Permalänk
Medlem

NF7-S, fel på nya bios?

har försökt flasha till det senaste bioset (22) till mitt NF7-S 2.0, men efter uppdateringen vägrar windows ladda från mina stripade SATA-diskar. skärmen blir bara svart när windows borde ha börjat laddas.
Felet är säkerligen det nya bioset till SATA-kontrollern som är integrerad i nya bioset (till moderkortet) men jag undrar om det är fler som har något liknande problem eller som har nån lösning. Jag har provat flasha 2 ggr, dels i windows med flashmenu och dels via diskett i dos (med bios 21...har också nytt sata-bios) men det blev lika dant båda gångerna.
Inte ens en ominstallation av windows fungerar, installtionsprogrammet startar och filerna kopieras till SATA-diskarna men efter omstart och installtionsprogrammet ska börja "på riktigt" blir det samma fel. Det är ju måttligt irriterande att det inte hjälper att flasha tillbaka till ett gammalt bios utan man måste installera om windows också för att det gamla bioset ska funka!

Permalänk
Inaktiv

Enliga nforcershq och abit forumet så är du inte ensam, tror nästan alla som körde raid hade problem. I abitforumet finns länk till moddat bios, med gammla SATA-bioset. http://forum.abit-usa.com

Permalänk
Medlem

Sätt EXT-P2P till 1ms

Finns RAID BIOS för nForce2 från Asus som ev. funkar bättre - kör det själv och det funkar för mig iaf.