Permalänk
Medlem

laptop skärm

Hej jag undrar om man kan ta en gammal laptop skärm och sen fästa den på väggen eller något och ha den kopplad till sin stationära dator?
Om ja, vad behöver man för kablar/ var kan man köpa dessa?
tacksam för alla svar.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Re: laptop skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Hej jag undrar om man kan ta en gammal laptop skärm och sen fästa den på väggen eller något och ha den kopplad till sin stationära dator?
Om ja, vad behöver man för kablar/ var kan man köpa dessa?
tacksam för alla svar.

omvandlare kostar mer än att köpa en vanlig tft, inte lönt!

Permalänk
Medlem

Finns ett antal trådar om detta
Men ingen som verkar ha kommit på något bra sätt utan att det kostar skjortan...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Men om man har kvar hela den bärbara borde det gå att fixa, eller hur?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Men om man har kvar hela den bärbara borde det gå att fixa, eller hur?

Hur menar du?

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooda
Hur menar du?

Jo, om du har kvar en hel, hel, bärbar, borde man inte kunna skicka det man vill från sin vanliga dator till den bärbara?

På något sätt borde det gå...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

kanske kommapå nåt sätt att snatta styr chipet från datorn (bärbara) och fixa kopplings schema!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, använd sökfunktionen ( http://forum.sweclockers.com/search.php ). Ämnet finns i ett par trådar. Dock verkar det inte som om något ordentligt svar/lösning har presenterat. Låter tråden vara öppen och hoppas på att det kommer något bättre svar i denna.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Om man har en hel bärbar dator att bygga om till t.ex. en tavelram eller liknande. Då är det väl bara att remota den, med ett passande program, om man vill stryra.

Visa signatur

"Robots have shiny metal posteriors which should not be bitten."

Permalänk
Medlem

varför kan ingen av "nykomlingarna" använda sökfunktionen?

nu består forumet av samma frågor hela tiden.
frågor som man hittar rätt snabbt om man använder sökfunktionen.