Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com

Varenda jävla gång jag har beställt från DB har jag aldrig fått någon orderbekräftelse, det är ju bara som sagt ett litet mail.
Är detta något som händer ofta? Vad är era erfareheter om DB?

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att det funkar bra tills man ska returnera något där behöver dom jobba en del...

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem

Senast jag beställde fick jag ingen leveransbekräftelse. Men paketet dök upp snabbt iaf.

Returer har jag inga hemska minnen av direkt. Returnerade mitt moderkort 2 gånger i höstas. Tog 3 veckor per tillfälle. Vilket jag anser vara helt ok när det stod på hemsidan att det var hög belastning och att det antagligen skulle ta 3-4 veckor att behandla returer.

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajon
Varenda jävla gång jag har beställt från DB har jag aldrig fått någon orderbekräftelse, det är ju bara som sagt ett litet mail.
Är detta något som händer ofta? Vad är era erfareheter om DB?

Det råkar inte vara så att du använder hotmail? Råkar veta att spam filtert ofta stoppar db s orderbekräftelser om du inte sänker nivån

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2

Permalänk

Kan väl även vara så att inkorgen är full och då studsar bara mailet, och sånna där automatiserade mailsystem som används vid t.ex. beställning på db försöker förmodligen inte mer än en gång.

Permalänk

Ett tips prova någon av de andra webshopparna istället. så slipper du kanske dessa problem.. lägsta pris inte alltid bäst

Typ:

komplett.se (bra service)
jme.se (ingen erfarenhet)
sm-nordic.se (fri frakt)
inetdata

Trevlig Helg

//toXXy

Visa signatur

Jag är bäst, så sluta tjöta.

Permalänk
Medlem

skulle man överge sin favoritbutik för att orderbekräftelsen inte kommer fram? tror inte det va...

jag har alltid fått min bekräftelse, fort har det gått också.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

jag ska nog aldrig köpa på datorbutiken igen.. jag skickade in en cpu kylare för över 2.5 månad sen och jag har fortfarande inte fått reda på om jag ska få tebax mina pengar..skickade ett mail och frågade för en månad sen och dom sa att dom SKULLE fixa det då..och vad har hänt???? noll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sno0zer
jag ska nog aldrig köpa på datorbutiken igen.. jag skickade in en cpu kylare för över 2.5 månad sen och jag har fortfarande inte fått reda på om jag ska få tebax mina pengar..skickade ett mail och frågade för en månad sen och dom sa att dom SKULLE fixa det då..och vad har hänt???? noll.

Ring och snacka med dom då: 046-238130

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Permalänk

har ALLTID fått (retur email grejsimojs) kvitto. när ja beställt ifrån db

Permalänk
Medlem

Den uppfattningen jag fått, är att de kunde vara lite smidigare och upplysa lite mer noggrannt om order- och leveransstatus. Rätt långsamma leveranstider. Men ganska bra priser ändå.

Visa signatur

Sailing is a blow job

Permalänk
Medlem

Ring dem då - 046-238130 (kl. 13-16).
Verkar dock lite märkligt då de skriver tydligt på sin hemsida att de behandlar returer inom 3-5 arbetsdagar numera pga kraftigt förstärkt personalstyrka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sno0zer
jag ska nog aldrig köpa på datorbutiken igen.. jag skickade in en cpu kylare för över 2.5 månad sen och jag har fortfarande inte fått reda på om jag ska få tebax mina pengar..skickade ett mail och frågade för en månad sen och dom sa att dom SKULLE fixa det då..och vad har hänt???? noll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAZZIA-toXXy
Ett tips prova någon av de andra webshopparna istället. så slipper du kanske dessa problem.. lägsta pris inte alltid bäst

Typ:

komplett.se (bra service)
jme.se (ingen erfarenhet)
sm-nordic.se (fri frakt)
inetdata

Trevlig Helg

//toXXy

Hur får man frifrakt på sm-nordic.se?

Permalänk
Medlem

jag har beställt typ 20 grr från datorbutiken och tomefaan ALDRIG fått en orderbekräftelse.. dom vill väl att man ska beställa 2 grr så dom kan kränga iväg dubbelt så mycket!! måste mejla och klaga på dom snart!!!!!

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajon
Varenda jävla gång jag har beställt från DB har jag aldrig fått någon orderbekräftelse, det är ju bara som sagt ett litet mail.
Är detta något som händer ofta? Vad är era erfareheter om DB?

Och varenda jävla gång har du inte lärt dig av dina misstag

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Antielefant

Handlar visserligen inte speciellt mycket på datorbutiken, utan snarare på komplett, men de få gånger jag gjort det har det inte varit några problem. Å andra sidan köper jag bara sånt som man inte returnerar speciellt ofta, som chassin och liknande, så jag har ingen returerfarenhet av dem.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

oj.. det var visst hotmail som filtrera bort alla mina bekräftelser.. löl
jag kolla igenom listan som är proppfull med XXX-spamsadresser och där låg @datorbutiken.com och så olycklig ut.. =]

får nog messa datorbutiken och be om ursäkt för jag skällt ut dom varenda gång jag beställt nåt..

Visa signatur

[AMD64 Venice 3000+ @2433][Abit AV8][Aopen 6800GT][1024mb Twinmos/winbond PC3200]][Antec SLK3700AMB][Iiyama Prolite E430 17"]

Permalänk
Medlem

har handlat därifrån ett par gånger. Har aldrig haft problem med varken order bekräftelse eller varor.
Dock gillar jag inte komplett.se tog dem 4månader att skicka min skit som skulle ta 1 vecka....surt

Permalänk
Medlem

Troligen pga att du använder hotmail eller liknande och ej kontrollerat inställningarna, den automatiska orderkopian som db och andra skickar ut kan klassas som spam och slängs om man inte ändrar i inställningarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Awake
jag har beställt typ 20 grr från datorbutiken och tomefaan ALDRIG fått en orderbekräftelse.. dom vill väl att man ska beställa 2 grr så dom kan kränga iväg dubbelt så mycket!! måste mejla och klaga på dom snart!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Awake

får nog messa datorbutiken och be om ursäkt för jag skällt ut dom varenda gång jag beställt nåt..

Ja gör det för man måste kunna be om ursäkt för sina misstag. Uppskattas säkert av kundtjänst.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless