Permalänk

Dx 9

Finns det något spel som använder någon DX 9 funktion.

Permalänk
Medlem

um vet inte men jag tror att aqua mark bara använder det ifall du vill se lite funktioner... HL2 och Doom3 kommer göra det.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Re: Dx 9

Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
Finns det något spel som använder någon DX 9 funktion.

Tomb Raider: AOD använder sig flitigt av DX9 och mer DX9 spel är på väg nu. Måste säga att det har gått väldigt fort för utvecklarna att haka på DX9 till skillnad från tidigare DX versioner. Beror nog till stor del på DX9 HLSL(High-Level Shader Language) som gör det mycket lättare att skriva shaderkod.

AquaMark använder endast ett fåtal DX9 shaders, kan ju lika gärna titta på 3DMArk03 i så fall.

Permalänk

Du får se i HL2 om 2 veckor.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
um vet inte men jag tror att aqua mark bara använder det ifall du vill se lite funktioner... HL2 och Doom3 kommer göra det.

Inte för att jag vill vara petig, men som OpenGL-anhängare måste jag bara säga att Doom3 kommer att använda OpenGL.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Inaktiv

vart tankar man dx9

Permalänk

på microsofts hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus
Inte för att jag vill vara petig, men som OpenGL-anhängare måste jag bara säga att Doom3 kommer att använda OpenGL.

Men Doom3 kommer använda OpenGLs motsvarighet till DX9, alltså kunna utnyttja DX9 hårdvara som R3x0/NV3x.

Permalänk
Medlem

Colin Mcray Rally 3, använder väl Dx 9...

Permalänk
Medlem

OBS, bara för att ett spel kräver att man installerar DX9 betyder inte det att det stöder nån specifik dx9-funktion.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Fast å andra sidan är dx mer än bara grafik.

Permalänk
Medlem

ja precis , snackar vi grafik heter det direct3d