Permalänk
Medlem

tact: T610 använder samma högtalare för de polyfoniska ringsignalerna som för hörlur. Om du skulle sätta telefonen mot örat när de ringer finns allvarlig risk för hörselskador, och därför har Sony Ericsson beslutat (gissningsvis för att inte få skadeståndsstämmningar på sig) att signalen börjar med ett pip och höjs sedan i ett par steg. Detta har du haft hela tiden och det finns inget sätt att ändra detta (om ni inte känner någon som gör pirat-flashar till T610). Observera att telefonen även kan använda stegrande signal, som då långsamt stegras. I nuvarande läge så är det bara ett par steg den höjs, så man skall kunna ta telefonen från örat om det ringer.

Högtalaren är ganska stark om man skulle ha telefonen mot örat, så det är nog en bra idé summa summarum.

EDIT:
Eftersom jag inte kan göra en ny post med info och bifoga en html-fil, så kan den som vill försöka avkoda vad som står nedan med att kopiera det till ett textdokument och döpa det till html på slutet.

EDIT2:
Lade det i en ny post längre ner på denan sidan.

Permalänk
Medlem

den är bra sålänge du inte sitter med ir blåtand å tar kort hekla tiden så räcker den länge

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem

standbytiden är det enda jag blev lite besviken över när jag köpte min, hade väntat mig bättre.
som det är nu laddar jag den ca var femte dag under normala användningsförhållanden, ungefär så ofta som jag laddade min gamla sony cmd-j5.
skall dock försöka få firmwaren uppdaterad på garanti, det har kommit en ny version som kanske gömmer lite energisparande fixar (bara egna spekulationer).

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leord
[

EDIT:
Eftersom jag inte kan göra en ny post med info och bifoga en html-fil, så kan den som vill försöka avkoda vad som står nedan med att kopiera det till ett textdokument och döpa det till html på slutet.

[/B]

Det där är alltså en lista på godkända serviceverkstäder antar jag. Vad står kolumnen "Service Level" för?

Visa signatur

Dell Inspiron 6400, Intel T2300 Dual Core (Yonah)@1.66 GHz, IBM 945GM grafik (spelar aldrig), 1024 MB DDR2, 80 GB HD,Vista Ultimate, Dell inbyggd Bluetooth

Permalänk
Medlem

http://wirelessirc.sourceforge.net/
Testat detta IRC-programmet? Jag har inte fått någon telefon ännu så jag har inte provat. Z600 kommer väl den 20 januari så då ska jag testa. Någon med t610 eller z600 som är frivillig och vill testa om det fungerar?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med t.ex MSN då?
Är man uppkopplad och betalar per minut eller hur fungerar de´?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloink
Jag vill veta hur batteri-tiden är på t610. Har hört att batteriet inte varar speciellt länge ?!

315 timmar uptime om du inte sitter och spelar och wappar 24/7.
Jag har inte behövt ladda min T610 på jättelänge.

Visa signatur

Death/Black/Viking Metal, kött, brutalitet och Tv-spel är livet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PandoraMoon
315 timmar uptime om du inte sitter och spelar och wappar 24/7.
Jag har inte behövt ladda min T610 på jättelänge.

jag kommer inte upp i hälften av det, och då brukar jag den inte speciellt mkt

Hockert: det blir väl ganska dyrt att IRCa via gprs, måste ju bli en hel del information man laddar ner hela tiden? eller så har jag fattat det fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lost_One
jag kommer inte upp i hälften av det, och då brukar jag den inte speciellt mkt

Hockert: det blir väl ganska dyrt att IRCa via gprs, måste ju bli en hel del information man laddar ner hela tiden? eller så har jag fattat det fel

Kanske det.. men har man en kanal med några kompisar som med har IRC på mobilen så räcker det ju att vara där.. skriver bara nödvändiga saker. Man ska ju inte precis sitta i #pracc.se...

