Permalänk
Medlem

-Design-

Något att säga om den?

http://www.dantax.tk

Permalänk
Medlem

För att gå direkt till kritiken

1. Behövs verkligen enter sidan, tycker den stör lite?

2. Sidan känns lite ihoptryckt på bredden. Speciellt i högre upplösningar.

3. Menyn är väldigt svårtolkad och man vet inte riktigt vad man gått in på för kategori. Någon form av förtydligande vore verkligen på sin plats i fall du vill att besökarna ska hitta. Och vad är tanken med symbolerna i menyn, jag ser ingen anknytning alls till vad som döljer sig bakom.

I övrigt var det väl bra, kanske inte så mycket nytt men. Hoppas jag inte var för hård, vill bara peka på sådant du kan förbättra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludvig
För att gå direkt till kritiken

1. Behövs verkligen enter sidan, tycker den stör lite?

2. Sidan känns lite ihoptryckt på bredden. Speciellt i högre upplösningar.

3. Menyn är väldigt svårtolkad och man vet inte riktigt vad man gått in på för kategori. Någon form av förtydligande vore verkligen på sin plats i fall du vill att besökarna ska hitta. Och vad är tanken med symbolerna i menyn, jag ser ingen anknytning alls till vad som döljer sig bakom.

I övrigt var det väl bra, kanske inte så mycket nytt men. Hoppas jag inte var för hård, vill bara peka på sådant du kan förbättra.

1. Entersidan är till mest för lite extra banners.

2. Jo jag vet att sidan ser ihoptryckt ut. Men det får vara så.

3. Jo, menyn är lite otydlig. Jag vet, men inget jag orkar göra något åt. Symolerna är bara istället för text. Ville skilja mig från mängden lite, visst dom har ingen anknytning...

Nej då, du var inte för hård. Det är bara nyttigt! Jag är fortfarande nöjd med sidan. Så det är ju inget som kan ändra på de de..

Permalänk
Medlem

Kexchoklad-bakgrunden är jobbig. Ish pga de svarta konturerna.

Menyn var svårförståelig. Lägg till text (alt="" duger inte). Symbolerna borde inte ha svarta konturer, ser fult ut, speciellt för att de ser ojämna och suddiga ut (gjorde du dem stora och förminskade sedan?). Den extra flame-symbolen under menyn förstår jag mig inte på. "The beginning of the end"-texten (du hade stavat fel där, btw) är blurrig men borde inte vara det.

Gillade inte att logon bara är text ifylld med en gradient. Gillar inte gradients :-/

Annars var det trevligt färgval och intressant att det var smalt. Men bakgrunden får inte dra för mycket uppmärksamhet då.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Den ser okay ut.
Dock upplever jag det som att navigeringsbilderna inte har någon relevans med själva sidorna. Så den är svårnavigerad, som grappot ovan sa.

Och sedan så behöver man inte ha en jäkla massa banners. De förstör helhetsintrycket och själva "feelen" på sidan.

Annars såg det bra ut. Förutom att den känns ihopmosad

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Tycker om den anorluna designen, plus för det. Tycker annars att färgvalet är lite tråkigt spec med tankie på den bakgrund du har. Ja bla bla bla....ect. På det hela taget helt ok.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk

Se till att du inte uppger personuppgifter.. vilket finns under info.
Fixa navigationen så att man slipper gissa sig fram....

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk

ibland är det bättre att inte skilja sig från mängden... det gäller nog framförallt navigationen på en sajt

ogillar iframen, känns lite klaustro... minska kontrasten något på bakgrunden... annars är det gulligt... bra att du har innehåll vilket dom flesta verkar skita i å bara experimentera med gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Lek lite med javascript kanske för att få navigeringen lite mer interaktiv och lättförståelig, kanske så att när man hovrar över snöflingan så ändras den bilden till snöflinga med texten Info över.

Det är fortfarande top margin och bottom margin i Opera, dvs sidan når inte ända upp och ända ner.

Den lilla lågan som synes nedanför meny-lågan (index) ser lite sönderpixlad ut...
"The begining of the end" är lite väl softad (AA) lite svårt att se vad det står, pixla till den fonten lite kanske. Om du kan så kan du även testa att göra de svarta kanterna på navigationsknapparna lite smalare.

Bara lite tips/förslag från min sida, skadar ju aldrig att testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dantax
1. Entersidan är till mest för lite extra banners.

Fel#1 !

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

OKay!
tack allihopa för era tips. Får se vad jag gör åt saken. Menyn ska jag nog föröska göra något åt tror jag..