Permalänk
Medlem

Kommentera min nya hemsida!

Tjo!

Ja det är bara att kolla på. Testa gärna gästboken så jag vet att den funkar korrekt!

http://djralmark.sidan.nu

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Med ADSL 0.5 så var det det inga problem att ladda sidan, men med mindre än det så kanske väntan blir för lång... Det minst sagt feta bilden du använder som för sidans logo + navigationsfält gör nog också att 1280x1024 är den mest lättöverskådliga upplösningen att se sidan i. Annars såg sidan lättnavigerad ut och gästboken verkar också helt ok. Navigationsfältet längst ned var riktigt snyggt, men det övre passade inte riktigt in. Kanske kunde göras i samma stil som det nedre?

Sen så är väl windowsgrönt inte direkt den vackraste av färger att vila ögonen på.

Permalänk
Medlem

Uhm. Jag tyckte faktiskt den gröna färgen passade rätt bra. så det kommer jag inte att ändra på
Jag kommer att sönka kvaliten på logan. Tack för feedback!

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Flashig bakgrund, klocka i statusfältet och häftiga färger.. känner man igen.
Men varför är sidan två mil lång helt i onödan? Det finns ju inget där nere förutom en extra meny.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Flashig bakgrund, klocka i statusfältet och häftiga färger.. känner man igen.
Men varför är sidan två mil lång helt i onödan? Det finns ju inget där nere förutom en extra meny.

Var känner du igen det ifrån?
Den är lång just nu för att jag vill se hur det ser ut om man har lite saker på framsidan. Det ska självklart fixas!

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

jag tor att han menar att man känner igen det från sina första hemsidor som ofta blev så. menar dock inte att vara taskig. Jag gillar inte bakgrunden, skulle hellre haft den svart eller något, men det är en smaksak. Annars fin men lite hög och bred.

Permalänk
Medlem

Ok jag kanske ska minska ner på bredden.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att den svarta texten syns lite dåligt på den grå bakgrunden i gästboken. Annars ser det skitbra ut.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem

Ja, jag menar att det är lite "det här är min första hemsida"-stuk över det hela, dock inte sagt att det är något dåligt. Kul med sidor som inte är som alla andra.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Ja, jag menar att det är lite "det här är min första hemsida"-stuk över det hela, dock inte sagt att det är något dåligt. Kul med sidor som inte är som alla andra.

Jag vet inte hur jag ska tolka detta. Det är inte min första hemsida. Men vad är det som ser så dåligt ut? Jag menar, när du säger att det ser ut som en "det här är min första hemsida" tolkar jag det som om där finns massor utav brister och saker. uhm..

Edit: detta ser mer ut som det: http://hem.passagen.se/larsgoran.karlsson/forsta.html

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Det jag menar är att e flesta sidor är typ en enfärgad bakgrund, en ruta i mitten, en meny antingen till vänster/höger eller ovanpå och en logo, allting väldigt passande och tråkigt. Din sida är det lite mer liv i, och det är ju, vad jag förstått, en sida där det ligger musik, alltså något roligt, då passar det med en flashig bakgrund och lite sånt. En heltrist sida som ser ut som alla andra passar inte när det ska vara något personligt man gjort själv(för det är väl du som gjort musiken, eller?). Det ska vara något eget som beskriver en själv som person.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Ok som jag nu fattar det så duger sidan. Och ja det är jag som har gjort musiken.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

vad är 1023*760 för mysko upplösning?

kort och drivrutiner?

sidan: varför ser gästboken ut som ett forum? väldigt förvirrande

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
vad är 1023*760 för mysko upplösning?

kort och drivrutiner?

sidan: varför ser gästboken ut som ett forum? väldigt förvirrande

Fixat. Har ingen förklaring varför det blev så

Och gästboken ville jag ha lite roligare så det fick bli så.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Så det är du din som är DJ Ralmark... Twindriv extra bass är svår som fn att låta bli att digga...

Men hemsidan vet jag inte riktigt om jag gillar. Tyckte det var svårt att navigera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
Så det är du din som är DJ Ralmark... Twindriv extra bass är svår som fn att låta bli att digga...

