*** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire" ***

Permalänk
Medlem

*** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire" ***

Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire"!

Glöm nuvarande aktörer på xDSL-marknaden!

Det kommer en ny uppstickare, med vettiga priser, under första halvan av 2004. Jag säger bara vänta med att gå och binda upp dig, du kommer bli glatt överraskade...!

Permalänk
Medlem

tell us

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Och dom kommer förstås att bygga ut alla Sveriges telestationer för detta på ett par veckor också?

Permalänk
Medlem

Re: *** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire"! ***

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004

Det kommer en ny uppstickare, med vettiga priser, under första halvan av 2004. Jag säger bara vänta med att gå och binda upp dig, du kommer bli glatt överraskade...!

jaha... så alla kan få det då ??? annars är väll det inget att komma med

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Drar dom egen koppar så att dom slipper hyra av Skanova också???

Detta låter ju otroligt bra tycker jag. Bäst jag säger upp mitt nuvarande abbo.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Ja det är ju jättedåligt att dom sänker priserna och inför flatrate

Permalänk
Medlem

Re: *** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire"! ***

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004

När skall folk i storstäderna fatta att det inte är priserna folk är förbannade över? Det är ju bristen på täckning! Det kommer aldrig komma en seriös aktör [läs ej Xpress] som installerar ADSL på glesbygden i nationell regi, förutom om Skanova skulle få frispel...

Permalänk
Medlem

Det du snackar om TFC är säkerligen det hypade skiten dom hade en stor introduktionsparty i stockholm om. Liknande pyramidspel, kanske ACN Bredband vem vet.
This is as good as it gets, för tillfället. Allt handlar om täckning, fler telestationer behövs med mindre belastning, ingen spelare på marknaden kan lösa det för tillfället.

Permalänk
Medlem

gäller samma sak på telefonin, det har blivit friare på adsl och telemarknaden.... nya saker börjar hända...

Tänk så här: Om Telia sänker sina priser, då är det alltid något stort på g, för att Telia är alltid dyrast/sämst... Så ni som alltid är kritiker till tammefaan allt, ni kommer snart se ljuset

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
gäller samma sak på telefonin, det har blivit friare på adsl och telemarknaden.... nya saker börjar hända...

Tänk så här: Om Telia sänker sina priser, då är det alltid något stort på g, för att Telia är alltid dyrast/sämst... Så ni som alltid är kritiker till tammefaan allt, ni kommer snart se ljuset

Sorry men något ljus kommer det aldrig bli i ADSL-grottorna i norrland eller på glesbygden. Det finns ett rykte om att det kanske lanseras (av Telia) en ADSL-produkt till mindre stationer på landet men det handlar om flera år fram i tiden. Den bristande konkurrensen påskyndar knappast deras arbete...

Prissänkningen var ett resultat av den massiva kritik från de som inte kunde få Telia 8000. Dessutom var det ett naturligt steg eftersom priset var högre för Telia 2000 än för en liknande accessform (Telia 8000).

Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,418880,00.html

Permalänk
Medlem

skulle dom kräva mig på 449:-/mån för 2mbit så vore det priset jag var irriterad på. Satans ockerfasoner. SkitTelia som är som M$ och bara ska ha. Jag blir så sur. Syna Telia i sömmarna o se var pengarna tar vägen. Jag har BBB 10mbit och betalar 340:- flatrate. Och 449:- sitter hon o skryter över.****beep****.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WRC
skulle dom kräva mig på 449:-/mån för 2mbit så vore det priset jag var irriterad på. Satans ockerfasoner. SkitTelia som är som M$ och bara ska ha. Jag blir så sur. Syna Telia i sömmarna o se var pengarna tar vägen. Jag har BBB 10mbit och betalar 340:- flatrate. Och 449:- sitter hon o skryter över.****beep****.

Utan att komma in på en storstads vs. glesbygds-diskussion så vet jag cirka 250 000 hushåll (lågt räknat) som skulle vara intresserade av att få tillgång till Skanova/Telias tjänster, allt från 0,25-2,0 Mbit/s från Telia, Spray, Bostream etc som använder Skanovas ÅF-system. Det sista som de skulle ha mage att gnälla på är priset! De kan visserligen skaffa Telias ProLane men det kostar ~2500 kr i månaden för 0,5 Mbit/s.

De i storstäderna har alternativ och där sköter marknaden det utmärkt. Grattis till hur-många-Mbit/s-rakt-in-i-väggen-som-helst! [Sorry, jag är avundsjuk men det märks nog]

Permalänk
Citat:

ALLA har inte tillgång till att få BBB 10Mbit (dock har jag också turen att kunna ha det) Men tänk folk som inte bor så "bra" till som oss som kan få det. Folk som nu sitter och pickar på 0.5Mbit (vilket är en stooor majoritet av dom som sitter på "bredband" (jaja, skitsamma vad det kallas... smalband whatever).

Och ockerfasoner? Ge dig förf-n.. Upp till var och en vad dom vill ha för internet uppkoppling.. eller om dom vill ha en överhuvudtaget. Telia 'kräver' dig bara på 449kr i månaden om du själv väljer att ha deras 2Mbits tjänst... heeelt upp till dig.. inget påtvingat. Vi får se vad du säger om du flyttar till Villa t.e.x.. där det inte är så stor chans att du får BBB 10MBit för 340kr... Kanske ändrar du dina värderingar då... vem vet.

ps. Har du sett vad Bostream tar för sin 2,5Mbits tjänst? Och hur är täckningen för den? Kolla upp det innan du gnäller på Telia.. ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan

Kanske dyrats men absolut inte sämst. Har själv Telia 8000 och det har överlägset bäst ping och stabilitet jämfört med BBB:s och Bostreams 8/1.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Du får se skillnad på olika tekniker, ethernet och ADSL är två helt skilda saker.

