Permalänk

Nybörjare...

Tjena alla...

Tänkte börja modda min svarta Chieftec Fulltower nästa vecka. Är det någon som har nåt allmänt råd?

Tackar på förhand...

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att berätta vad du hade tänkt göra

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

1. Kom på något bra
2. Genomför det
3. Om något problem dyker upp så fråga
4. Visa bilder

Grundläggande plan för att modda något.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

Till att börja med hade jag tänkt att lacka hela chassit svart. Även insidan. Då jag inte är någon proffs på att lackera tänkte jag att man kunde lämna in den och få den pulverlackerad... Svart Pianolack hade varit helt i min smak...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MotoX_InC
Till att börja med hade jag tänkt att lacka hela chassit svart. Även insidan. Då jag inte är någon proffs på att lackera tänkte jag att man kunde lämna in den och få den pulverlackerad... Svart Pianolack hade varit helt i min smak...

Har du råd så visst. Invändigt är snyggt om man har fönster eller liknande (?) men du får tänka på att få klarlack eller något skyddande över eftersom det lätt blir repor och sånt när man grejer i lådan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Okej... Men om man ska lägga på en ny blanksvart färg BARA utanpå lådan så är det väl bara att köpa sprayfärg som är speciellt för plast??

Permalänk

Jag skulle inte rekomendera att BETALA för att få lådan sprayad INVÄNDIGT, det kommer nämnligen slitas bort en del när du möblerar i datorn, då kan det kännas tråkigt om man betalat mycket för färgen...

Utvändigt: Lämna in den om du tycker du har råd.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Varför lacka en svart låda svart?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

för att han vill ha en "annan" svart, en sådan där han kan stå och spegla sig...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

färgen försvinner inte om det är riktigt gjort. jag sitter iaf inte och skrapar på väggarna i min låda. skyddar han med klarlack kommer det att hålla ett bra tag. har man en sprayburk tillgänlig kan man annars när som helst fylla i.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Chieftec Fulltower är nämligen inte svart, den är grå/svart...
Blanksvart på utsidan och vanlig svart på insidan...

Permalänk
Medlem

flashen här... kolla in mitt för lite inspiration, ska sälja det, finns på marknaden...

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=918

Permalänk

Men det är ju ett Miditower... Men det va snyggt

Permalänk

Om man råkar göra sönder framsidan på ett CHIEFTEC FULLTOWER,
finns det nya å köpa då?

Permalänk
Medlem

antagligen. du får höra med återförsäljarna, det brukar finnas luckor och liknade i deras kräp högar.

Bumpa inte, då kan tråden låsas (dödssynd här vet du) använd EDIT i stället.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1