Men hemsidan vet jag inte riktigt om jag gillar. Tyckte det var svårt att navigera.

Hehe

På vilket sätt är den svår att navigera? Och i så fall. Hur ska det bli lättare?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Jag fattade först inte att texten i bilden där uppe gick att klicka på. och så gillade jag inte riktigt färgerna.

Permalänk
Medlem

Är det den gröna bakgrunden som inte är bra eller?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Ett, det var inte vidare vackert med sjuttiosjutusen blålila linjer på "musik"-sidan.
Två, eftersom det tillhör min natur så måste jag klaga på uppenbara särskirvningar.

Det var nog allt, annars var det en himla fin sida.

En fråga bara: Går klockan efter varje enskild besökares dators klocka?

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raistlin
Ett, det var inte vidare vackert med sjuttiosjutusen blålila linjer på "musik"-sidan.
Två, eftersom det tillhör min natur så måste jag klaga på uppenbara särskirvningar.

Det var nog allt, annars var det en himla fin sida.

En fråga bara: Går klockan efter varje enskild besökares dators klocka?

Svar1: Jag har också funderat på det. Ska fixas!
Svar2: Var?
Svar3: Tack!
Svar4: Ja

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Dåligt: Ö gillade inte när texten inne på Gästboken, den svarta texten med mörkgrön/blå färg bakgrund. Jag får ont i ögonen av att titta på det. Och då kör jag 1280x768@85hz. Fast kanske bara är jag som knappt ser vad som står där.

Bra: Snygg logga, men lite stor. bredden på sidan är bra, men höjden på loggan. Så flyttar du på Gästbok , Startsida , Musik , Om , Filer och länkar till en ny table under loggan. Så tror jag det kommer bli snyggt. Lägg gärna klockan där också.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3roX
Dåligt: Ö gillade inte när texten inne på Gästboken, den svarta texten med mörkgrön/blå färg bakgrund. Jag får ont i ögonen av att titta på det. Och då kör jag 1280x768@85hz. Fast kanske bara är jag som knappt ser vad som står där.

Bra: Snygg logga, men lite stor. bredden på sidan är bra, men höjden på loggan. Sen så flyttar du. Så flyttar du på Gästbok , Startsida , Musik , Om , Filer och länkar till en ny table under loggan. Så tror jag det kommer bli snyggt. Lägg gärna klockan där också.

Intressant...
Det ska jag testa det du sa med en extra tabell.

Jag har fixat musik sidan. Tog bort table border helt

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Bakgrunden (stjärnhimlen) var inget vidare, och den mörkgröna bakgrunden i huvudtabellen var inget vidare, och tillammans... tja, you get the point
Dubbla menyer var bra, Imagemap fungerar inget vidare i lynx/links, medan menyn där nere är finfin.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Bakgrunden (stjärnhimlen) var inget vidare, och den mörkgröna bakgrunden i huvudtabellen var inget vidare, och tillammans... tja, you get the point
Dubbla menyer var bra, Imagemap fungerar inget vidare i lynx/links, medan menyn där nere är finfin.

Ok bakgrunden har jag tagit bort. Men vilken annan färg ska jag ha i huvudtabellen?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Avstängd

Allt ser bra ut tycker jag nästan. Bara en sak. Jag ser inte länkarna på din musiksida. Hade du inte kunnat lagt in en textbaserad räknare också nånstans inte för att det behövs, men det är alltid kul att ha lite statistik.

Permalänk
Medlem

Det har jag. Se på första sidan. Där det står : No
Står precis under T bilden!

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Avstängd

Ok, ser det nu. Glöm inte att använda samma font på den texten också....

Permalänk
Medlem

gillar inte alls menyn, mycket för mycket. topbilden är för hög... osv

Din monkey island-sida är mycket bättre.

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

uhm.. ok.

Har testat en ny:
http://217.209.190.100/pers2
Vilken är bäst?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Avstängd

Jag måste bara säga "Kör på den senaste designen" Den är asgrym....även om det inte var något större fel på den förra du gjorde....men denne nye är bättre