Permalänk
Medlem

såga lite i chassit

tjena! Nu är det så här att jag ska såga ut ett mönster jag har ritat på chassit, men jag undrar hur fan man ska såga? för jag har ju sticksåg men kan man svänga runt med den å ha sig? för det är ju endå plåt...kommer bli lite spetsar å sånt, tribal liknande och jag vill inte bara ta fram sågen å se hur de blir. Och dom här dremel är det lättare med en sån tro?

Permalänk
Medlem

Ja helt klart. Har du ingen så köp en!! Du har nytta av den även när du inte ska kapa i din dator. Sticksåg är dömt att misslyckas om du ska göra tribe mönster för får du en smal flik så är risken stor att den följer med sticksågen och blir böjd och ful. Om du inte vill köpa en så kan du kanske låna en.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

jo en sticksåg i tunn plåt brukar bli fula kanter kanten blir bucklig ..
om man inte hittar nått riktigt bra blad..

Permalänk
Medlem

hmmm kollade nyss på classe och dom har ju en dremel kopia där för 200 spänn, precis min prisklass men jag blir lite fundersam på hur en sån funkar, för jag ser inte att den kan såga?, å borra ett mönster i chassit är inte precis de jag vill göra då är ju sticksågen bättre

Permalänk
Medlem

Man sågar inte, man kapar. En rund kapskiva används alltså, dock är de sköra.

Om du är osäker så kan du ju fråga efter ett dremelpaket som du kan såga mönster i en plåt med.

Permalänk
Medlem

tror jag kör på den där dremel kopian, billig å bara den funkar 1gång så

Permalänk
Medlem

så länge man spänner fast den kjuka plåten på en trä skiva så är det lugnt..

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Det tar en bra tid att dremla ut hela möstret och det går ett par kapskivor. Kan man såga en bit med sågen är det bra för att sedan rätta till det med Dremeln. Jag har ett flamesfönster i min burk som tog modiga tre timmars effektiv tid att bara kapa ut med Dremeln. Men det blir ju snyggt! Inte som domvanliga köpefönstren. Även om det är ballare än att inte ha det alls!
Jobba på så får vi snart se resultatet! (Kolla hur mitt blev i mitt galleri om du vill)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 939, ABIT AV8 , Saphire 9800pro 128Mb, 2x512 Kingston PC3200DDR, 80+200Gb hdd, CD-RW, Chieftech dragon chassi. Kolla galleriet!

Permalänk
Medlem

ah bippen det såg jävligt snyggt ut. men jag tror jag gör så att jag köper den där billiga dremel kopian för 200spänn å sen tar jag de jag kan med sticksågen

Permalänk
Medlem

Vinkelslip går bra om man bara ska göra rakt.. sticksåg kan göra så att plåten buktar eller böjs blir ojämn blir inte så snyggt efter!!!!

Visa signatur

2,8 ghz, 512 mb ram, 120 gb hd m.m

Permalänk
Medlem

jag tycker att dremel är alldeles för jobbigt att använda

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic