LITE-ON DVD-brännare

Permalänk

LITE-ON DVD-brännare

Jag har sett en himla massa snack om Pioneer och NEC, men inte någon har nämnt LITE-ON...vad jag sett iaf.

Jag har nyss skaffat en LITE-ON LDW-451S brännare som jag vill rekommendera. Den är snabbare än tex NEC ND-1300, då den har 4x DVD+RW där ND-1300 endast har 2.4x, även hela 40x CD-R mot ND-1300s halvtaskiga 16x, CD-RW på 24x mot ND-1300s 10x.

Nu är ju absolut inte farten allt, men jag vill då påstå att det bara är en bonus, så länge det funkar bra. Vilket det gör på den. Jag har brännt både data CDs i 40x, ljud skivor i lägre hastighet och DVD+RW skivor, med bl.a filmer och data. Hittills har det funkat utmärkt varenda gång.

Den har även sånt som Smart-Burn, vilket är för att förhindra Buffer under-run. Och Smart-X vilket är nått med att den alltid anpassar läshastigheten på disken till det den skriver till. Finns ju många fall där man kör via något program som ska konvertera eller liknande, och då är det ju smart att den lägger sig och läser konternueligt på en lägre hastighet, så att programmet hinner med, än att den läser på max följt av ett avbrott så programmet hinner bli klart, och sedan upp på max igen etc.

Så är man ute och letar efter en DVD-brännare just nu skulle jag då vilja påstå att detta kan vara en av de starkaste på marknaden.

Permalänk
Medlem

Jo, de är trevliga. ldw451-s är en uppgraderad ldw411-s, som har lägre söktid.

Permalänk
Medlem

Joo, ett jävla massa jidder om nec & pioneer
våga vara annorlunda: köp en liteon!

Permalänk
Medlem

jag köpte en idag

Permalänk
Medlem

Det finns många trådar rörande LiteOn om man bara söker

Permalänk
Medlem

Vart köpte ni era?

Visa signatur

ABIT mobo med VIA chipsets, Pentium 4 @ 3002 MHz, 2 x TwinMos pc3200 256mb @ 400 MHz, 60 gig ibm deskpro, 2 x 120 gig ibm deskpro , 120 gig Seagate baracuda, 160 gig hdd , ATI RADEON 9200 128mb, Pioneer 4x dvd-brännare, Promise ultra ATA133 TX2 I/O-kort

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har en ldw411-s .... den funkar skitbra förutom när jag ska bränna Fortis skivor... Vissa funkar 4x medans andra bara går i 2x...
men jag tror snarare d e nått me kvaliten på skivorna en brännarens fel... så jag e mycket nöjd

Permalänk
Medlem

ett litet program som gör brännaren regfri

http://upload.cdfreaks.com/OC/booktype/LtnRPC.exe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psy_shr00mz
Har en ldw411-s .... den funkar skitbra förutom när jag ska bränna Fortis skivor... Vissa funkar 4x medans andra bara går i 2x...
men jag tror snarare d e nått me kvaliten på skivorna en brännarens fel... så jag e mycket nöjd

/psy_shr00mz

Vad har Fortis för DIY märkning?

Funderar på att skaffa mig denna brännare, någon som kan tippsa om vilka medier som funkar och vilka som inte gör det. Sitter här med 100+ skivor BulkPaq 2x (Diy = PRODISC) som inte riktigt vill funka i min NEC 1300. Han bränner dom men sen när jag scannar skivan med DVDinfoPro så får jag read error mot slutet

Permalänk
Medlem

Fortis kan vara lite vadsomhelst, till exempel Dvsn och GSC001, båda exempel på inte alls särskilt bra skivor.