Permalänk
Medlem

det är förstås sant. sen behöver man nog inte uppdatera hysteriskt heller, även om konversationen blir något lösryckt då. (det går säkert att välja uppdateringsfrekvens, det kan man göra i cMessenger iaf)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leord
Skickar ett nytt inlägg med listan över auktoriserade servicecenter, lite enklare i ell html-dokument.

gripen: Jag tog bort den kolumnen. Den är oviktig och tar bara plats..

Okej, alla de där på listan kan alltså exempelvis flasha om min 610:a?
Bra, fanns alltså 2 st i min närhet...

Visa signatur

Dell Inspiron 6400, Intel T2300 Dual Core (Yonah)@1.66 GHz, IBM 945GM grafik (spelar aldrig), 1024 MB DDR2, 80 GB HD,Vista Ultimate, Dell inbyggd Bluetooth

Permalänk
Medlem

Ja, det kan de.

Permalänk
Medlem

Hej

Har laddat hem JeyoPersonalizer.1.0 och JeyoRemote.1.0 men kan inte installera dessa på grund av att de säger att ActiveSync inte är aktiverad.

Vad göra

Använder en Bluetake BT007SV Bluetooth USB Dongle

Visa signatur

MIDI Tower ATX NEXEC 202 300W |Asus P4800 SE| Pentium 4 3.0 GHz| 512 MB DDR *2| ASUS TI4200 G-Force 4 128 MB DDR TV-Out|

Permalänk
Medlem

Finns något java-program till T610 som gör att man kan skicka meddelanden genom bluetooth? Typ som SMS meddelanden fast gratis genom bluetooth.

Jo jag vet att det kan vara onödigt då man kan prata(inom 10m), men skulle var kul om det gick.

Permalänk

Nej det finns inte, då javaprogram inte får använda bluetooth av nån anledning :/

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

ajdå.
Ingen nytta med java då =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Nej det finns inte, då javaprogram inte får använda bluetooth av nån anledning :/

finns det något till mophun då?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

Och nu har T610 plötsligt blivt en gammal modell
http://www.jt.nu/store/product_info.php/products_id/311

Permalänk
Medlem

Läste på esato att man kan skicka meddelanden genom BT, fast då med hjälp av anteckningar. Först skriver man något, sedan skickar man meddelandet.

Mophun har stöd för BT, men privatpersoner har inte tillåtelse att göra egna mophun spel/program.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
finns det något till mophun då?

Som Persa skrev så kan man använda bluetooth med mophun, men det kostar en del att få licens för att utveckla mophun-spel

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Turbonalle..
Det kostar väl inget. det enda kravet är väl att man utvecklar programmet i syfte att sälja det (så Synergenix tjänar xx% av varje sålt spel?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
http://wirelessirc.sourceforge.net/
Testat detta IRC-programmet? Jag har inte fått någon telefon ännu så jag har inte provat. Z600 kommer väl den 20 januari så då ska jag testa. Någon med t610 eller z600 som är frivillig och vill testa om det fungerar?

Har testat på min z600 och det funkar kanon med comviq kontant!
tänk på att använda http bouncer när du ska koppla upp dig. står på sidan om inte annat

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag har det också och det funkar fint.. fast irc va inte så bra på mobilen så.. tycker cmessenger var mycket bättre med icq och msn.

Permalänk
Medlem

jag tycker att det fattas ett index över firmware till t610 här

Visa signatur

lyssna på mig då

Permalänk
Medlem

nån som har haft följande problem med cmessenger:

Det står bara connecting, ingenting händer!!!!!

Har nyaste firmware och nyaste version av cmessenger.
Vodafone abb

Permalänk

har samma problem har dock djuice
har ringt dom väntar på svar.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Hade samma.. men det funkade efter några dagar...

Permalänk

Hockert vad hade du för lev?

Fan nu förtien när jag drar hem theman till mobben så vill dom inte funka
vad skall "index" filen vara för typ?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

cMessanger fungerar prima på min t630 med Covmiq kontant.. fungerar alltid på första försöket.. är du säker du tillåte WAP åtkomst för programmet?