Permalänk
Medlem

Fel vid uppstart

När jag försöker starta min dator möts jag av 1 långt, följt av 2 korta ljudsignaler. Jag har testat att byta videokort men det fungerar inte.. Vet någon vad som kan vara fel? Det är ett Phenix / Gigabyte dual bios på den!

Permalänk
Medlem

Händer det inget efter pipet, eller är det bara svart skärm..

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Nej.. Jag har testat att byta grafikkort också men det fungerar itne.. Tog reda på vad pipet stod för och det var tydligen grafikkortet. Men jag förstår inte vad som kan vara fel om felet kvarstår fast jag bytt grafikkort

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Condor
Nej.. Jag har testat att byta grafikkort också men det fungerar itne.. Tog reda på vad pipet stod för och det var tydligen grafikkortet. Men jag förstår inte vad som kan vara fel om felet kvarstår fast jag bytt grafikkort

Kollat så att AGP-porten ser intakt ut? Försöker du kanske köra ett AGP 3.0-grafikkort på en äldre AGP-buss (som kör 3.3v, AGP 3.0 kör 1.5) ?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Den ser intakt ut.. Men eftersom jag inte är säker på det så bytte jag till ett PCI kort... Men jag vet inte om det kan vara att datorn inte känner ett kort på AGP platsen ??