Permalänk

XBOX i ett nätverk

Jag har min chippade xbox inkopplat i min router d-link 604 i nätverket . Jag använder FlashFxp och connectar från datorn till xbox och ibland går det slött och ibland får jag inte över alla filer utan att det blir file failed
Vad kan det bero på ?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

hum ingen riktigt bra ide men.
Kolla så inte filerna har ett för långt fil namn då kan den inte vilja skicka.
Annars kolla om xbox-scene.com har något skrivet om det.

Permalänk

FAN tack så mycket !!
det är ju säkert det!
Men att det går lite slött vetefan :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en kompis som också har problem med hastigheten. Säg till om du kommer på något.

Permalänk
Medlem

Re: XBOX i ett nätverk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
Jag har min chippade xbox inkopplat i min router d-link 604 i nätverket . Jag använder FlashFxp och connectar från datorn till xbox och ibland går det slött och ibland får jag inte över alla filer utan att det blir file failed
Vad kan det bero på ?

jag har samma grundförutsättningar med Dlink o så...fast det går bra för mig
kanske inte hjälper dig så mkt...
Testa att starta om D-linken några gånger. behöver jag göra ibland för att allt börjar gå väldigt segt.

Permalänk
Medlem

Jag gör med en netgear switch, går i circa 10mb/s att ladda upp och ladda ner ifrån xboxen, det är inte 100% av bandbredden men det är helt ok.

Annars är det som tidigare sagt, filnamnen som är för långa om det blir failed.

Permalänk
Medlem

Som sagt, att filer inte skickas beror nästan säkerligen på för långa filnamn. Får du dåliga hastigheter så finns det stora troubleshooting-guider på xbox-scene.com. Bland annat kan du testa att ändra hastigheten på nätverkskortet. Jag fick 60 kb/s med 100 Mbit full duplex och 7000 kb/s med 100 Mbit half duplex så testa lite olika varianter.

Permalänk

Se till att du har 3Gb eller mer ledigt på HDn, hastigheten kan gå ner till runt 400kb/sec om man inte har det...

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk

vet ni nåt annat bra ftp program än flashfxp för jag tycker faktiskt det är ganska störande att inte kunna skicka filer med lite längre namn och får hålla på och förkorta ner hela tiden

annars funkar flashfxp bra..
tacksam för svar

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte flashfxps fel, det är Xbox (eller filsystemet egentligen) som inte klarar av långa filnamn.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Jag märkte att när jag hade chippad xbox med orginal disken i (8GB) så fick jag inte mer än c:a 400kb/s mot antingen E:\ eller F:\ minns inte vilken.... de problemen slapp jag sen när jag bytte disk... vet fortfarande inte varför det blev så.

/Danne

Visa signatur

Hej vad heter du? - Helena
Helena? Det rimmar ju på Kristianstad

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att det beror en hel del på dashboardet / bioset, dvs vilken ftpd som xboxen har igång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa med Total Commander istället. (om det inte löst sig än)
Iofs långa filnamn kommer man la inte ifrån misstänker jag

Permalänk
Avstängd

Hade chippad Xbox förut men mitt nätverkkort i xboxen gick bara i 10Mbit.

Permalänk
Medlem

Jag använder Total Commander och det går hur bra som helst till Xboxen men på andra håller tar det en evighet.
Har någon nått tips på det?

//J

Permalänk

Jag har bara mjukvarumoddad xbox, men där står det att det är 100mbit nätverk, och det tuggar på bra när man för över filer. Ingen router eller sånt har jag heller....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk

Hejsan alla !
Hoppas att det inte gör något om jag hoppar in med en fråga om detta med xboxen. Är det bara att kopiera filerna till xboxen och sedan hur startar man upp tex spelen från xboxens hårddisk ?

Permalänk
Medlem

rekommenderar även programmet Qwix. Ett smidigt program som gör att du inte behöver packa upp din .iso fil, utan den packar direkt upp utan några svårigheter till xboxen. Det brukar dessutom gå relativt fort att överföra.

Visa signatur

den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera detta eftersom jag användt det systemet i 3år på min Chippade box.

IE: ftp://xbox:xbox@192.168.0.???

Xbox är default username(oftast) och xbox är även oftast default som pass. Prova det.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk

Okej men hur startar man spelen i xboxet sedan när du kopierat dom till hårddisken ?

Permalänk
Medlem

Re: XBOX i ett nätverk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
Jag har min chippade xbox inkopplat i min router d-link 604 i nätverket . Jag använder FlashFxp och connectar från datorn till xbox och ibland går det slött och ibland får jag inte över alla filer utan att det blir file failed
Vad kan det bero på ?

Kör avalaunch som dash eller starta enbart avalaunch när du ska föra över filer.

FTP-servern som är inbyggd i avalaunch är bra och snabb. Den stödjer även längre filnamn. Viken dash kör du nu?

Permalänk

Hade också problem med hastigheten i överflyttningar.. löste det med att byta ut hårddisken i xboxen

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -