GTA: Vice City NOS-Experiment =D

Permalänk

GTA: Vice City NOS-Experiment =D

Tjena alla därute!

Jag har lekt runt lite i vice city, ändrat hur snabbt fordonen kan köra och annat.

Det är mopeden/vespan(Faggio) som jag inriktat mig på, har trimmat den lite och tryckt i en gnutta N.O.S. Den går ohyggligt fort vill jag lova!!
Så har filmat några korta klipp(7st, DivX 5.0.5.) så ni ser vad "plastlådan" går för.

*Hoppas ni finner dessa intressanta/underhållande.*

Har endast Telias Bredband så 512/512, inte mycke att hänga i julgranen direkt. Möjligtvis kan MuFFinZ i forumet också hjälpa till lite senare, men han har också bara telia.

*Så jag skulle uppskatta om någon med de lite fetare linorna kunde dela ut filmerna också.* - Tack på förhand!

Här är ftp-adressen:
ftp://217.208.102.241/pub/clips/

ftp://muffinz.dyndns.org/ - MuFFinZ

//GhosT DoGG

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Shit va grymt!!!

Plz kan du inte säga hur du gjorde?? Jag är lite n00b på det där, men vill gärna ha min moped så också:D

EDIT: Kom på hur man gjorde. Men kan inte du ge mej dom exakta värderna? När jag ändrar min så slirar den hela tiden, och när man trycker på handbromsen får den ett ryck i 100km/h baklänges typ. Osså lyckades jag få den till en helikopter.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

klibbe: menar du att den vinglar i sidled när man kör i full rulle med NOS?
Isf har inte ja lyckats fått den helt bra på den biten, för det är någon form av dragningskraft, i bil tror jag sama sak händer även. Men kanske vinglar min mindre

*lag upp bilder på mina inställningar + att jag lag till programmet jag använder i en nya mappen*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min vill bara lägga sej ner hela tiden. Innan lyckades jag få den till att gå upp på bakhjulet så fort jag nuddade gasen, och om man bromsade så slog den över frammåt.

Tack för dina inställningar!:D

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Om ni gillar höga hastigheter kopiera in denna rad:
[ 9600.0 1.1 1.7 1.2 0.0 0.3 -0.05 90 3.60 1.1 0.53 5 1799.0 250.0 4 P 14.0 0.50 1 14.0 0.85 0.15 0.3 0.15 10000 0.07 -0.12 0.5 0.0 9A08 0 1 ]
(utan []) i inställningarna för någon bil, i eran handling.cfg.

Jag lovar att det går skrämmande fort.

Permalänk
Medlem

Grejade lite med inställningar också.. Har också lyckats få den här "nos-effekten" .. Iofs på bil.. Ändrar ju bara bilens "Brake deceleration" så blir det ju så.. Dock så är det ju lite mysko.. hehe.. för om man backar och sen drar i framåt så sticker den som tusan bakåt istället
Vad är "Brake deceleration" egentligen?
Om man ställer den på ett minus-tal så får man ju denna effekt...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Skumt, jag som trodde NOS var ett företag. Så hur får man en NOS-effekt i en bil eller moppe? Blir fordonet ett företag?

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Skumt, jag som trodde NOS var ett företag. Så hur får man en NOS-effekt i en bil eller moppe? Blir fordonet ett företag?

Nitrous Oxide System(Lustgas typ)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Grejade lite med inställningar också.. Har också lyckats få den här "nos-effekten" .. Iofs på bil.. Ändrar ju bara bilens "Brake deceleration" så blir det ju så.. Dock så är det ju lite mysko.. hehe.. för om man backar och sen drar i framåt så sticker den som tusan bakåt istället
Vad är "Brake deceleration" egentligen?
Om man ställer den på ett minus-tal så får man ju denna effekt...

Bromsverkan(hur fort bilen saktar in) på bilen, hur bra bromsarna tar alltså. Ju mer ju bättre tar dom. Ju mindre å blir de sämre, så ett negativt tal går emot vår/spelets natur och då borde det egentligen inte gå att stanna bilen alls.
Som I GTA 3 körde jag och en polare med det, oh fy i helvete va bilarna stack iväg!! Körde emd garage trainer typ, så man kunde välja bil. Och när man öppnade garaget vart man nästintill överkörd å bilarna bara flög iväg

Visa signatur

Permalänk

*Ett litet tips!*
Slå på NOS på polisbilarna också, de är skitskoj!
När man ser dom ska bromsa vid trafikljus eller annat så fortsätter dom framåt i en j***a fart!!
Sen när dom lyckas komma ur bilarna så sticker bilen ifrån dom. *fniss*
Ni kan även göra så med ambulanser de blir sköj.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta Ghost Dawg's mapp, hur kommer man åt den ?

