Permalänk
Medlem

Ingen ström till moderkortet

Får ingen ström till moderkortet, någon som vet varför?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

har du kopplat rätt? det är nårra sladdar som ska till mb från nättagget...

Visa signatur

P4 3097MHz Arctic cooling Super silent 512DDR Ati 9800Pro 2x120gig Maxtor 8mb cache

Permalänk
Medlem

Vad menar du med MB?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

MB = motherboard, moderkort...

Visa signatur

P4 3097MHz Arctic cooling Super silent 512DDR Ati 9800Pro 2x120gig Maxtor 8mb cache

Permalänk
Medlem

Jasså

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är moderkortet som inte får någon ström. kan det inte vara powerswitchen då?. Bytte moderkort nyss powerswitchen från chassit passade inte så det hände ingenting när jag försökte starta men kopplade om den sen så nu funkar allt som det ska. Är du är säker på att nätagget funkar?

Permalänk
Medlem

nätagget fungerar det är jag säker på.... men det kan mycket möjligt vara Power knappen,, men hur skall jag fixa det då?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Det är inte knappen det är fel på i så fall. Har du kollat att sladden från knappen till moderkortet sitter rätt ? Har du bytt moderkort nyss? Om du har bytt moderkort eller chassi kanske du måste skaffa en ny powerswicth med sladd, tror inte det kostar så mycket annars kan du försöka att koppla om powerswitchen det är inte så svårt som det låter

Permalänk
Medlem

kolla så att du inte har råkat rycka ut kontakten till power on knappen, eller att den sitter rätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

joo jag har kollat den sitter som den skall har kollat i manualen till Moderkortet.
Vetefan vad det kan vara för fel!!

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Så jag är inte ensam...
För mig är det just nu nåt liknande strul. Började med att datorn var seg att starta. Om den hade varit helt avslagen (strömkabeln urdragen) så tog det ca 2-5min innan den reagerade på mina upprepade knapptryckningar på "power-on-knappen". Märkte också att det spelade lite roll om tangentbordet var inkopplat eller inte (weird) :S

Så i lördags så la den av totalt. Jag har dragit ur ALLA sladdar till Hdd:s, CD-ROM, diskettstationen (om nätagget hade för tungt lass) men ingen förbättring. Jag ser att det kommer ström till moderkortet för att lampan på MB lyser i.af - mer än så långt har jag inte kommit. Är dock säker på att det inte är power-on-knappen då jag testat att flytta över "reboot-knappen" på "power-on-pinsen".

Någon som kan hjälpa även mig?!? Är det månne mitt MB som retas eller nåt annat kanske? Tips?!?!?!

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Min kompis RPGprayer har ett liknande problem med sitt moderkort ett nforce 2 shuttle An35n
men det får ström ibland och ibland får det inte ström och ibland drar det inte igång grafikkortet och ibland drar den igång och står bara och snurrar utan att posta.
I hans fall måste det röra sig om hårdvarufel då jag har testat mobot med 3 nätagg 2 grafikkort 3 olika ram minnen och 2 olika processorer.
Om ni också sitter på ett shuttle moderkort av samma sort så kan det ju vara samma

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Medlem

Sjukt.. men då är det ju ganska solklart att det är mobot som strular i din polares fall. Skulle tro att det även gäller i mitt fall.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

joo skulle nog kunna vara samma här

Visa signatur

nixXz The One And Only