Permalänk
Medlem

Minne: Megabajtes vs. Megahärtz

Tjena tjo!

Kort fråga:

Sitter just nu med 256mb pc2700 DDR (333)

har lånat en 128mb pc2100 DDR (266) af en kompis,

Skulle det bli bättre prestanda om jag satte i 128mb minnet och då fick 384 mb i 266mhz, än om jag körde 256 mb i 333mhz??

/Tack på förhand, Mache.

Permalänk

Beror på vad för spel / program du kör. Men jag skulle nog ta 384 mb i ram i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Du kan ju iaf försöka skriva så man förstår vad du skriver.
"DDÄrr" vet du mycket väl att det inte stavas.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Remedy88: Vill du ha fler seriösa förslag så ber jag dig (om du inte är dyslektiker) att åtminstonde försöka stava på ett korrekt sätt. Själv bojkottar jag att svara till såna här språkmisshandlade inlägg/trådar.

Permalänk
Hedersmedlem

Remedy88: Jag har läst ett par av dina tidigare inlägg i forumet och du verkar kunna skriva utan problem. Använd rätt termer istället för att försöka vara lite rolig (eller vad nu meningen var).

Tillbaka till ämnet nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DDR Megabyte

alla glada nu?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det vankas lite mer än bara vänliga tillsägelser här, ta det lungt med grabben för fan

Permalänk
Medlem

Eftersom Din processor har en FSB på 266Mhz ´blir prestandan inte så mycket bättre bara för att minnet går osynkat i 333Mhz. Alltså är det att föredra att sänka minnet till 266 för att kunna stoppa i den nya 128MB modulen.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit tråkigt om större delen av Swec förstod sig på humor eller försöker leka polis
(Notera: Förstå sig på humor är inte detsamma som att tycka det är roligt.)

HMB: Men du svarade ju ändå? Ganska meningslöst inlägg va?

Tillbaka till självaste frågan: Jag skulle nog satsa på 384mb av PC2100 också, tror inte det är så stor skillnad gentemot 2700 och det är ju 128mb mera. Iof går det nog snabbare om allting är från en slott, dvs 256mb är bättre än 128+128mb, kan dock vara minimalt.

Permalänk
Medlem

Tack grabbar för era hjälpsamma svar!

Skall testa med 384 modellen, sen när jag får kraft nog kan jag ju alltid jämföra poäng i 3D mark eller något, för att se skillnaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javi_D
Jag tycker att det vankas lite mer än bara vänliga tillsägelser här, ta det lungt med grabben för fan

Hmm hur mogen är han då?
sweclockers får ju dåligt rykte om någon går in precis när han skrivit tråden och ser jasså är det såhär swec typ skriver DDRärr och megabajts fjortis för fan ju

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

loel ganska löjligt att bråka om i huvudtaget!!?

Visa signatur

xp 2700, 9800pro, 512 twinmos pc 2700, antec sonata ! =))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoolid
loel ganska löjligt att bråka om i huvudtaget!!?

Vem är "loel"? & klart att man ska skriva så "korrekt" som möjligt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

LOL kom åt e:t

Visa signatur

xp 2700, 9800pro, 512 twinmos pc 2700, antec sonata ! =))

Permalänk
Medlem

Om man vill ha seriös hjälp från seriösa personer så får man försöka vara seriös själv...

Annars har man alltid lunarstorm, eller så kan han fråga på ett CS forum. Eller om han går till fragzone...

Permalänk
Medlem

seriös hjälp vill man ha då man stavar korrekt, att tramsa runder e onödig tid, slopar själv det...