Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ikoner försvinner i system tray

Permalänk

Ikoner försvinner i system tray

Har problem med att explorer.exe startar om sig ganska ofta. Det är väl iofs ett problem i sig som jag inte vet hur jag ska bli av med, men det största problemet är ändå att när det startar om sig så försvinner vissa ikoner i system tray. Typ F-Secure osv. vilket gör att man inte kan komma åt dom programmen lika lätt längre.

Så min fråga, hur kommer man åt dom programmen igen, och hur gör man dom synliga i system tray igen?

Visa signatur

AMD Athlon XP2500+ Barton | A7N8X Deluxe Rev 2.0 | ATi Radeon 9800np | 2x512MB Twinmos DDR400 | 160GB Maxtor S-ATA

Permalänk
Medlem

Det bör väl ligga genvägar i start menyn, prova att öppna dom därifrån, eller gå in i mappen där programmet du vill öppna ligger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det bör väl ligga genvägar i start menyn, prova att öppna dom därifrån, eller gå in i mappen där programmet du vill öppna ligger.

Jo men då startas det ju i dom flesta fall ett till program jämte det andra. Dom ligger ju fortfarande i bakgrunden nånstans, bara att dom inte syns i system tray längre.

Måste ju finnas nån slags "restore system tray" funktion tycker man.

Visa signatur

AMD Athlon XP2500+ Barton | A7N8X Deluxe Rev 2.0 | ATi Radeon 9800np | 2x512MB Twinmos DDR400 | 160GB Maxtor S-ATA

Permalänk
Medlem

Hittade du någonsin en lösning på ditt problem med att ikonerna försvinner från system tray
(nere till höger vid klockan) ?

Eller är det någon annan som har en lösning?

Visa signatur

Lev livet medan du kan, för annars kan det vara för sent!

Permalänk
Gäst

har oxå detta problem... att ikonerna inte syns i trayen, även fast dom ligger i bakgrunden... tex batteri ikonen, bitcomet m.m
datorn är en laptop med Win XP & SP2

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min bärbara IBM X40 WinXP Pro SP2, det är mycket störande. Dock har jag inte detta problem på min stationära WinXP Home SP2, ganska skumt.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Kommer inte riktigt ihåg hur det löste sig men jag har för mig att det var något väldigt enkelt. Typ att man är för snabb med att klicka på logga in efter att datorn startar.

Testa med att vänta en stund innan ni loggar in i Windows...

Visa signatur

Lev livet medan du kan, för annars kan det vara för sent!