Permalänk
Medlem

Twinmos vs Corsair

Vilket av minnena är bättre

Twinmos Winbond 512mb pc3200? (Störst troligt Ch-5 chip)

Corsair Value S. 512mb pc3200?

Permalänk

Re: Twinmos vs Corsair

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Vilket av minnena är bättre

Twinmos Winbond 512mb pc3200? (Störst troligt Ch-5 chip)

Corsair Value S. 512mb pc3200?

Ja skulle oxå vilja veta detta??!

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

jag har beställt corsair value s. kit 1024mb pc3200 troligen kommer paketet på torsdag eller fredag, men sen väntar jag på resten från datorbutiken.. och det ska komma nästa vecka

så när jag får allt ska jag säga hur dom presterade

Permalänk
Medlem

LCL: Det vore _välldigt_ snällt!

Permalänk
Medlem

No Problemos

bara vänta tills 12-16 jan då jag borde ha fått hela systemet i fullfart

Permalänk
Medlem

ok.. bra! Ingen annan som har Corsair Value S. minnen???

Permalänk
Medlem

Jag 2*512MB Corsair Value Select.
Verkar inte tycka om Cas 2 (har dock bara kört i orginal spänning)
Mina klarar iofs 230 MHz med orginal spänning i cas 2,5

Kommer att testa mer när jag har byggt vattenkylning så man kan klocka vidare..

Permalänk
Medlem

Corsair vs TwinMOS = Kingston vinner.. klart bäst!

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

väntar på "Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-31V Golden Dragon Series" från Oneshop.nu

Mumma! =P

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

jojo men ja fråga specefikt om Corsair Value s. Blanda helst inte in andra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
ok.. bra! Ingen annan som har Corsair Value S. minnen???

Jag har, och mina 256or gör 230+ med 3.1vdimm och 11-3-2-2 timings. Skulle gärna sätta ner den där trean men det går helt enkelt inte med mina stickor

Men jag tror nästan att Winbond minnena är bättre, och om jag inte miss minner mig så kostar A-DATA BH-5 512MB lika mycket som Twinmos Winbond 512MB om du kikar hos overclockers.se och då har du fruktansvärt bra minnen eller vad sägs om 275FSB 11-2-2-2 och "bara" 3.6vdimm!!! Sisoft sandra stabilt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
Jag har, och mina 256or gör 230+ med 3.1vdimm och 11-3-2-2 timings. Skulle gärna sätta ner den där trean men det går helt enkelt inte med mina stickor

Men jag tror nästan att Winbond minnena är bättre, och om jag inte miss minner mig så kostar A-DATA BH-5 512MB lika mycket som Twinmos Winbond 512MB om du kikar hos overclockers.se och då har du fruktansvärt bra minnen eller vad sägs om 275FSB 11-2-2-2 och "bara" 3.6vdimm!!! Sisoft sandra stabilt!

Så länge det är BH-5 Chip på dom så är det ju lungt, men är det CH-5 är det inte alls lika kul.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

LOL om endå jag fattade vad ni snackade om

så vad e bäst?
a-data 2x256 pc3200 eller
Twinmos Winbond 2x256 pc3200?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
väntar på "Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-31V Golden Dragon Series" från Oneshop.nu

Mumma! =P

Har beställt sånna fast pc3500. Det ska bli mumma att få testa dom. Geil pwnz, fast inte ihop med ASUS!

Visa signatur

Abit nf7-s Rev 2.0 - 2500+ - 2x GeIL golden dragon pc3500 @ 235 mhz - GF4 Ti 4200 8x agp.

Permalänk
Medlem

Men då verkar ju corsair minnena bra! Efter dem timings jag sett. + att jag inte ska klcoka dem så högt som ni gjort så lär jag ju få bra timmings iaf.

Permalänk
Medlem

Mina Corsair tickar i 2-2-2-7 tror jag...