor med den.

Är dom skivorna något att ha då? (ska göra hål för fläktar m.m.)
Om dom som följer med den är så pass bra så är det ju nästan billigare o köpa den istället för att köpa CO/TECH'en + Dremel-orginal skivor, eller!?

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."

Permalänk

Köp inget på rusta ffs, dom ägs av livets ord ju

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Dremel Multi för 3½ år sedan, och har misshandlat den rejält sedan dess. Har fungerat ypperligt sedan dess, men då jag till största delen har använt den till cylinderportning och annat trimrelaterat har jag tyckt att den är lite för stor. För ett par veckor sedan köpte jag en Dremel "modell större" ( http://www.dremeleurope.com/cgi-bin/eu2002.storefront/1663088... ) och den är jag mycket nöjd med! Fick visserligen köpa till en mindre nosdel för att komma åt ordentligt (den som följer är ganska stor) men det var helt klart värd de 3500 kronor den kostade. En av mina bättre investeringar helt klart...

Permalänk

Jag undrar vad farsan lyckat göra med vår Dremel, verktygen lossar och det går inte att fästa dem ordentligt samt att gängan är cp. Och den ska han i nästintill aldrig använt.