Permalänk
Medlem

Amd Xp???

står tex XP 3000+ för att hastigheten på den motsvarar en pentium på 3000 eller står för nåt annat???

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ja, på en P4 med 533 i busshastigehet tror jag att en 3000+ motsvarar en P4 3.0Ghz.

Permalänk
Medlem

AMD:s processorer utför fler beräkningar per klockcykel till skillnad från Intel, därför kan en 1,66 Ghz processor från amd motsvara en 2.0:a från Intel, även fast dom inte arbetar med samma klockhastighet.

// Nagge
(jag kan ha fel)

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

huj nu lär ju en del Intelfanatiker skita på sig

Neh siffran innebär att det motsvarar en Athlon med den hastigheten. Det finns ingen koppling till Intel (Gud förbjude;) ) så en XP3200+ innebär att den är lika snabb (teoretiskt) som en Athlon som kör i 3200Mhz eller mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
huj nu lär ju en del Intelfanatiker skita på sig

Neh siffran innebär att det motsvarar en Athlon med den hastigheten. Det finns ingen koppling till Intel (Gud förbjude;) ) så en XP3200+ innebär att den är lika snabb (teoretiskt) som en Athlon som kör i 3200Mhz eller mer

Ingen koppling till intel?
hmm, intel gormade ju som satan när XP-serien kom för "det va missvisande" och allt va det va.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

De hade antageligen blivit stämda av Intel om det haft någon koppling...

Sen tycker jag Intel ska vara tysta idag då de har Celeron processorer som är missvisande marknadsföring om något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol
Ingen koppling till intel?
hmm, intel gormade ju som satan när XP-serien kom för "det va missvisande" och allt va det va.

Nej siffran har ingen koppling till Intel. Inte en direkt koppling iaf...
Jo det är klart dom gormade om att det var missvisande då folk ändå kollar på siffrorna när man ska inhandla en processor och xp2500 kör ju inte i just 2500 Mhz.

Permalänk
Medlem

En XP3000 har inte en chans mot Intel P4C 3,0ghz. Fast då kostar den ju minst en 1000lapp mera också. Så för samma pris som en Intel 3,0 får du ett bra moderkort och en XP3000. Eller ännu bättre att du tar ett moderkort, XP2500 och ram minne( fast vill man ha bra ram får man skjuta till någon enstaka krona) och klockar den så har man bra och billig prestanda.