Final Fantasy 8 vs Final Fantasy 10

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 8 vs Final Fantasy 10

Har spelet Final Fantasy 8 och tyckte att det var det sämsta utav de tre spel som finns till ps 1. Jag har inte spelat Final Fantasy 10 ännu, men utav de bilder jag sett verkar det tämligen likt FF 8.

Är det bara miljöerna och karaktärerna som liknar 8:an, eller är det uppbyggnaden av spelet oxå?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Nästan allt är annorlunda i FF X. Även magisystemet.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

varför poppar utrycket "pest eller kolera" upp i huvet?

storyn tycker jag är väldigt mycket bättre i 8'an annars så gillar jag 10'an bättre om man ser till gameplay osv osv...

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte vilja kalla något av dem direkt "dåligt", men inget av dem når upp till sjuans kvalitéer, det är då klart.

Det mesta är nytt i tian, eller allt snarare. Det är svårt att dra paraleller till åttan över huvud taget, bortsett från random encounters då.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

sjuan är det bästa utav de spelen jag spelat ur serien,, så okomplicerat och bra

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

FF8 var en stor besvikelse. Visst hade det fin grafik, musik och atmosfär, men det hade stora brister i design, karaktärer och story.

FF10 är helt okej. Väldigt snyggt, hyfsad story (om än det påminner väldigt mycket om storyn i 7, 8, 9), roliga karaktärer, roligaste striderna i FF-serien och ett orginellt "level-up"-system. Spelet är dock väldigt linjärt, du har en liten röd pil som hela tiden pekar vart du ska gå. Världskartan är borta, men det tyckte jag inte gjorde så mycket utan istället förstärkte det känslan av en resa mot ett mål då man färdas på landsvägar och dylikt.

PAL-konverteringen kunde ha gjorts mycket bättre och vi får dras med svarta kunter runt bilden och 50 Hz.

Permalänk
Medlem

Är ni helt sjuka? FF8 är det bästa i serien!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Nej nej nej FF7 var bäst men miljöerna och karaktärerna i FF9 är de absolut bästa. Det är min åsikt iallafall.

Permalänk
Medlem

Som en trogen FF fantast så måste jag helt enkelt säga. ALLA FF:S ÄR LIKA BRA!!!

Visa signatur

MAAH

Permalänk
Medlem

ff8 klart bäst

Permalänk
Medlem

måste håll med dom som tycker FF8 är det sämsta FF-spelet.

förstår inte vad som var bra med det, ok storyn var bra men gameplay?
det sög komplicerat å jobbigt att hålla på uppgradera vapen osv, sen fick man slåss stor tid endast med sina summons eller vad det nu hette, vi fattar det är så i alla spel bara dom heter olika

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
måste håll med dom som tycker FF8 är det sämsta FF-spelet.

förstår inte vad som var bra med det, ok storyn var bra men gameplay?
det sög komplicerat å jobbigt att hålla på uppgradera vapen osv, sen fick man slåss stor tid endast med sina summons eller vad det nu hette, vi fattar det är så i alla spel bara dom heter olika

GF heter dem tror jag

Permalänk

FF6 är absolut bäst

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem

FF 8 är dålig. 10'an och 7'an är mina favoriter.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

även om ff8 är jävligt kasst så är ff10 sämre

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

Spelmässigt sett är FFX riktigt bra, Spheregrid är underhållande, och storyn blir rätt ok mot slutet. Men hu så hemskt det är i början med alla cutscenes och hemskheter. Och så blitzball förståss :(.

FF8 slog jag av när jag kommit till andra staden och startade det aldrig igen. Chocobo-minispelet var bättre.

Och sexan är ju självklart fortfarande det bästa spelet i serien :o.

Visa signatur

3 Warps to Neptune