Permalänk
Medlem

Tack för alla inlägg trotts att typ 2-3st handlade om min fråga och resten om annat... jag har iallafall bestämmt mig och jag tänker inte säga vad jag kommer att köpa för då finns risken att nån kylnings fantast börjar grina

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak, Camridge 4 President

För övrigt, det är ett sånt svammel mellan Intel och Amd "fan's".
Antingen tar man reda på fakta och köper max prestanda/pris,
och kan använda det goda av de båda eller
bara maxxa allt om man vill och kan spendera pengar.
Mkt enkelt.

Om Arctic Cooling fläktarna så kan jag säga att dom
fungerar utomordentligt bra, iallafall på
mina amd-prollar jag har fsb klockat utan problem.

Edit** vill tillägga att; Nu för tiden bygger man burkar mot syften
för att uppnå bra prestanda.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Camridge skrev "det nya". Menade att om han endå ska köpa en dyr p4:a så tycker jag att det är lika bra att slå till på en 64:bits processor direkt. Då det kmr att komma mer och mer och prestandarn är antagligen bättre hos en 64:bits processor i tex Win 64 lr diverse 64:bits spel.

Sen måste jag säga att p1tCh1n är den första som jag har sett som har varit otroligt kaxig och dryg här på forumet, kollar iofs inte varenda tråd men vi kanske är påväg mot ett "äkta" cs-forums standarder.

Permalänk
Medlem

p1tCh1n:

Eftersom du inte talade nåt om överklockning så antar jag att du inte kommer syssla med detta i någon större utsträckning, isf spelar det nog ingen roll vilken av arctic cooling fläktarna du väljer men ta den dyraste/nyaste revisionen, ska du överklocka med luftkylning kan jag rekommendera Zalman CNP7000a-Cu, den passar alla processor modeller och är hyfsat billig ca ~350pix, använder den idag och denna funkar fint \/

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Mellan dom två fläktarna så bör du elg. mig välja den som inte är temperatur styrd (TC).

Permalänk
Medlem

p1tCh1n! AMD aeger Pentium..! så e det bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
p1tCh1n:
...kan jag rekommendera Zalman CNP7000a-Cu, den passar alla processor modeller och är hyfsat billig ca ~350pix, använder den idag och denna funkar fint \/

kan lätt hålla med tantax, jag har igår faktist bytt ut min
ena AC-prolle fläkt mot en Zalman CNP7000a-ALCu,
lillebrorsa eller aluminium modellen av den, och
den går riktigt fint och är enkel att montera.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

p1tCh1n, Du är ju helt vild.....

Angående kylning. Bara titta på fläkten för att se vad den kan kyla upp till.
Står det "Kyler upp till Pentium 4 3 ghz" så betyder det att den kyler så bra och så vidare..

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
p1tCh1n! AMD aeger Pentium..! så e det bara!

haha du är 14år och spelar cs ok...jag däremot hatar cs mer än amd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1tCh1n
haha du är 14år och spelar cs ok...jag däremot hatar cs mer än amd

Jag tror knappast att han är 14år och spelar cs bara för att han tycker att AMD är bättre än INTEL (pentium är en modelbetäckning såsom AMD's athlon ) och det är bara onödigt att påstå att det ena märket är bättre än det andra!
Olika märken är bra på olika saker, Intel är bra och kraftfulla i krävande program och AMD något bättre till spel, [ironi]och sen att A64 är bäst av dom alla är ju bara något man får aceptera[/ironi]
Jag tror t.ex. att ingen här skulle vilja sitta och coda om åtskilliga GB med en Slö Duron
Jag tror också att ingen här skulle vilja spela nya, krävande spel med en oanvänbar celeron.
Det är bara att aceptera att Intel är bra för vissa saker och AMD för andra!