Permalänk
Medlem

Aldrig mer WD!

Nu är det den andra Westerndisken som har krashat och jag är skitledsen.
Jag hatar allt som har med dom och göra och kommer aldrig köpa deras produkter nån mer gång.
Inom loppet av 6 mån så har 2 st gått sönder och på olika sätt!
Den första lät som ett jetplan och denna har krashat totalt!
Jag har provat med deras ****** program och rädda den men den säger att jag det är för mycket fel på den så att jag ska kontakta dom.
Är det många som e missnöjda med dom eller är det bara jag som är skeptisk mot skiten?

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Lillbrorsan köpte en disk (120GB 8MB) inte funkade vid leverans, trots det måste man skicka den trasiga disken till tyckland och pröjsa typ 160:-.

Mina 2 diskar (120GB 8MB) har rullat på i ett år nu, men jag har haft mycket problem med dem ändå. Ibland när man startar är det massor med fel och flera gånger har partitionen inte gått att läsa alls. Detta kan dock bero på min dator också :/

Permalänk
Medlem

Nu har jag med nöd och näppe fått igång den efter en lågnivåformatering och hoppas att den håller till nästa lön så att jag kan köpa en maxtor och använda denna till och slå in spikar med.
Vad tror ni..kommer den hålla ett tag eller är detta bara en nödlösning?
Känns väldigt otryggt med denna lösning...:(

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

En WD har just crashat för mig också. Dock funkade den igen efter att den legat i frysen och efter att jag släppt den i ett bord några gånger.

Permalänk
Medlem

Det gick inte ändå...skiiiiiiiiiiiitttt!!!!

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

En av mina har dött, men jag dödade den själv så...
Enda felet jag ser med WD är att dom låter något förjävligt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

min WD 80gb 7200rpm 8mb cache har rullat på utan problem i snart ett år...
och på den är det 3 års garanti så skulle det hända nåt inom den tiden så får man juh en ny.. men det jobbigaste med ev. krasch är juh allt oersättligt som försvinner

Permalänk
Medlem

Men nu har det hänt mig iallafall och jag har förlorat allt kvalitetsporr, mp3, spel som jag har haft...****** va surt!
Är det någon som vet vad det kostar och hur lång tid det tar o skicka den på lagning?
Jag vill inte ens ha skiten tillbaks utan jag vill ha en maxtor...

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Jag har haft 7 st WD diskar och ingen har krånglat åt mig och jag kommer fortsätta köpa WD i framtiden du måste väl bara ha haft otur. Men det är ju enormt hemskt när en hdd dör, har varit med om det en gång och då var det en go 16,8 gb ibm som dog och det var inte roligt det var på den tiden när 16 gb var mycket.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Båda mina WD diskar fungerar utmärkt i dagsläget, enda diskarna som bråkat med mig är IBM-diskar. Det verkar som du endast haft otur, diskarna ska ju inte dö så snabbt.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Har själv en WD disk som, ta i trä, fungerat i ett år nu felfritt... Fast den låter å andra sidan ganska lagom mkt...
Alla snackar om att skaffa nya fläktar för att minska ljudet från datorn.
Själv hör jag bara processorns fläkt svagt nånstans bakom hhd:en...

Ska göra lite backup och sen ta kontakt med supporten för min dator för enligt WD så ska inte deras diskar låta så högt och så "hich pitched" som den gör...
Fast jag har inte samma oljud som från min w2k burk... En maxtor disk som låter som att den försöker hacka in bit för bit

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har tre stycken, tuffar på fortfarande, dock en som jag tappade i golvet det första jag gjorde, men den har hållit i några år nu.

Permalänk

Jag har haft Maxtor ända sen min första dator och jag tänker inte byta. Maxtor fungerar otroligt bra!

Permalänk
Medlem

Hej

De ända diskarna som någonsin strulat för mig är IBM.
har haft diskar från maxtor, segate, WD och IBM.
en 120gb IBM disk dog totalt då den var full, och den höll 3 månader. Den andra IBM disken var en 8.4gb, de första som kom. Den började spöka efter 3 år, så den klarade sig lite bättre. Han dock bytta ut den innan den dog. Den lär fördjävligt och det gick inte att läsa från den ibland. Så igentligen så var det kanske inget större bekymer med 8.4 men det är 3 års garanti och den höll det precis. Icke bra.

Permalänk

FAN!!! Min 80 GB vill inte allokeras, på den disken ligger ju all min viktiga data, skall fan sluta med att som har med datorer att göra

Permalänk
Medlem

Har kört IBM/Hitachi Deskstars dagligen under 4 år utan prob.

Man kan ha "otur" med diskar oavsett märke.

