Permalänk
Medlem

Shuttle SN45G

Funderar starkt på att köpa en AMD Athlon XP 2500+ (Barton)
och en Shuttle SN45G.

Funderar nu om Shuttle SN45G låser upp prollen automatiskt jag tänkte köpa?

Är 849 kr dyrt för en AMD Athlon XP 2500+ (Barton)?

Kan man klocka med ett barebone system, utan att använda hörselskydd på grund av kylningen som behövs...

Sist men inte minst, tycker ni jag ska vänta med att köpa eller kommer priser och teknik ligga stilla ett tag framöver?

Blev ju en del frågor men jag hoppas ni kan svara på en del iallafall

Permalänk
Medlem

Angående AMD så är det billigt, den mest prisvärda processorn just nu.

Hur hade du tänkte klocka? Beror på vilken kylning du har.

Har en sådan själv, är väligt nöjd.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har exakt det systemet, det fungerar väldigt bra. Kylningen fungerar bra, men är högljudd om man inte byter till en tystare fläkt eller reglerar hastigheten. Det är ganska givet att det är en trång låda, men jag kör med dubbla 120Gb-diskar och Cd, det ryms även fast det är lite tätt.

Om du kan tänka dig att köpa begagnat gör du gott i att slänga iväg ett PM/E-post åt mig

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Låser moderkortet som sitter i Shuttle SN45G upp en barton prolle automatiskt?

Hade tänkt klocka prollen....dels med multipel och fsb

Vilken fläkt ska man byta ut för att få tyst?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, den låser upp processorer. Den blir aldrig helt tyst, både heatpipen och nätagget låter en del, även fast det är relativt lite.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Borde inte heatpipen vara helt tyst?

Ok, men nätagget borde man ju kunna fixa så att det blir tystare....

har du testat att klocka med orginal kylaren som följer med?
vad kom du upp i.

Vad jag förstått så följer det med en heatpipe kylare till prollen...vad är den gjord för att kyla

Permalänk
Hedersmedlem

Heatpipen är bara gjord för att leda värmen, den kyler ingenting. Den leder till en fläns som är kyld av en 80mm:s fläkt. Det går utmärkt att klocka med originalkylaren, det är en ganska bra modell..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok

men du ska sälja din eller?
Skulle gärna köpa den...

Jag har skickat ett mail till dig, du kan ju kolla.