Permalänk
Medlem

Re: Re: *** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire"! ***

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
När skall folk i storstäderna fatta att det inte är priserna folk är förbannade över? Det är ju bristen på täckning! Det kommer aldrig komma en seriös aktör [läs ej Xpress] som installerar ADSL på glesbygden i nationell regi, förutom om Skanova skulle få frispel...

Vad jobbigt att den "seriösa" aktören just gått i konkurs...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: *** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire"! ***

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tnakka
Vad jobbigt att den "seriösa" aktören just gått i konkurs...

Det var ju det jag skrev: att Xpress inte skulle betraktas som seriös.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: *** Ett bredbandsrykte "no smoke without a fire&amp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
Det var ju det jag skrev: att Xpress inte skulle betraktas som seriös.

Varför är inte Xpress en seriös aktör?

Permalänk
Medlem

Dog TFC2004?

Permalänk
Medlem

man kan bo mitt i stan och ha glesbygdsvillkor när det gäller uppkoppling, i gbg breder sig understationerna ut som klamydia på pridefestival .....

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
i gbg breder sig understationerna ut som klamydia på pridefestival .....

I stil med hets mot folkgrupp?

Är det ENBART homosexuella som får klamydia?

NEJ

Permalänk
Medlem

är det bara homosexuella på en pridefestival?

NEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
I stil med hets mot folkgrupp?

Är det ENBART homosexuella som får klamydia?

NEJ

Jag har läst Nulls inlägg om och om igen och jag kan inte se att han skrev att det bara var bögar som fick klamydia. Ska läsa inlägget några gånger till nu.

Permalänk
Medlem

men snälla mr.e ..så detta var det enda du fokuserade på ? Min kommentar i slutet ? Ska man vara petig så nämnde jag ett forum för klamydia kan sprida sig i men jag skulle givetvis nämna, festivalen i rio, rockbjörnen , discotek trädgårn, filmfestivalen ( har sett folk ha sex i biosalongen ) , göteborgskalaset, emmaboda festen, piteo dansar och ler, sundsvalls festivale.

sen att du får det till hets mot folkgrupp är bara pinsamt men jag antar att det var det enda du kunde drömma fram.

Någon annan viktigpetter får gärna fylla i listan om jag har glömt något.....

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

www.bredband2.com

Vad kostar det?
Priserna varierar beroende på vilken ort du bor på. Varför är det så? Tyvärr är det så att det fortfarande att synen på bredband skiljer sig mycket åt mellan olika delar av landet och även mellan närliggande orter. Denna inställning gör att de aktörer som är viktiga för utbyggnaden har mycket olika prissättning. Några viktiga aktörer är lokala fastighetsägare, lokala energibolag samt ofta den kommunala förvaltningen. Även om det finns alltför många exempel på konstiga och kortsiktiga uppfattningar så finns det även ett stort antal goda berättelser om hur lokala eldsjälar har triumferat. Bredband2 har som uttalat mål att leverera den bästa tjänsten (den som går fortast) till det lägsta priset på varje ort vi kan nå. Över tiden så tycker vi att lämpliga prisnivåer är 75kr (för telefoni och delar av internet) samt 250 Kr för äkta 10 Mbit/s och slutligen 395kr för äkta 100 Mbit/s. Ju flera användare vi blir desto starkare kan vi kämpa för dessa rättvisa nivåer.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när B2 har tänk att köra igång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Någon som vet när B2 har tänk att köra igång?

Dom förefaller redan vara i gång. Mer finns att läsa här: http://www.labs2.se/.
För övrigt verkar det upplagt för sammanblandning av bolag då Bredbandsbolaget av många benäms B2.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
man kan bo mitt i stan och ha glesbygdsvillkor när det gäller uppkoppling, i gbg breder sig understationerna ut som klamydia på pridefestival .....

Göteborg, då har du inte varit i en typ örebro som har nästan lika många understationer som göteborg... fint va.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoz
www.bredband2.com

Vad kostar det?
Priserna varierar beroende på vilken ort du bor på. Varför är det så? Tyvärr är det så att det fortfarande att synen på bredband skiljer sig mycket åt mellan olika delar av landet och även mellan närliggande orter. Denna inställning gör att de aktörer som är viktiga för utbyggnaden har mycket olika prissättning. Några viktiga aktörer är lokala fastighetsägare, lokala energibolag samt ofta den kommunala förvaltningen. Även om det finns alltför många exempel på konstiga och kortsiktiga uppfattningar så finns det även ett stort antal goda berättelser om hur lokala eldsjälar har triumferat. Bredband2 har som uttalat mål att leverera den bästa tjänsten (den som går fortast) till det lägsta priset på varje ort vi kan nå. Över tiden så tycker vi att lämpliga prisnivåer är 75kr (för telefoni och delar av internet) samt 250 Kr för äkta 10 Mbit/s och slutligen 395kr för äkta 100 Mbit/s. Ju flera användare vi blir desto starkare kan vi kämpa för dessa rättvisa nivåer.

Ingen som helst kontaktinformation på sidan, jag tycker det låter för bra för att vara sant. Fejk?