Permalänk

Hehe, ajdå så det där va en piratkopia. Sorry:) Men det där vmware verkar rätt så smidigt. Jag såg en kille använda sig av det när dom skulle demonstrera hur lätt det var att hacka sig genom en brandvägg på sorts föreläsning. Men det är väl som sagt kanske lite klumpigt om man ska använda linux till mer än att bara kolla eller visa saker.

Men tack för hjälpen iaf! Då blir det Linux detta året:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: Värt att lära sig Linux?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPENEN
Varför säger folk att linux inte är redo för desktopmarknaden än? Det enda är att det kan i vissa fall vara svårt att fixa vissa saker, men det har inte direkt med saken att göra.

Det handlar nog mest om okunnskap tror jag. "Ms office finns ju inte till linux, då kan jag ju inte skriva något"-stilen. Jag har svårt att tro att någon som faktiskt har gett linux en chans kan stå för den åsikten. Visst, det är lite klurigare att få igång hårvaran men sen fungerar det utmärkt som desktopoperativsystem (var det där ett ord jag just hittade på?).

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Hedersmedlem

Man behöver ju inte låsa sig. Lär man sig tex linux hyggligt är det inte svårt att köra *bsd sen, eller Solaris eller så, alla känns ungefär likadana.

Och jag gillar linux på desktopen. Ska dock mecka lite mer med nån bsd tror jag. Var ett tag sedan sist nu. Same shit, different kernel :).

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster