Permalänk
Medlem

vattenkylning till barbone

Såg den här zalman mojängen på webhallen http://www.webhallen.com/prod.php?id=25726 är det nått man skulle kunna använda lr. Sitter pumpen inne i den där och så har man den där brevid datorn lr har jag fattat fel.

Permalänk
Medlem

trevlig sak, jag hittar dock inget på zalmans sida om den så jag antar att den är ny...

skulle kanske kunna stå på golvet bakom högtalaren...

undrar om den tål lite mer värme...
(grafik, chipset & nätagg)

EDIT : stavning...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Det är ju en smart sak iallafall. Man kan ju hoppas att den tål lite värme lr så kan man ju placera den ute kanske,

Permalänk
Medlem

Hmm...
Kyler den processor, graffe och NB?
Undrar om det är block och slangar med osv

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

synd att den var blå undra om inte någon annan tillverkare kommer med nått liknande. Men hur blir det när man ska ta med sig datorn då måste man ju dra isär slangarn och då rinner väll allt vatten ut lite jobbigt att behöva fylla varge gång. Såg att release datumet var på tisdag den 16de.

Permalänk
Medlem

Antagligen så finns det snabbkopplingar till slangarna så dom går att ta loss, men är det någon som vet om det finns någon information någonstans om den här kylningen?
Det finns ju inget på zalmans hemsida vilket jag tycker är lite konstigt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

den kyler bara cpu'n och är passiv.

Pumpen sitter i "staven" som är radiator.

Det är då en väldigt dyr vattenkylning, skulle då rekommendera en black ice extreme, rbx block, en eheim 1250, tygon slang och en 120 fläkt och du får ett billigare och effektivare system som är nästan ljudlöst om du dränker pumpen

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

CatscaN^Tim:
Jo men sen ska man få in allt det i en Barebone?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Precis.. Tycker den där Zalman lösningen är kung.. Perfa om man skall kyla en burk som det rent fysiskt inte får plats en hel H20 kylning i.. Vist det finns andra liknande lösnigar typ Corsair Hydrocool eller vad den heter. Men den kostar väl minst lika mycket.

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

någon som har hittat någon mer info.