Många slarvar omedvetet och pga okunskap med sina diskar.

- Lev efter mottot att diskar går alltid sönder närsomhelst
- Ta backupp så ofta att det bara tar en dag att restaurera
- Defragga och kör diskcheck oftare än du tror
- Håll diskarna svala, under 45 grader

Permalänk
Medlem

Jag hadde till och med en 80 mm fläkt som blåste på den men det hjälper ju inte när diskarna e skit...:(

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk

har 5 wd diskar, en 100 gb 8 mb chache och 4 120 med 8 mb chache. Alla har funkat fin fint! Köpte den första för ca 2 år sedan

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Alla diskar går sönder, förr eller senare. Vissa är sämre än andra, men jag tror inte WD hör till den kategorin.

Varför inte ta backup om man är så rädd om sakerna? Det gör i alla fall jag.

Permalänk
Medlem

Maxtor tycker jag verkar hålla bra i alla fall. Har ett par sådana som åt mintone är 6år gamla, och funkar klockrent. Kanske är äldre också.

Permalänk

Min gamla WD 10gb började göra små konstiga ljud av sig för några veckor sedan, rasslar och låter allmänt otrevlig. Så jag bytte ut den mot en Maxtor 120gbare, och det verkar fungera rätt bra

Men den hårddisk hade några år på nacken, så jag tror endast du har haft otur med din hårddisk Men jag rekommenderar Maxtor faktiskt, riktigt bra hårddiskar, har 3 i burken

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Tror att man har otur när märkes diskar går sönder. Man får göra backup ofta på t.ex dvd medium eller satsa på RAID 5 disk system.
Då "gör det inget" om en disk går sönder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Tror att man har otur när märkes diskar går sönder. Man får göra backup ofta på t.ex dvd medium eller satsa på RAID 5 disk system.
Då "gör det inget" om en disk går sönder.

Exakt min mening. Om du har backup gör det inte lika mycket om hårddisken går sönder, och om du har garanti kvar får du en ny. Om du inte har garanti kvar gör det nog inte så mycket, eftersom du får många gånger mer hårddiskutrymme för samma pengar idag.

Angående märkesdiskar; finns det så mycket annat att välja på? Jag tror det beror på ren otur om disken går sönder, eller att det är en riktigt dålig serie.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Jag har haft Maxtor ända sen min första dator och jag tänker inte byta. Maxtor fungerar otroligt bra!

Samma här!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Permalänk
Medlem

Maxtor har krångat som fan för mig. Två 40 och en 60 gigare började låta som fan. En av de jag fick som ersättning från Maxtor på Irland förde ett sjuhelvettes väsen. Bara att byta ut igen. Andra gången stog de i alla fall själva för frakten, och ett bud kom och hämtade HD'n vid dörren.

Min 120 gigs WD har däremot funkat bra.

Permalänk
Medlem

Jag har en Maxtor MaxDiamond Plus9 200 GB ATA-133.

Den kraschade efter 10 dagars användare, vet fortfarande inte vad felet är. Ingen maxtor för mig i framtiden, bara WD som har funkat för mig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

AfterDeath: inga fler maxtor för mig heller, skickade en 80 giggare till RMA i fredags, sen dog två till i helgen. Och nu idag har ytterliggare en börjar dö.

Suck, har skickat säkert 10 diskar till Maxtor senaste 1.5 Året.

Och bara 3 till WD

Alla diskar pajjar fajs it bois

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk

Jag börjar undra lite jag också på WD!
Det kan bero på att jag har kört tysta Seagate cudor under en längre tid nu, men va fan va mina raptorer låter!
Skall dom låta så jävligt? vafan det skrivs ju hela tiden o således ett jävla knäppande o knastrande.
Jag har dragit igång perfmon för att se vad det är som händer o det är: Med.byte/disköverföring som kör så hårt. Jag kör två st. raptorer i en stripad RAID 0:a.

Om jag låter datorn vara så är det cool, då lugnar allt ned sig, men så fort jag börjar göra ngt typ surfa så...knäpp, knäpp, skrap, släpa, släpa, skriv, skriv...
Inte riktigt på ett sånt sätt så jag skulle tro att dom är trasiga (helt nya sen en vecka typ!). Jag har haft IBM's Deathstar så jag vet hur det fruktansvärda ljudet låter.'
Det här låter bara väldigt mycket o högt tycker jag! Dom är dock fruktansvärt snabba tack o lov...

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

Min 80 gigs 2 Mb cache WD började låta skumt som fan efter kanske 3 månaders användning. Det rasslar som fan i den som att det är en skruv lös eller nått. Ska köpa en Seagate härnäst bara för att få ner ljudnivån lite och kasta WD:n åt helvete... hatar skiten