Visa signatur

Abit nf7-s rev.2 | Barton 2500+ | TwinMOS w/ WinBond 2x256mb pc3200 | HiS ATi RADEON 9200 128mB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whine.se
Jag kan inte hitta Ghost Dawg's mapp, hur kommer man åt den ?

Är ftp:n tom för dig eller?
Lämna användarnamn och lösenord tom isf(ska inte ha någon betydelse)
de andra verkar då kunna hitta den, så försök igen. Adresserna står hägst upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FIlmerna funkar inte för mig, trodde jag fick en korrupt download, men funkade inte vid nästa försök heller, jag har DivX 5.1 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
FIlmerna funkar inte för mig, trodde jag fick en korrupt download, men funkade inte vid nästa försök heller, jag har DivX 5.1 ?

Jag använde fraps och komprimerade med DivX 5.0.5 men man tycker de borde funka med 5.1 med, om det nu inte är 5.0.1 du menar. Det funkar då här och hos polaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men Ghost Dawg kan du berätta för mig hur man gör....

Visa signatur

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snow
Men Ghost Dawg kan du berätta för mig hur man gör....

För att få till NOS?
Det står på ftp:n i NOS - My Settings, bilder och program.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost Dawg
För att få till NOS?
Det står på ftp:n i NOS - My Settings, bilder och program.

men varje gång jag ska gå in på någons ftp så hänger sig ie så jag skulle vara tacksam om du skrev här istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Det gick inte att komma åt den här mappen. Kontrollera att du angett filnamnet och att du har åtkomstbehörighet till mappen"

"Detaljer:
FTP-Sessionen avslutades"

kommer det bara upp - på båda...

Visa signatur

Abit nf7-s rev.2 | Barton 2500+ | TwinMOS w/ WinBond 2x256mb pc3200 | HiS ATi RADEON 9200 128mB

Permalänk
Citat:

"Det gick inte att komma åt den här mappen. Kontrollera att du angett filnamnet och att du har åtkomstbehörighet till mappen"

"Detaljer:
FTP-Sessionen avslutades"

kommer det bara upp - på båda...

Det är mycket märkligt då både fungerar utmärkt, använd Internet Explorer och prova då.
Annars prova ta bort "/pub/clips/" fliken. Hoppas du får igång det, eftersom de funkar som de ska. IExplorer gör ju sakerna automatiskt så, det borde fungera bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fattar inte, jag kommer fortfarande inte in, provat ta bort "/pub/clips", "/clips" och ftp:// i början, inget funkar...

synd...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

fattar inte, jag kommer fortfarande inte in, provat ta bort "/pub/clips", "/clips" och ftp:// i början, inget funkar...

synd...

http://w1.231.telia.com/~u23105677/vice_city_clips.html
gjorde den lite snabbt...
du kan ju prova den^, men de e väl samma smet antar jag men men... =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

weee!! den funka

men jag kan typ inte ladda ner..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

weee!! den funka

men jag kan typ inte ladda ner..

Mycket udda fenomen du fått tycker jag... :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sidan kan inte visas när jag försöket ladda ner..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fixar en HTTP-mirror...

http://zaint.no-ip.com/ghostdawg <---- För er som inte kan komma in på FTPer...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

MEN GAH! kan någon skriva _här_ hur man fixar "nos"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snow
MEN GAH! kan någon skriva _här_ hur man fixar "nos"

Ja om du nu inte lyckats hitta dessa inställningsfiler som de har pratat om här i tråden, så kan jag väl förklara då ..
När du trycker på gasen så gasar bilen som vanligt, när du trycker på bromsen (pil ner) så drar bilen som faan... Hur uppnåt man då detta, jo, genom att sätta "Brake Deceleration" till ett negativt tal. (Editor finns i FAQ:n till detta spel här på forumet. Bara ladda ner där.)
Alltså, när bilens "Brake deceleration" är positivt så bromsar bilen. Ju högre tal, desto mer bromsar den och desto snabbare stannar bilen. Vad häner då om "Brake decelration" istället är ett negativt tal? Jo, något som inte fungerar i verkligheten.. Istället för att bromsa, så kör bilen fortare istället.. Det blir alltså motsatt effekt...
Slutsats: För att uppnå en NOS-effekt, ändra "Brake Decelration" till exempelvis -25 i editorn, som jag nämnde ovan..., så ska du få se på NOS-effekt. Dock så rör bilarna på sig hela tiden om man hoppar ur.. Det är lite besvärligt. Bättre att meka ihop en bil med bra accelration.. För det är ganska stora problem med att bromsa.. Bara använda handbromsen..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |